نسخه چاپی

هشدارحزب‌الله‌به‌عربستان‌دردفاع‌ازشیخ‌نمر

حزب الله لبنان در این بیانیه با درخواست از مقامات عربستان سعودی برای توقف محاكمه شیخ نمر و پایان هرگونه اقدام قضائی علیه ایشان، تاكید كرده كه صدور هرنوع حكم غیرعادلانه در این پرونده به ضرر روابط اسلامی است و به بحرانی شدن فضای منطقه منجر می شود

به گزارش نما به نقل از العالم، حزب الله لبنان، توقف محاکمه روحانی عربستانی و پایان هرگونه پیگرد قضایی علیه وی را خواستار شد و ادامۀ روند کنونی را موجب بحرانی‌تر شدن فضای منطقه دانست.

در بیانیه حزب الله که عصر چهارشنبه منتشر شد، از مقامات عربستان سعودی خواسته شده که محاکمه شیخ نمر باقر النمر روحانی عربستانی را متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: هدف از اصرار مقامات عربستان سعودی بر ادامه محاکمه شیخ النمر که از سال 2012 به سبب اتهاماتی در بازداشت به سر می برد، صدور احکامی سخت علیه وی است.

در بیانیه حزب الله خاطرنشان شده است: ادامه بازداشت این عالم بزرگ و محاکمه او بعد از فعالیت های سیاسی طبیعی، در حالی است که این حق برای هر شخص و هر عالمی وجود دارد و بیان مواضع، یکی از حقوق طبیعی افراد است که همه قوانین بین المللی و شریعت های آسمانی بر آنها تاکید دارند.

حزب الله لبنان در این بیانیه با درخواست از مقامات عربستان سعودی برای توقف محاکمه شیخ نمر و پایان هرگونه اقدام قضائی علیه ایشان، تاکید کرده که صدور هرنوع حکم غیرعادلانه در این پرونده به ضرر روابط اسلامی است و به بحرانی شدن فضای منطقه منجر می شود.

در بیانیه حزب الله تاکید شده که "منطقه امروز به همکاری و همراهی برای مقابله با تهدیدهایی که امت های عربی و اسلامی با آن مواجه هستند، نیاز دارد".

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...