نسخه چاپی

وجود بیش از 8 میلیون حاشیه‌نشین در كشور

عضو هیئت مدیره شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از وجود بیش از 8 میلیون حاشیه‌نشین در كشور خبر داد و گفت: ساماندهی سكونت‌گاه‌های غیر رسمی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجید روستا در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور در سبزوار در این شهرستان با بیان اینکه ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، اظهار داشت: امام راحل و عظیم‌الشان انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری (مدظله) توصیه‌های زیادی در رفع محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت در کشور دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام به 46 محور اشاره داشته‌اند، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم نظام مسئله سکونت‌گاه‌های غیررسمی و ساماندهی آنها است.

وی با بیان اینکه این موضوع، مسئله‌ای نیست که با افزایش درآمدهای دولت و مردم ساماندهی پیدا کند، تصریح کرد: این سکونت‌گاه‌های غیررسمی دارای مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله، آموزشی، بهداشتی و... هستند که باید با عزم جدی در زمینه ساماندهی آنان کاری کرد.

روستا با اشاره به اینکه ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها نیز کار یک دستگاه یا نهاد دولتی نیست، ادامه داد: اجرای پروژه‌های مختلف در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ساماندهی آنان نیازمند همکاری بین بخشی و استمرار فعالیت‌هاست که خوشبختانه این فعالیت‌ها از سال 80 آغاز شده و سند رسمی توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده تدوین و ضرورت‌های سیاست‌گذاری در حوزه (طرح‌های مشترک و مواجه) به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه افراد ساکن در سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهروندان یک شهر هستند، اضافه کرد: نوع اقدام اساسی که باید در این مکان‌ها صورت بگیرد، بهره‌گیری از مشارکت مدیریت شهری، مسئولان و افراد ساکن در این سکونت‌گاه‌هاست.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه مساله اسکان غیررسمی در کشور ما از جایگاه خوبی نسبت به کشورهای دیگر برخوردار است، ادامه داد: به جرات باید گفت خدماتی که توسط نهادهای خدمات‌رسان و دولتی به افراد ساکن در این سکونت‌گاه‌ها ارائه شده بسیار مطلوب و ارزشمند است و این خدمات در پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز در حد غیرقابل قبول و کمی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه باید اسکان غیررسمی در کشور را مدیریت کنیم، ادامه داد: باید اسکان غیر رسمی در سطح محلات را همواره مورد بحث و بررسی قرار داد و یک برنامه مشترک مناسب مبتنی با تجربه و دانش را به صورت عملیاتی اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری شهرستان سبزوار در حوزه ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی نیز گفت: متاسفانه بیش از 8 میلیون نفر در این سکونت‌گا‌ه‌ها ساکن هستند که این مسئله تبدیل به یک دغدغه و معضل برای نظام و دولت شده است.

در پایان این جلسه کلنگ منطقه تجاری امیریه سبزوار با حضور عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به زمین زده شد.

۱۳۹۳/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...