نسخه چاپی

عضو كمیسیون انرژی در گفتگو با نما :

كار وزارت نفت منطقی نیست

عکس خبري -کار وزارت نفت منطقي نيست

امیرعباس سلطانی گفت:وزارت نفت با بهانه كمبود بودجه نمی تواند از جذب قانونی دانش آموختگان آزمون استخدامی نفت شانه خالی می كند .

به گزارش نما ،آزمون استخدامی سال گذشته شرکت نفت، به داستان پرماجرایی برای خانواده های داوطلبان این آزمون تبدیل شده است؛ اسفند ماه ۱۳۹۱ شرکت ملی نفت ایران اقدام به ثبت نام جهت انجام آزمون استخدامی جهت اشتغال در نزدیک به ۲۷۰۰ رسته شغلی کرد. بزرگترین آزمون استخدامی کشور در سه نوبت طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت سال ۹۲ برگزار شد که از این میان تعداد ۳۵۳۱ نفر (دو برابر ظرفیت) حائزین رتبه های برتر برای انجام مصاحبه دعوت شدند و با آنها مصاحبه شد،در ابتدا قرار بود نتایج در نیمه دوم اردیبهشت 92 اعلام شود. پس از عملی نشدن این وعده، اعلام شد که نیمه اول خرداد نتایج اعلام می‌شود و همین طور تا نیمه اول تیر ماه این تعویقات ادامه یافت تا بالاخره نتایج اولیه در حدود ۱۷ تیر اعلام و به داوطلبان ابلاغ شد که در مرداد‌ماه، زمان انجام مصاحبه‌ها خواهد بود. در مرداد ماه اعلام شد هفته آخر شهریور زمان مصاحبه اعلام خواهد شد و زمان برگزاری مصاحبه در مهر و آبان خواهد بود که این موضوع به وقوع پیوست. در روز مصاحبه به شرکت کنندگان اعلام شد که از هر دو نفر یک نفر جذب خواهد شد و دی ماه زمان اعلام نتایج مصاحبه‌های فنی تخصصی خواهد بود. داوطلبان در دی ماه که به سایت استخدامی شرکت نفت مراجعه کردند و دیدند که باز هم اعلام نتایج عقب افتاده و به نیمه اول بهمن ماه کشیده شده است. هنوز هم نتایج این آزمون مشخص نشده است.
بعد از تذکرات مکرر و سئوال تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت، این بار احمد توکلی نماینده مردم تهران در خانه ملت طی نامه ای به بیژن زنگنه خواستار اعلام سریع اسامی پذیرفته شدگان شده است.
امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره بلاتکلیفی دانش آموختگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران گفت: امتحان کتبی استخدامی وزارت نفت در دولت دهم انجام شده است ولی مصاحبه در زمان دولت فعلی و در دوره وزارت نفت جناب دکتر زنگنه انجام شده است و من معتقدم وزارت نفت می خواهد از جذب نیرو شانه خالی کند که این کار وزارت نفت منطقی نیست ، ضمن اینکه ما باید فرصتی به جوانان بدهیم از این درهای آهنینی که وزارت نفت ایجاد کرده عبور کنند ، افرادی الان در وزارت نفت و شرکت نفت هستند که 35 و 40 سال سابقه کار دارند مسلما لازم است این افراد جای خود را به جوانان نخبه و تحصیلکرده بدهند.
وی افزود: جذب این افراد دانش آموخته ممتاز می تواند تحولی خوب در صنعت نفت ایجاد کند ، قطعا هم یکی از دغدغه های مجلس پیگیری این موضوع است و ما امیدواریم جذب این 3 هزار نفر به سرعت در وزارت نفت تمام شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره طولانی شدن سیر استخدام های قانونی در وزارت نفت خاطر نشان کرد: وزارت نفت مصاحبه های مربوطه را انجام دادند اما امروز آقایان اعلام می کنند دولت بودجه و امکانات ندارد و استدلال های وزارت نفت به هیچ وجه قانونی نیست و نمی تواند از جذب این افراد جلوگیری کند، کمیسیون انرژی این موضوع را بررسی می کند و مجلس مسلما پیگیر وضعیت مشکلات جوانانی که قانونی در آزمون شرکت کردند و قبول شده اند خواهد بود.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در برنامه پایش شبکه اول سیما در این خصو افزود: من قبلا نگفته ام همه آزمون های استخدامی که در دولت گذشته انجام شده، منتفی است بلکه اعلام کردم فارغ التحصیلان مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و دوره های دیگر نباید انتظار داشته باشند که همگی به استخدام دولت درآیند، نوبخت تصریح کرد: منابع دولت، محدود است و با استخدام همه مشکل کشور حل نمی شود و از سوی دیگر، در حال حاضر اکثر منابع دولت خرج حقوق و دستمزد استخدامی ها می شود.

۱۳۹۳/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...