نسخه چاپی

داعش در صدد تسلط بر خط مرزی عراق و ایران است

روزنامه المدی پرس عراق به نقل از یك كارشناس امنیتی از تلاش گروه بعثی-تكفیری داعش برای تسلط بر خط مرزی عراق و ایران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛روزنامه "المدی پرس" عراق روز پنج شنبه با اشاره به هشدار یک مامور امنیتی نسبت به تلاش گروه تروریستی داعش برای تسلط بر چاه‏‎های نفت و خطوط انتقال انرژی در استان دیاله با هدف دور کردن اقلیم کردستان از باقی استان‎ها و بنابر تسلط بر شهر "جلولاء" و پیشروی به سمت منطقه خانقین در نزدیکی مرزهای ایران، تاکید کرد: عناصر داعش در 50 کیلومتری سکوهای نفتی منطقه نفت‌خیز "خانه" قرار دارند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به تسلط گروه‎های مسلح بر این منطقه نفت‎خیز، گفت: نیروهای پیشمرگه همچنان در "جلولاء" مستقر هستند و آماده همکاری با نیروهای حرب کارگران برای بازپس‎گیری مناطق اشغال شده هستند.

در همین حال "هشام الهاشمی" کارشناس امور امنیتی گفت: داعش پس از تسلط بر "جلولاء" درصدد تسلط بر خط مرزی عراق و ایران در استان دیاله و پیشروی به سمت "خانقین" است.

همچنین "فرات التمیمی" یکی از نمایندگان استان دیاله تلاش افراد مسلح برای تسلط کامل بر منطقه جلولاء تا خط مرزی عراق و ایران را بعید دانست و تاکید کرد: خانقین به شکل گسترده‎ای از سوی نیروهای امنیتی و پلیس حفاظت می‎شود.

۱۳۹۳/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...