نسخه چاپی

خبرسازی فرانسه علیه آیت‌الله سیستانی

خبرگزاری فرانسه در اقدامی مشكوك با استناد به نامه‌ آیت‌الله سیستانی كه ۳۵ روز پیش برای رهبران حزب‌الدعوه ارسال كرده بود استنباط كرد كه ایشان اكنون خواستار كناره‌گیری مالكی از قدرت شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه دیشب در اقدامی مشکوک با استناد به نامه‌ آیت‌الله سیستانی که ۳۵ روز پیش برای رهبران حزب‌الدعوه ارسال کرده بود استنباط کرد که ایشان خواستار کناره‌گیری مالکی از قدرت شده‌اند. انتشار این خبر در حالی صورت ‌گرفت که کاملا با موضع و رویکرد گذشته مرجعیت شیعیان در عراق تناقض دارد.

آیت‌الله سیستانی بارها اعلام کرده که در فرآیند سیاسی و تشکیل دولت عراق هرگز دخالت نمی‌کند و همواره بدون نام بردن از فردی بر توافق گروههای سیاسی برای انتخاب نخست وزیر تاکید داشتند. مرجعیت عالی شیعیان عراق پیوسته خواستار حفظ وحدت و یکپارچگی آحاد عراق و همگرایی بین جریان های سیاسی برای حل مشکلات مردم و مقابله با خطر گروههای تروریستی و تکفیری در این کشور شده است.

خبرگزاری فرانسه خبری با تیتر جهت دار "آیت‌الله سیستانی خواستار کناره‌گیری نوری مالکی از نخست وزیری شد" منتشر کرد که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است. این خبرگزاری با استناد به نامه‌ای که آیت‌الله سیستانی در ۱۱ ماه رمضان (چهارشنبه ۱۸ تیرماه) در پاسخ به نامه رهبران حزب‌ الدعوه که خواستار انتخاب نخست وزیری با مقبولیت گسترده در عراق شده بود استنباط کرده که مرجعیت شیعیان عراق خواستار کناره‌گیری مالکی شده است.این در حالی است که در سرتاسر نامه آیت الله سیستانی نامی از هیچ فردی به میان نیامده است.

در ادامه ترجمه کامل نامه آیت‌الله سیستانی به رهبران حزب‌الدعوه و همچنین تصویر این نامه ارائه شده است.


بسم‌الله الرحمن الرحیم
برادران محترم در رهبری حزب الدعوه الاسلامی
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
و بعد، در پاسخ به آن چیزی که در نامه شما در تاریح ۲۶ شعبان بوده که در آن خواستار رهنمودها درباره جایگاه‌ها و پست‌ها شده، مایل هستم تا بگویم با توجه به شرایطی که هم اکنون عراق عزیز در آن به سر می‌برد و ضرورت مقابله با بحران‌های سخت، با دیدگاهی متفاوت از آنچه که در گذشته بدان عمل شده، من ضرورت می‌بینم که در انتخاب نخست وزیر جدید که از مقبولیت ملی گسترده برخوردار باشد و بتواند با دیگر رهبران سیاسی برای نجات کشور از خطرات تروریسم، جنگ طائفه‌ای و تجزیه همکاری کند، تسریع شود.
خداوند گام‌های شما را استوار و به آن چیزی که دوست دارد و راضی است موفق بگرداند.
سید علی سیستانی
۱۱ رمضان ۱۴۳۵

انتشار این خبر در فضایی صورت می گیرد که عراق در شرایط حساسی با وجود خطر تروریست های تکفیری مواجه هست و انتشار این خبر در شرایط کنونی باعث شکاف هرچه بیشتر در بین گروههای سیاسی این کشور می شود که این امر زمینه را برای فتنه‌گران در این کشور فراهم خواهد کرد.

این در حالی است که آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای از گروه‌های سیاسی این کشور خواست به منظور جلوگیری از بروز تنش‌های بیشتر از برگزاری هر گونه تظاهرات اجتناب کنند.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...