نسخه چاپی

معتادان از ماه آینده بیمه می‌شوند

وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه سبد كالا یكی از خدمات مهم دولت تدبیر و امید است، از تحویل ۷ و نیم میلیون سبد كالا به مشمولان این طرح خبر داد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه با حضور در شهرستان بافق، علاوه بر بازدید از چند طرح عمرانی و گلنگ زنی پلی کلینیک تخصصی بافق، در جمع مردم این شهرستان به سخنرانی پرداخت.

وی در جمع مردم شهرستان بافق در ارتباط با علت سفر به استان یزد، اظهار کرد: امروز برای کلنگ‌زنی و بازدید و افتتاح چند پروژه به استان یزد سفر کرده‌ایم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در این سفر، معاون تعاون، قائم مقام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی هم حضور دارند و مشکلات را از نزدیک بررسی می‌کنند.

سنگ آهن با زندگی مردم بافق پیوند خورده است

وی خاطرنشان کرد: این که یک معدن چگونه با مردم شهر و زندگی آنها پیوند می‌خورد را به خوبی درک می‌کنیم و می‌دانیم که چه شاخصه‌هایی در چنین وضعیتی پیش می‌آید.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کمتر پیش می‌آید که یک کار و یک شغل، با یک شهر و زندگی مردم آن به صورت کامل گره بخورد.

ربیعی افزود: امروز ما نسبت به اهمیت خدمت رسانی به شهرستان بافق، با چنین درک و نگاهی آماده فعالیت هستیم و شرائط شما را به خوبی درک می‌کنیم.

ربیعی گفت: امیدواریم ترتیبی اتخاذ داده شود که مالک همه معدن صندوق‌های کارگری باشند و سود این معادن در بهبود وضعیت زندگی کارگران هزینه شود.

کارگران 5 ماه حقوق نگرفته بودند

وی خاطرنشان کرد: روزی که ما صندوق را تحویل گرفتیم، تا 5 ماه کارگران حقوق خود را دریافت نکرده بودند و تمام ناراحتی ما این بود که چگونه فردی می تواند این مدت حقوق نگیرد و زندگی خود را بپرخاند؟

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: این سبب شرم ما بود و بسیاری وقت‌ها با غصه اینکه حقوق آن‌ها را چگونه بدهیم، سر ناراحت بر بالین می‌گذاشتیم.

پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران

ربیعی تصریح کرد: الان تنها 20 روز از حقوق تیر کارگران گذشته و فقط همین 20 روز را عقب هستیم و آن را هم انشاالله تا چند روز آینده پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات خوب دولت تدبیر و امید، بیمه سلامت همگانی بود، گفت: در طرح بیمه سلامت، شش میلیون نفر ثبت نام کردند.

ثبت نام 6 میلیون نفر در طرح بیمه سلامت

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از شش میلیون نفری که برای بیمه سلامت ثبت نام کرده‌اند، نزدیک به پنج میلیون نفر دفترچه بیمه خود را دریافت کرده‌اند.

ربیعی افزود: تلاش می‌کنیم که در چند ماه آینده، کارت الکترونیک سلامت را با دادن خدمات کاراتر به جلو ببریم و برای مردم این کارت را صادر کنیم.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعداد، 900 هزار نفر هم در صندوق تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند و این عدد در تمام دنیا رقم شگفت‌انگیزی است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در شورای عالی کار امسال هفت جلسه در دولت تدبیر و امید داشتیم و این در حالی است که این جلسات پیش از این تنها سالی یک مرتبه برگزار می‌شد.

270 داروی جدید تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفت

ربیعی گفت: با برگزاری این جلسات، 270 قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت و همچنین معتادین هم به جمع افراد تحت پوشش ما اضافه شدند.

وی تصریح کرد: انشاالله از ماه آینده معتادان بیمه می‌شوند و درمان آنها به وسیله همین بیمه صورت می‌پذیرد تا از این آسیب اجتماعی نجات پیدا کنند.

تعرفه‌های جدید جراحی از شهریور اعمال می‌شود

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعرفه‌های جدید جراحی را هم از شهریور اعمال می‌کنیم، این موضوعی است که 20 سال است کسی نتوانسته آن را اجرایی نماید.

ربیعی خاطرنشان کرد: بیمه‌ها هر روز پویاتر و کاراتر از گذشته به سمت ارائه خدمات مناسب به هموطنانمان به پیش می‌روند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: رئیس جمهور دو شعار اساسی در برنامه‌های تبلیغاتی خود داشت که یک مورد مربوط به بیمه برای همه مردم و دیگری تحویل سبد کالا برای سفره محرومان بود.

تحویل 7 و نیم میلیون سبد کالا به مشمولان

ربیعی با تاکید بر اینکه هر دو این شعارها به خوبی به مرحله عمل درآمد، بیان کرد: به هفت و نیم میلیون ایرانی بدون هیچ سر و صدایی سبد کالا تحویل داده شد، این اقدام به صورتی بود که حتی چند وقت پیش در حالی که این طرح در حال اجرا بود، یکی از روزنامه‌نگاران از من پرسید که چه زمانی می‌خواهید شروع کنید؟

وی افزود: از کل افرادی که مشمول دریافت این سبد می‌شدند، الان تنها 600 تا 700 هزار نفر آن را دریافت نکرده‌اند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، آنها هم این سبد را دریافت می‌کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: نکته قابل توجه در رابطه با تحویل این سبد کالایی، این است که این بار دولت به صورت جهت‌گیری و هدفدار این موضوع را انجام می‌دهد.

ربیعی افزود: خدمات وزارت در شهر بافق با بررسی‌هایی که انجام می‌شود، از امروز انشاالله شروع می‌شود.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...