نسخه چاپی

درخواست نماینده ایرانی : كمك كنید

نماینده ایرانی حزب سبزها در مجلس آلمان خواستار كمك نظامی دولت این كشور به كردهای عراق شد. وی در پایان سخنانش از تجزیه عراق و استقلال كردها حمایت كرد.

به گزارس نما به نقل از جام نیوز، نماینده ایرانی‌تبار مجلس آلمان از حزب سبزها، حمایت نظامی از کردهای عراق در مقابل داعش را مجاز دانسته است. به اعتقاد وی حمایت از انسان‌ها در برخی موارد تنها از راه نظامی ممکن است. این در حالی است که حزب سبزها معمولا خود را صلح طلب می دانند و با هرگونه جنگ مخالفت می کنند.

«حزب من بارها و بارها تایید کرده که مسئولیت حمایت از زندگی انسان‌ها را بر عهده دارد. سبزها خوب می‌دانند که این امر گاهی تنها از راه نظامی ممکن است». این بخشی از سخنان امید نوری‌پور نماینده ایرانی‌تبار مجلس آلمان از حزب سبزهاست که در گفت و گو با هفته‌نامه اشپیگل بیان کرده است.

به نوشته سایت دویچه وله (Deutsche Welle) وی در این گفت وگو درباره راه‌های کمک به عراق و کردها در مقابله با ستیزه‌جویان خشن "دولت اسلامی" [داعش] تصریح کرده که در حال حاضر کردهای عراق یک‌تنه در برابر "دولت اسلامی" ایستاده‌اند و این وظیفه‌ای است که در اصل حکومت عراق باید انجامش دهد. به نظر او دقیقا به همین دلیل کردها به حمایت آلمان نیاز دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آلمان چگونه می‌تواند به کردها کمک کند بر این نکته تاکید کرده که آلمان نباید تنها سلاح ارسال کند و امیدوار باشد این مشکل جایی خود به خود حل شود.

نوری‌پور افزوده است: «حکومت آلمان در هماهنگی با جامعه جهانی باید ببیند چگونه می‌تواند بهترین کمک را بکند. مسلما راه نظامی می‌تواند یک گزینه باشد به خصوص از راه هوایی. ما همیشه دم از مسئولیت آلمان در قبال دنیا می‌زنیم اما به محض این‌که مورد ناراحت‌کننده‌ای پیش می‌آید خودمان را پنهان می‌کنیم».

وی که سخنگوی سیاست‌های امنیتی فراکسیون سبزها در مجلس آلمان است، تصریح کرده که نیروی هوایی آلمان می‌تواند از نیروهای آمریکا حمایت کند. نوری‌پور بر این اعتقاد است که افکار عمومی آلمان نیز در این زمینه و در مواقع اضطراری آمادگی پذیرش این مسئله را دارد و می‌داند که هدف اصلی نجات دادن انسان‌ها از کشتار توسط "دولت اسلامی" است.

"نباید تمام مسئولیت را بر گردن آمریکا گذاشت"

این نماینده مجلس آلمان اظهار داشته که آلمان نمی‌تواند همیشه وظایف ناخوشایند را به آمریکا واگذار کند. به عقیده وی وقتی در حال حاضر تمامی دنیا بر حضور در عراق و کمک به رژیم این کشور متفق‌القولند، آلمان هم باید سهم خود را ادا کند.

نوری‌پور با تاکید بر این‌که آمریکا از سال ۲۰۰۳ در عراق حضور داشته و به همین دلیل سهم بزرگی در موقعیت کنونی عراق دارد، تصریح کرده که "فاجعه‌ای" که هم‌اکنون در عراق پیش آمده تنها مشکل آمریکا نیست و "دولت اسلامی" [داعش] همه را تهدید می‌کند.

وی در این باره که نیروهای داعش چگونه می‌توانند تهدیدی برای اروپا باشند گفته: «ستیزه‌جویان دولت اسلامی تنها خواهان حکومت بر سوریه و عراق نیستند، آن‌ها قصد دارند یک حکومت ضدمردمی در تمامی خاورمیانه برپا کنند و هرچه قوی‌تر شوند می‌توانند دست به عملیات تروریستی در اروپا بزنند. به همین دلیل آن‌ها باید سریعا متوقف شوند».

مید نوری‌پور همچنین در بخش دیگری از سخنانش ایده تجزیه عراق و جدایی کردها را مطرح کرد و گفت: «کردها در عراق سال‌های سال است که یک اقلیم باثبات را اداره می‌کنند که در آن به حقوق اقلیت‌ها توجه می‌شود. اگر زمانی آن‌ها نخواهند بخشی از سرزمین عراق باشند، کاملا قابل فهم است.[!] با این وجود ما باید همه تلاشمان را بکنیم تا آن‌ها در پروسه تشکیل ساختار سیاسی جدید عراق در نظر گرفته شوند».

۱۳۹۳/۵/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...