نسخه چاپی

توصیه هایی ساده برای پیشگیری از پیری پوست

شادابی پوست یكی از رموز اصلی زیبایی محسوب می شود و از همین رو استفاده از كرم های ضد چروك طرفداران زیادی دارد. اما به جز این محصولات می توان با رعایت برخی اصول ساده و كاربردی همیشه پوستی شاداب داشت و روند پیری آن را به تعویق انداخت.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین؛ اسیدهای میوه و رتینول برای تحریک بازسازی سلول ها، آنتی اکسیدان ها ( ویتامین های C، E و سلنیوم) برای مقابله با رادیکال های آزاد و محافظ های فرابنفش خورشید از جمله ترکیباتی هستند که در ساخت مواد آرایشی و کرم های ضدچروک به کار می روند.
اما می توان با روش های ساده تری در برنامه روزانه شادابی و طراوت پوست را حفظ کرد.
1- رطوبت رسانی به روش های مختلف
در وهله اول باید مطمئن بود تا رطوبت کافی پوست همواره حفظ شود. نوشیدن کافی و منظم آب در طول روز از یک سو و استفاده یک بار یا دو بار کرم مرطوب کننده روی صورت و گردن از سوی دیگر این حالت را تضمین می کنند.
رطوب رسانی کافی پوست یک اقدام پیشگیرانه پیری و چروکی پوست است که توصیه می شود از دوران نوجوانی مورد توجه باشد.
2- مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان
در این مورد نیز همانند رطوبت رسانی، پوست از سطح بیرونی و درونی آنتی اکسیدان دریافت کند. مصرف خوراکی های حاوی آنتی اکسیدان و کرم های مغذی این نیاز پوست را تامین می کنند. آنتی اکسیدان ها در میوه ها وسبزیجات به وفور وجود دارند اما بهتر است همواره برنامه غذایی متعادل و متنوعی را دنبال کرد.
3- محافظت از پوست در برابر اشعه های فرابنفش
اشعه های فرابنفش خورشید دشمنان پوست هستند. اگر از کرم استفاده می کنید، توجه داشته باشید که حاوی مواد محافظ نسبت به پرتوهای مضر خورشید باشد. همچنین در موارد غیر ضروری در معرض نور خورشید قرار نگیرید. در روزهای آفتابی کلاه لبه دار و کرم ضدآفتاب مناسب استفاده نمایید.
4- عدم استعمال دخانیات

دود سیگار نیز مانند پرتوهای خورشید عامل زمینه ساز چین و چروک های پوست است. استعمال دخانیات به طور قابل توجهی تشکیل رادیکال های آزاد را تشدید می کند. در نتیجه در خون رسانی به قسمت های سطحی پوست اختلال ایجاد می کند که عدم اکسیژن رسانی صحیح به پوست را در پی داشته و باعث بروز چین و چروک زودهنگام می شود.
منبع:www.Esante.fr

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...