نسخه چاپی

بذرپاش در جمع دانشجویان:

یقه فتنه‌گران به دلیل تحریم‌ها گیر است

عضو هیئت‌رئیسه مجلس فتنه ۸۸ را دلیل اصلی تصویب تحریم‌ها علیه ایران دانست و گفت: یقه فتنه‌گران به دلیل تحریم‌ها گیر است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در جمع دانشجویان سخنرانی کرد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های خود در بسیج دانشجویی، اظهار داشت: شیرین‌ترین و تکرار ناشدنی‌ترین لحظات زندگی را در بسیج دانشجویی داشتم. دوستی‌ها، آرمان‌ها، نگاه متفاوت به پدیده‌ها، انقلابی‌تر رفتار کردن و عمل کردن، آماده شدن برای آینده و پذیرش مسئولیت‌ها از ویژگی‌های این دوره است.

وی در مورد مسائل روز و انتخابات 92، گفت: ما بخواهیم، نخواهیم، خوش‌مان بیاید یا نیاید، سمت و سوی سیاسی کشور تغییر کرد؛ مسئله تحلیل گذشته موضوع مهمی است. شما که فعالیت می‌کنید، در آسیب‌شناسی فضا قرار بگیرید که چه اتفاقی افتاد. ما از سال 84 و 88 به سال 92 رسیدیم، فشار دشمن بالا بود و بالاخره هرکس از منظر خودش تحلیل می‌کند. شما هم این کار را انجام دهید، چرا که اگر انجام ندهید، دوباره گزیده خواهیم شد، چون تاریخ از جنس تکرار است و دوباره تکرار خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: اگر می‌گوییم فتنه فراموش نشدنی است، دلیل اصلی آن تکرار است. نه تنها فتنه بلکه هر اتفاق اجتماعی تکرارپذیر است. فتنه مهم است و تمام شده، اما تمام شدن با بخشیدن و گذشت، متفاوت است و دو مقوله جدا است.

بذرپاش افزود: اگر کسی را بخشیدی فراموش نکن، چرا که ممکن است دوباره گزیده شوی؛ یکی از دلایلی که باید بر فتنه پافشاری کرد و حالا هرکس پسندید یا نپسندید، چون ممکن است تکرار شود نبش قبر آن اشکال ندارد، درس گرفتن از آن خوب است. برخی می‌گویند تمام شده است رهایش کنید، اما نه برای خودمان و نه برای دیگران باید رهایش کنیم.

وی اظهار داشت: اما فضای سیاسی کشور تغییر کرده و سوال‌هایی وجود دارد. آیا وضع کشور به لحاظ فرهنگی و اقتصادی خراب است؟ آیا امید به آینده کاهش یا افزایش پیدا کرده است؟ آیا نیروهای متدین و انقلابی تر منفعل شده‌اند؟ آیا نیروهای دگر اندیش متفاوت شده‌اند؟

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ضمن تشریح وضعیت کشور گفت: ما در سال 88، 2 میلیون و 400 هزار بشکه نفت می‌فروختیم، کشور تحریم شده است، ما از ابتدای انقلاب تاکنون سه نسل تحریم داشتیم. تحریم داماتو که تبدیل به تحریم بزرگ ایران و لیبی در دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی شد، لیبی از تحریم خارج شد و با داماتو به تحریم جامع علیه ایران در دولت آقای خاتمی تبدیل شد.

بذرپاش ادامه داد: تحریمی که الان وجود دارد و تیم مذاکره‌کننده با آن روبرو هستند تا حل کنند، معطوف به تحریم‌های نسل سوم هستند. تحریم نسل سوم بعد از اتفاق 88 رخ داد؛ ما در سال 87 بعد از ماجرای 84 که دولت تغییر کرد و آقای روحانی که مذاکره‌کننده بود، کنار رفت و آقای لاریجانی دو سال مسئول پرونده هسته‌ای شد و بعد که آقای جلیلی آمد و در سال 87، ما همین جنس مذاکرات را در آن زمان داشتیم.

وی با اشاره به تغییر لفظ در مذاکرات گفت: هم‌اکنون نام آن پیشنهادات است و زمان آقای لاریجانی مدالیته و زمان آقای جلیلی بسته پیشنهادی بود. بسته پیشنهادی که طرف غربی در سال 87 آورد بسته‌ای تحت عنوان فریز تو فریز، یعنی دو طرف متوقف. یعنی میزان غنی‌سازی اورانیوم توسط ما متوقف شود. طرف غربی پیشنهاد فریز تو فریز را برای ما آورد.

این نماینده مجلس افزود: در گذشته مذاکره را 3+3 می‌گفتند، سه کشور غربی؛ فرانسه و انگلیس و آلمان و سه کشور دائم آمریکا و چین و روسیه بودند. پیشنهاد را آوردند و ایران هم قبول کرد، آنها گفته بودند تحریم‌ها را متوقف می‌کنیم و شما هم پیشنهاد را قبول کنید و فناوری غنی سازی متوقف شود و این در اواخر سال 87 بود، در سال 88 نزدیک انتخابات ایران، آن اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد و کشور به خصوص تهران بهم ریخت و فتنه بزرگ رخ داد.

بذرپاش با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: ما توافق کردیم و پیغام دادیم که چرا نمی‌آیید؟ آنها گفتند صبر کنید انتخابات ایران انجام شود و بعد برای ادامه مذاکرات می‌آییم. انتخابات ایران انجام شد و اوباما در تلویزیون گفت: "تمام مذاکرات ما با ایران کان لم یکن تلقی می‌گردد و ایران حکومت آدم کش است و دولت ایران مشروعیت ندارد" و مذاکرات متوقف شد. بلافاصله 4 وزیر خارجه پشت سرهم آمدند و آلمان و فرانسه تکرار کردند و توهین‌هایی شد و همه چیز به هم ریخت. اولین تحریم ما تحریم بانک مرکزی و پس از آن بیمه ارتشی‌ها بود. از اواسط سال 88 تا سال 89 که تحریم نفتی اواخر سال 89 اتفاق افتاد.

وی فتنه 88 را دلیل اصلی تصویب تحریم‌ها علیه ایران دانست و افزود: همه این مذاکرات که انجام می‌دهیم و اگر موفق شویم تحریم‌ها را برداریم که فرض، فرض محالی است به سال 88 بر می‌گردد؛ سال 88 که دلیل اصلی تحریم‌های ایران بوده است، پس چه کسی به کشور خیانت کرده است؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه یقه فتنه‌گران به دلیل تحریم‌ها گیر است و ما این موضوع را فراموش نمی‌کنیم، گفت: یکی از مشکلاتی که در اقتصاد با آن مواجه شدیم، کاهش فروش نفت در کشور بود. ما دلار را 1200 تومان می‌فروختیم، یعنی هر بشکه نفتی که می‌فروختیم با دلار 1100 تا 1200 تومان در آخر دولت قبل تبدیل می‌کردیم و دلار حساب می‌شد؛ هم‌اکنون دلار در نرخ بانک مرکزی 2650 تومان است، یعنی یک میلیون نفت هم بفروشیم عملاً به اندازه دو میلیون و خرده ای بشکه گذشته درآمدهای ریالی که تبدیل می‌کنیم، داریم.

بذرپاش در تشریح وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: دلار دو برابر یک درصدی بیشتر تغییر می‌کند، در جمع حجم بودجه کشور کاهش پیدا نکرد و دلیلش هم همین است، آن موقع دو میلیون و خرده ای بشکه فروش ما با دلار 1000 تومان بود، الان که یک میلیون و صد هزار بشکه با میعانات است با دلار 2650 تومان است، سر جمع درآمدهای ریالی کشور تغییری نکرده است اما به دلیل افزایش هزینه ها، ما در گذشته اگر a واحد پول برای ساخت می خواستیم، الان a+b واحد پول میخواهیم تا ساختمان تمام شود. آن به علاوه b واحد و درصد تورم که اتفاق افتاده است دچار مشکل کرده است. دلیل اینکه دولت به تفاوت بودجه عمرانی کمتر می پردازد اینجا است، پس با اعداد و ارقام گول نخورید.

وی گفت: فقط کار اجرایی زیاد کردن نشان از موفقیت نیست، باید کنترل انتظارات و توقعات انجام شود، چرا؟ اگر بیش از حد بر انتظارات مردم بدویم و افزایش دهیم یعنی شیب بیشتر می شود، ولی بدون بضاعت دولت ها و محدودیت مالی و بضاعت بیمه شیب کار اجرایی بیشتر می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس به دلایل سیاه نمایی در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: هرچه زمان به سمت جلو می روی فاصله بیشتر می‌شود و فاصله این دو نارضایتی است، یکی از روش‌هایی که شیب توقعات را بالا برد این است که به خودت بگویی من بهتر از گذشته کار می کنم، اما گذشته ها بد هستند یعنی اگر بیش از حد نسبت به گذشته سیاه نمایی داشته باشی پیام غیر مستقیم آن این است آنهایی کار کردند خیلی دزد و بد بودند و این کار در حق مردم نبود و ما خیلی بهتر از آنها کار می‌کنیم.

بذرپاش درباره نارضایتی‌های مردمی از این دولت در یکسال گذشته گفت: یک سال گذشت و چون کار اجرایی نمی‌تواند خودش را با آن توقعاتی که بالا رفته است همسان کند نارضایتی رخ می‌دهد، اگر آن را دنبال کنید و در روستاها به طور خاص نگاه کنید، دلیل برخی نارضایتی‌هایی که اکنون به وجود آمده است را در این موارد جست و جو کنید، این که از سیاه نمایی گذشته می‌گوییم، کمک به دولت موجود بود چون اگر سطح توقعات بالا رفت و برآورده نشد مردم از کشور ناراضی می شوند، وقتی یارانه ها عوام فریبی است و نباید مستقیم به مردم می دادیم و بعد از آن سبد کالا توزیع کنیم، بد است.

وی درباره بی توجهی به کرامت مردم از سوی دولت اظهار داشت: سبد کالا فقط در زمانی که جنگ و زلزله و سیل رخ می‌دهد و شبکه‌های رسمی کشور از کار می‌افتد، سیستم بانکی وجود نداشته باشد، شبکه‌های توزیع از بین رفته باشند ولی در خانه مردم ایستاده است که از گشنگی نمیرند این دولت محترم که می‌گفت من خیلی بهتر کار می‌کنم ایده سبد کالا را داد و می‌خواستند فساد رخ ندهد، فساد می‌تواند رخ دهد، سیستم توزیع، عدم در نظر گرفتن شأن و شئون مردم، عدم در نظر گرفتن نیازهای واقعی مردم. البته در مرحله بعد اصلاح شد، کارت اعتباری می‌خواهند توزیع کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه سیاه نمایی‌های این دولت از دولت قبل مسکن مهر را مثال زد و گفت: اگر ما گفتیم "مسکن مهر ایراد دارد" و طرحی را جایگزین آن نکردیم، "منتظر باشید ما درجه بهتر مسکن را نشان می‌دهیم" ، مسکن مهر برای کسی بوده است که 5 میلیون اولیه را نمی‌تواند بدهد، بعد دوستان طرحی را مبنی بر این که مجلس 2500 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی بدهد و سازمان بهزیستی 50 هزار واحد بسازد و 10 سال در اختیار مستضعفان قرار دهد و 10 سال بعد آن را فرد دیگری در آن خانه بیاید؛ در این میان نه 50 هزار واحد مشکل را حل می‌کند، نه افراد خانه را تخلیه می‌کنند و در این میان جنجال به وجود می‌آید.

در ادامه بذرپاش به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

یکی از دانشجویان پرسید: بحث روزنامه وطن امروز که منتسب به شماست، این روزها مواضع جدی و چالشی نسبت به عملکردهای ناصحیح در کشور دارد و بحث توقیف روزنامه هم مطرح شد، آن هم از زبانی دولتی که از آزادی بیان می‌گوید، نظر شما چیست؟

بذرپاش در پاسخ اظهار داشت: من چند بار گفته‌ام اما دیگر خبر جدیدی نیست. نامهربانی‌ها از جنس دیگری است؛ مطلبی را در رسانه‌ها دیدم که کیهان و وطن امروز و روزنامه جوان که روزنامه‌های انقلابی تر هستند، نوشته بودند. در دولت آقای احمدی نژاد مقداری از یارانه دروغ بود، یارانه گرفتند و خوردند، یک مطلب غیر رسمی وزیر ارشاد داد. رسانه‌های رسمی نزدند و سایت‌های منتسب خودشان زدند.

وی ادامه داد: من با معاون مطبوعاتی تماس گرفتم که شما قبول داری؟ گفت نه! گفتم خب تکذیب می کردی. بحث این است که قبل از این که یارانه پرداخت کنند، در رسانه اعلام کنند که به هر سایتی چقدر اختصاص می‌دهند و تاکنون در آن دولت دوبار یارانه پرداخت شده است. کل یارانه 14 میلیون و 976 هزار تومان بود. فقط یارانه ای که به روزنامه منتسب شخص معاون مطبوعاتی داریم، امسال 2 میلیارد تومان یارانه داشتند. دومی را علام نکردند و بعد از تماس من، مجبور شدند اعلام کنند.

این نماینده مجلس افزود: دفعه اول به ما 960 هزار تومان یارانه دادند و دفعه بودم 15میلیون، فاصله زیاد است. یا به یکی دو روزنامه اصلاح طلب 600-500 میلیون یارانه دادند و به روزنامه وطن امروز 15 میلیون، یارانه هایی که در دولت 8 سال گذشته به روزنامه های مختلف پرداخت شد اعلام شد، نشان داد که دولت وقت به روزنامه های خودش بسیار پول داده است، از جمله روزنامه خبر که منتسب به محمد پور است یا روزنامه اطلاعات، شهر. من فکر می‌کنم روزنامه خبر در 8 سال گذشته حدود 7-6 میلیارد یارانه گرفته است و یا فکر می‌کنم روزنامه اطلاعات 4 میلیارد تومان و مقداری هم دلاری یارانه گرفته است و یا مثل روزنامه شرق و اعتماد. نشان داد که دولت وقت به منتقدینش کمک می‌کند.

یکی از دانشجویان درباره استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح وزیر علوم حدودا یک ماه پیش با سر و صدای زیادی مطرح شد، قرار بود وزیر علوم استیضاح شود ولی بنابر دلایلی این استیضاح یک ماه به عقب افتاد. چه اتفاقی افتاد که این استیضاح در آن جنجال یک ماه به تعویق افتاد؟ فشار رئیس مجلس یا نمایندگان مجلس بود؟ این استیضاح هرچه به تعویق بیفتد مهره‌های سیاسی که فرجی دانا دارد و در دانشگاه‌ها گذاشته اند به عنوان رئیس، از جمله رئیس خود دانشگاه تهران هرچقدر این استیضاح به تعویق افتاد این مهره‌ها بیشتر خواهند ماند و دانشگاه به سمت سیاسی شدن منهای علم پیش می‌رود. با این توضیحات در مورد سوال‌هایی که پرسیدم نظرتان را بگویید؟

بذرپاش در پاسخ گفت: تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص از قالب‌های نظارتی مجلس است. طبیعتاً دولت که سرکار می‌آید یک میزان زمان حداقلی باید فرصت داده بشود و بعد مجلس اقدام آنچنانی مثل استیضاح را انجام دهد.

وی ادامه داد: شما جامعه را هم قانع کنید یعنی فارغ از نمایندگان، نمایندگان متفاوت هستند. از حوزه‌های مختلف، مذاهب، اقوام، سوابق سیاسی مختلف، مدارک تحصیلی متفاوت و تنوع خاصی از نمایندگان در مجلس وجود دارند و در مجلس این گونه نیست که یکی بگوید بشود و بشود؛ بالأخره بعضی‌ها خودشان را دولت همراه می‌کنند و طبیعتا دولتی که سرکار می‌آید خودشان را همراه می‌کنند و این طبیعی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ما وقتی در مجلس می‌خواهیم استیضاح جدی کنیم اول باید اجماع در داخل ایجاد شود؛ برای ما فقط استیضاح مهم نیست بلکه برای ما رأی مهم است. 8 اصلاح الان از طرف نمایندگان به هیئت رئیسه داده شده و ما یک ساعت در مورد آنها در جلسه بحث می‌کنیم. فاز اول می شود اجماع در نمایندگان، یعنی استیضاحی که مطرح شده رای بیاورد، نه اینکه تنها مطرح و در موردش صحبت شود و تمام شود. اقتدار مجلس حفظ شود.

بذرپاش گفت: نکته دوم، توجیه کردن مناسب افکار عمومی است، شما برای دولتی که تازه به سر کار می‌آید، در افکار عمومی باید توجیهی باشد که من این وزیر را استیضاح می‌کنم. رسانه‌های منتسب به دولت هم خیلی اصرار دارند که همه این‌ها را سیاسی جلوه دهند و بگویند این‌ها از شکست خوردگان انتخابات هستند که همه آن‌ها از این واژه‌ها عناوینی استفاده و حتی به افراد توهین هم می‌کنند. آنها به لحاظ رسانه ای از ما بیشتر هستند، تعداد مکتوبات آنها 40 و ما 5 هستیم. خبرگزاری و سایت‌های زیادی هم دارند. ماهواره هم در اختیار آنهاست.

وی ادامه داد: برای جریان اصول گرایی مجلس، افکار عمومی هم باید مهم باشد. نباید به گونه ای عمل کنیم که مجلس در افکار عمومی به عنوان یک مجلس بدون منطق جلوه کند و بگویند سیاسی فقط دارند همه آنها را می‌زنند. جریان سیاسی آنها همین را می‌خواهند در افکار عمومی جا بندازند که مجلس بدون منطق و فقط در امور سیاسی دولت را اذیت می‌کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: امروز گزارشی در هیئت رئیسه مجلس پیگیری کردم که این بود که در دولت یک سال آخر دولت احمدی نژاد 1119 سوال از مجموع وزرا سوال شد ولی از دولت روحانی در این یک سال 980 سوال شد یعنی کمتر. آنها این را خیلی پخش کردند که تعداد سؤالات گذشته با الان قابل مقایسه نیست؛ ما اکنون در زمان نیمه دوم مجلس به سر می‌بریم و فرقش این است که نمایندگان راه کارها را یاد گرفتند چون بیشتر نماینده‌ها جدید هستند، یعنی استیضاح‌ها و سؤالات دو سال دوم مجلس بیش از دو سال اول است به ویژه سال سوم، در یک سال آخر تقاضای 58 تحقیق و تفحص داده شد و در یک سال دولت تقاضای 56 تحقیق و تفحص داده شد.

بذرپاش گفت: نکته دوم این است که افکار عمومی هم بر کار مجلس اقناع شود، چون می‌خواهند مجلس را بگیرند. نکته سوم تقاضاهای استیضاح‌های متفاوت است، 8 تقاضا در دستور کار هیئت رئیسه دادند. وزارت نیرو، کشور، رفاه، ارشاد، علوم، آموزش و پرورش و ... و تقریباً همه افراد پیگیری می‌کنند که اعلام وصول شود یعنی استیضاحشان در دستور کار قرار بگیرد؛ یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که کدام را اعلام وصول کنیم. برای مثال به طور خاص در استان فارس و چهار محال بختیاری فشار بر استیضاح وزارت نیرو خیلی بالا است و حتی از وزارت علوم بالاتر است، یکسری هم مشکلات دیگر هم است.

وی ادامه داد: برای مجلس اصل این بود که وزیر علوم اصلاح شود، تغییر فرد که مهم نیست و آن یک ماه فرصتی که داده شد باید دید یکسری اصلاحات دیده می‌شود یا خیر. نباید توقع داشت که عنصر متفاوت سر کار بیاید و توقعی از این دولت نداریم. نکته سوم اولویت اصلاح است و عوض کردن به هر قیمتی و حرف منطقی است. از این جهت فرصت داده شد که در تغییر چند نفر، مکانیزم انتخابات و 3000 بورسیه اتفاقاتی بیفتد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: امروز که صحن برگزار نشد، کل دوستان وزارت علوم به مجلس آمدند و تک تک با نمایندگان صحبت می‌کنند، استیضاح که مطرح می‌شود و ما نباید استیضاح کنیم و حتماً رأی بیاورند برای رأی هم 290 نماینده هستند. 146 رأی باید باشد که استیضاح انجام شود و اگر حاضرین نباشند 140 رأی می‌خواهد تا اتفاق بیفتد. توضیحی که مطرح کردم از منظر هیئت رئیسه ای بود که به نظرم من که حوزه ام مشخص است غیر منطقی به نظر نمی آمد و نهایت تصمیمی که به نفع جامعه، جریان انقلابی کشور اتفاق افتاد و هدف ما اصلاح کشور است و دولت ایده آل ما سر کار نیامده است و بنا هم نیست دولت زمین بخورد، دولت جمهوری اسلامی و محمدی است و آنها گذشته را قبول نداشتند و ما قبول داریم.

بذرپاش در پاسخ به این پرسش که برنامه اصولگرایان برای انتخابات مجلس چیست؟ ریاست جمهوری را که باختید، گفت: من از حوزه اصولگرایان نمی‌توانم حرف بزنم و صلاحیت آن را هم ندارم. ما اشتباه زیاد داریم، در انتخابات شوراها، شورای شهر تهران، ریاست جمهوری و مجلس اشتباه داشتیم.

وی ادامه داد: به نظر من اگر دوبار اشتباه‌ی کار انجام شود، نابخشودنی است و اگر همه با هم شویم، شاید نتیجه ای بگیریم، منتهی من بدبین نیستم. من همواره به وحدت اصولگرایی به عنوان جبهه استراتژی نگاه می‌کنم یعنی راه رسیدن به اهداف این است که باهم یکی شویم و ضرر آن را هم دیدیم که جبهه دگر اندیشان نمردند و زنده هستند.

یکی از دانشجویان پرسید: غرضی می‌گفت پست‌هایی که ما داریم جوان‌ها نمی‌گیرند و به زور باید به آنها سپرد، سوال این است که چه شد جوانی با سن شما سابقه معاونت ریاست جمهوری، ریاست سایپا، عضویت درهیئت رئیسه مجلس و ... را دارا باشید؟

بذرپاش اظهار داشت: من متولد 20 مرداد سال 59 و بچه نازی آباد تهران هستم و یک خواهر و برادر دارم. یک سال و نیم سن داشتم که پدرم شهید شدند. ایشان در عملیات بیت المقدس در منطقه فکه بودند. یک خواهر بزرگ تر خودم داشتم، ما در خانواده مان یک نفر مدیر و حتی کدخدا پیدا نمی شود.

وی ادامه داد: من ورودی سال 78 دانشگاه شریف هستم و رشته صنایع خواندم و مسئول بسیج بودم و سال 81، آقای زاکانی رئیس بسیج دانشجویی بود و می‌خواست من را معاونت فرهنگی ببرد و من تازه درسم در حال اتمام بود و همان زمان آقای احمدی نژاد می‌خواستند شهردار تهران شوند. من تا قبل از آن حتی یک بار هم آقای احمدی نژاد را ندیده بودم، تنها شناختی که از وی داشتم خواندن مصاحبه هایش به عنوان دانشجوی خط امام بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: یک دوست به نام «جاوید» دارم که الان شهردار منطقه 4 است و وی دانشجوی آقای احمدی نژاد در علم و صنعت بود و می‌گفت آقای دکتر می‌خواهد تو را ببیند. در آن زمان که در دولت بودم همه کاندیدای ریاست جمهوری مثل آقای لاریجانی و قالیباف دوست بودیم ولی در سال 84 احساس کردم آقای احمدی نژاد باید رئیس جمهور شود و در سال 89 دیگر احساس کردم مسیرمان یکی نبود و جدا شدم؛ در صورتی که سه سال از زمان دولت باقی مانده بود، علیه او حرفی نزدم و نخواهم زد و احترام خاصی قائل بودم و خواهم بود.

بذرپاش یادآور شد: بعد از آن،دنبال کار خودم رفتم و نزد آقای فتاح رفتم و او پیشنهاد داد قائم مقام او شوم، منتها من در آن زمان مقطع دکترا را شروع کرده بودم و در مجلس هم رأی آوردیم و این رانت و مسائل دیگر نبود. احساس می‌کنم تا کنون مواضع‌ام را انجام داده‌ام و بعد از این نیز باقی خواهم ماند.

۱۳۹۳/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...