نسخه چاپی

اسنودن: آفلاین هم باشید، تحت جاسوسی هستید

پیمانكار سابق اطلاعاتی آمریكا تاكید كرده است كه تیمی از هكرهای سازمان امنیت ملی آمریكا به مدت دو سال حتی از فعالیت‌های سایبری آفلاین كاربران سوری نیز جاسوسی می‌كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در تازه ترین اظهارات خود در گفت‌وگو با وایرد فاش کرده است که گروهی از هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا در طول دو سالی که درگیری های شدید داخلی در سوریه ادامه داشته از فعالیت‌های سایبری آفلاین در سراسر سوریه جاسوسی کرده‌اند.
بر اساس این گزارش افشاگری های اسنودن از این بابت اهمیت زیادی دارد که بسیاری از ناظران بر این باور بودند که افراد و گروه های دیگری از جمله دولت سوریه، هکرهای وابسته به دولت دمشق یا اسرائیل مسئول اصلی جاسوسی از فعالیت های سایبری آفلاین در این کشور بوده‌اند.
اسنودن تصریح کرد: گروهی از هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا سعی کرده اند تا به بزرگترین تامین کننده سرویس اینترنت در سوریه نفوذ کرده و به آن دسترسی پیدا کنند. سوریه تنها یک آی اس پی بزرگ یعنی تامین کننده سرویس اینترنت در اختیار داشته است.
اسنودن در این باره گفت: روزی یکی از افسران اطلاعاتی به وی گفته است که بخش هکرهای سازمان امنیت ملی آمریکا در سال 2012 میلادی سعی کرده است تا به سرویس تامین کننده اینترنت در سوریه نفوذ کند. این مساله به سازمان امنیت ملی آمریکا این اجازه را می داده تا به ایمیل ها و سایر فعالیت های اینترنتی در بخش های زیادی از سوریه دسترسی داشته باشد.
نفوذ به این سیستم موجب قطع ناگهانی اینترنت در سراسر سوریه شده است و این در شرایطی است که عموم مردم سوریه نمی‌دانستند که عامل اصلی فطع اینترنت دولت آمریکا بوده است.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...