نسخه چاپی

فوایدتغذیه‌باشیرمادردرماه‌های‌نخست‌تولد

رژیم غذایی مادر شیرده، باید حاوی ویتامین‌های A ، B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، B12، C، D ، اسیدهای چرب و ید باشد؛ چرا كه غلظت این مواد در شیر مادر به تغذیه مادر و ذخایر بدن او وابسته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا اهمیت تغذیه با شیرمادر بر هیچ کسی پوشیده نیست. کودکانی که از شیرمادر تغذیه می کنند، در آینده چاق نمی‌شوند و بی‌تردید پیشگیری از چاقی تنها فایده تغذیه با شیر مادر نیست. پیشگیری از آلرژی، بیماری‌های قلبی - عروقی و افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن نیز از جمله مزایای تغذیه با شیرمادر است.

تغذیه انحصاری با شیر مادر در 6 ماه اول تولد از مهم‌ترین ضروریاتی است که مادران جهت حفظ سلامت فرزندان‌شان در آینده، باید به آن توجه کنند.

دکتر ناهید عزالدین زنجانی، تغذیه انحصاری با شیر مادر را ضامن حفظ سلامت جسمانی و رشد مغزی نوزاد دانست و گفت: تغذیه با شیرمادر همراه با دارو، ویتامین یا مواد معدنی بدون استفاده از آب، آب میوه یا سایر مایعات باید در 6 ماه اول تولد جدی گرفته شود. این نوع تغذیه، تغذیه با شیر دوشیده شده مادر یا بانک شیر از طریق گاواژ، فنجان یا بطری را هم شامل می‌شود؛ البته به شرطی که شیرخوار، شیر دیگر یا مایعات دیگری دریافت نکند.

مدیرعامل انجمن ترویج تغذیه با شیرمادر با تاکید بر اینکه شیر مادر منبع ‌غذایی منحصر‌ به ‌فردی است که با هیچ‌ غذای دیگری قابل جایگزینی نیست، گفت: تامین نیازهای تغذیه‌ای مادر و شیرخوار در دوران شیرخواری با تمرکز بر یک تغذیه مناسب و متنوع برای مادر آغاز می‌شود. تغذیه انحصاری با شیرمادر که در شش ماه اول تولد بر آن تاکید می‌شود، نیازهای تغذیه‌ای برای رشد و تکامل مطلوب دوران شیرخواری را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: رژیم غذایی مادر شیرده، باید حاوی ویتامین‌های A ، B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، B12، C، D ، اسیدهای چرب و ید باشد؛ چرا که غلظت این مواد در شیر مادر به تغذیه مادر و ذخایر بدن او وابسته است.

۱۳۹۳/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...