نسخه چاپی

نجات 100 هزار شنگالی از دست داعشی ها در عراق

منابع كرد در شمال سوریه ادعا كردند كه 100 هزار نفر از ایزدی های ساكن شنگال عراق را از دست داعشی ها نجات داده اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، تشکیلات موسوم به اداره خودگردان دمکراتیک منطقه الجزیره ، که از اواخر سال گذشته توسط حزب اتحاد دمکراتیک کردها در سوریه تشکیل شد در بیانیه ای که یک نسخه آن را پایگاه اینترنتی آسیا منتشر کرد، از سازمانهای بین المللی ، نهادهای حقوق بشر ، سازمان های جامعه مدنی ، نهادهای سازمان ملل،اتحادیه عرب ، سازمان همکاری اسلامی و همه سازمانهای بین المللی امدادرسانی و خیریه خواست تا با حمایت از این اداره وبرای نجات مردم ایزدی در معرض کشتار گروهی و پاکسازی نژادی و کوچ اجباری از سوی داعش ؛ به مسئولیت انسانی و اخلاقی خود عمل کنند.

این اداره اعلام کرد که از طریق یگانهای حمایت مردمی و نهادهای فعال توانست نزدیک به صد هزار نفر را در شرایط بسیار دشواری نجات دهد؛ درحالی که شمار زیادی از ایزدی ها به ویژه کودکان و افراد سالخورده جان باختند و عده ای نیز توسط داعشی ها به زندان بادوش موصل منتقل شده و شمار زیادی نیز مفقود هستند و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیستم.

بر اساس این بیانیه هم اکنون نزدیک به دوازده هزار پناهنده در اردوگاه نوروز به سر می برند که تعدادشان نیز رو به افزایش است و همگی آنان به لوازم ضروری زندگی مانند غذا ،دارو ، لباس و مهم تر از همه چادر برای پناه گرفتن نیاز دارند.

کردهای سوریه در نوامبر گذشته پس از آنکه توانستند افراد تندرو را از برخی مناطق خارج کنند. از تشکیل دولت خودمختار در شمال شرق سوریه خبر دادند.

۱۳۹۳/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...