نسخه چاپی

المنار فاش كرد:

طرح سیاسی جدید نتانیاهو برای اعمال فشار بر فلسطینیان

عکس خبري -طرح سياسي جديد نتانياهو براي اعمال فشار بر فلسطينيان

برخی منابع از تماس‌های محرمانه و پشت پرده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات آمریكایی و برخی كشورهای با نفوذ منطقه و تدوین طرح سیاسی برای پایان دادن به درگیری فلسطینی-اسرائیلی خبر دادند.

هفته‌نامه فلسطینی"المنار" به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که "بنیامین نتانیاهو" تماس‌های محرمانه و پشت‌پرده‌ای را با مقامات آمریکایی و کشورهایی بانفوذ در منطقه برقرار کرده است و سعی دارد جامعه جهانی را به طرح سیاسی خود قانع کند.

به نوشته المنار، نتانیاهو در تلاش است تا کشورهای تاثیرگذار را به اعمال فشار بر فلسطینیان برای پذیرش طرح وی به عنوان سرآغازی برای پایان دادن به درگیری‌های فلسطینی-اسرائیلی متقاعد کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در حال بررسی این طرح سیاسی خود با رهبران بلندپایه سیاسی و مشاوران خود است و این اقدام وی نیز در راستای اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و "محمود عباس" رئیس آن صورت می‌گیرد.

به گفته منابع آگاه، طرح نتانیاهو شامل 7 بند اصلی از جمله تهیه لیستی از شهرک‌های دورافتاده است که سربار امنیتی و اقتصادی بر اسرائیل محسوب شده و هزینه‌های سنگین امنیتی جهت حفاظت و حراست از آن بر این رژیم تحمیل می‌کند و گذشته از آن این شهرک‌ها را نمی‌توان به مجتمع‌های بزرگ شهرک‌نشینی متصل کرد و از دیدگاه نتانیاهو باید از شر این شهرک‌ها رها شد و چنین وانمود کرد که اسرائیل "امتیازات دردناکی" را ارائه می‌کند و به این ترتیب همدردی جهانیان را با اسرائیل جلب کرد همانگونه که در جریان اجرای طرح خروج یکجانبه از نوار غزه در زمان "آریل شارون" رخ داد.

این منابع با استناد به رهبران سیاسی اسرائیلی گفتند که نتانیاهو سعی دارد رقبای خود را در انتخابات سراسری اسرائیل غافلگیر کند و تحرکات وی برای ارائه راه‌حل‌های سیاسی بی‌ارتباط با مشکلات داخلی این رژیم نیست.

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...