نسخه چاپی

جاسوسی ربات‌ها با وای‌فای

ربات‌های ابداعی دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا در سانتا باربارا تنها با استفاده از سیگنال‌های وای‌فای قادر به رصد آن سوی دیوارهای جامد هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ربات‌های ابداعی دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا تنها با استفاده از سیگنال‌های وای‌فای قادر به رصد آن سوی دیوارهای جامد هستند.

این موفقیت دارای کارکردهای بالقوه‌ای در حوزه‌های تحقیقاتی و امدادی، نظارتی، شناسایی و باستان‌شناسی خواهد بود.

ربات‌های جدید قادر به شناسایی مکان و طرحواره اجسام نامرئی حاضر در درون ساختاری اسکن‌شده و سپس گروهبندی ترکیب این اشیا به عنوان فلز، الوار یا گوشت انسان یا حیوان هستند.

سامانه‌های ابداعی که به صورت یک جفت عمل می‌کنند، به پیرامون یک شی یا سازه وارد شده و سپس سیگنال‌های رادیویی وای‌فای را از طریق اسکن‌کردن محیط شی بین یکدیگر مخابره و دریافت می‌کنند. این ربات‌ها از تفاوت‌های شدت سیگنال‌های وای‌فای دریافت‌شده و مخابره‌شده برای نشان‌دادن وجود اشیای پنهان استفاده می‌کنند.

سیستم جدید از یک مدل انتشار موج با تفکیک‌پذیری حدود دو سانتی‌متر بهره می‌برد. با اندازه‌گیری شدت میدان دریافت‌شده این مخابره‌های بی‌سیم، ربات‌ها قادر به تولید نقشه‌ای دقیق از سازه می‌شوند که مکان اجسام جامد و فضاها را به صورت دقیق نشان می‌دهد.

تیم علمی در حال بررسی دیگر کاربردهای تصویربرداری این فناوری و همچنین استفاده از هدایت لیزری در آن است تا دقت فضایی آن را افزایش داده و تفکیک‌پذیری نقشه‌های تصویر شکارشده را ارتقا بخشد.

۱۳۹۳/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...