نسخه چاپی

شایعه احتمال حمله گروه های تروریستی به بغداد

كارشناسان عراقی شایعات موجود درباره تضعیف امنیت بغداد و احتمال حمله تروریستی از مناطق روستایی اطراف پایتخت عراق را در چارچوب توطئه برای ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در این شهر دانستند.

به گزارش نما به نقل از العالم،"جبر شیال" استاد علوم سیاسی دانشگاه مستنصریه بغداد در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد: بغداد لقمه ای نیست که گروهک تروریستی داعش، گروه های وهابی - تکفیری یا هر گروه دیگر که هدفش تصرف بغداد باشد بتوانند آن را به راحتی ببلعند.
"جاسم الموسوی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی نیز گفت: دو لشگر نظامی و همچنین داوطلبان غیور برای مقابله با هرگونه حمله به بغداد آماده اند و حتی اگر چنین حمله ای صورت گیرد گروهک های تروریستی در آن موفق نخواهند شد.
"عدنان السراج" عضو ائتلاف دولت قانون نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم در این زمینه گفت: بغداد هرگز خاستگاه گروههای تروریستی خارجی نیست که بخواهند مردم عراق برایشان امکانات فراهم کنند، لذا ارتش و مردم عراق در برابر تروریست ها خواهند ایستاد.
وی افزود: برخی اخبار درباره وجود هسته های خفته تروریستی در مناطقی از شهر بغداد باعث شد تا نیروهای امنیتی عراق به منظور خنثی سازی هرگونه اقدام تروریستی احتمالی، تدابیر خود در مناطق فلوجه و العامریه در غرب بغداد را افزایش داده و به تقویت خطوط دفاعی در جنوب و شمال این شهر بپردازند.

۱۳۹۳/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...