نسخه چاپی

بده و بستان در سینمای ایران!

عکس خبري -بده و بستان در سينماي ايران!

بازیگر سینما و تلویزیون از اینكه ناخواسته وارد بازی در فیلم‌های شبكه نمایش خانگی شده است گفت و انتقاد كرد كه در سینما گاهی نقش‌هایی به او یشنهاد می‌شود كه به اندازه یك هزارم عشق او به بازیگری نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر: شهرام قائدی که به تازگی تصویربرداری مجموعه «خاتون» را به پایان رسانده است به بررسی پیشنهادهای خود بعد از این مجموعه اشاره کرد گفت: مدتی است که بازی در مجموعه «خاتون» به پایان رسیده است و ما به تهران آمده‌ایم. در این مدت فیلمنامه 2 سریال به من پیشنهاد شده است و چند کار سینمایی که من کارهای تلویزیونی را ترجیح می‌دهم.

وی با اشاره به پیشنهادهای سینمایی خود ادامه داد: سینما بیشتر باندبازی است و نقش‌هایی پیشنهاد می‌شود که از نظر کمی و کیفی در شان من نیست. انتظار من این است که بعد از 20 سال فعالیت بازیگری نقش‌هایی را بازی کنم که به اندازه یک هزارم عشق من به بازیگری باشد در حالیکه بعضی از این نقش‌ها بازی در چند سکانس و یا نقش‌هایی هستند که احساس می کنم با بازی آنها به خودم بی‌احترامی می‌کنم.

99درصد سینما بده و بستان است

بازیگر فیلم‌های سینمایی «ارتفاع پست» و «روز سوم» با بیان اینکه تلویزیون بسیار شریف‌تر و انسانی‌تر از سینماست، گفت: من سینما را دوست دارم اما در سینما عده ای تصمیم می‌گیرند که کارگردان از چه کسانی در کار خود استفاده کند. کارگردان نمی‌تواند هرکسی را که می‌خواهد برای بازی انتخاب کند. بنابراین من تلویزیون را به سینما ترجیح می‌دهم چون تلویزیون بیشتر به توان، قدرت و استعداد آدمی احترام می‌گذارد درحالیکه 99 درصد سینما بده و بستان است.

بازیگر مجموعه «خودروی پلاک 11» با اشاره به حضور خود در فیلم‌های شبکه نمایش خانگی بیان کرد: اتفاق دیگری که در این سال‌ها برای من افتاده است این بوده که با بغض و ناخواسته به بازی در فیلم‌های سوپرمارکتی پرت شده‌ام. من این فیلم‌ها را با درد بازی می‌کنم، ناچارم فیلمی را با درجه اعتباری و کیفی پایین بازی کنم چون هم باید اقتصاد خانواده‌ام را تامین کنم و هم اینکه بازیگری ابزار روح و جسم من است و زمانیکه از این ابزار استفاده نکنم دیگر چیزی از جسم و روح من باقی نمی‌ماند.

افسردگی بازیگران را تهدید می‌کند

قائدی اضافه کرد: بزرگترین خطری که در این سال‌ها بازیگران را تهدید کرده افسردگی و پریشانی روحی بوده است و من نباید بگذارم شهرام قائدی به این مساله دچار شود چراکه دیگر تمرکزی برای حفظ دیالوگ و بازی برایم باقی نمی‌ماند.

بازیگر مجموعه‌های «زمانه» و «پنج کیلومتر تا بهشت» اظهار کرد: من در آثاری چون «ارتفاع پست» بازی و با کسانی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدحسین لطیفی و حسن فتحی همکاری کرده‌ام و حالا باید در فیلم‌های سوپرمارکتی بازی کنم که حتی در بعضی موارد طراح پوستر آنها هم سواد لازم را ندارد و زمانیکه شما تصویر خود را روی پوستر اثر می‌بینید قلبتان درد می‌گیرد.

به ابراز احساسات مردم و قربان صدقه رفتن آنها عادت کرده‌ایم

بازیگر مجموعه «خورشید پنجم» در پایان با بیان اینکه ما به ابراز احساسات مردم و قربان صدقه رفتن آنها عادت کرده‌ایم، گفت: وقتی مردم به ما احترام می‌گذارند و برای ما هورا می‌کشند آنوفت اگر زمانی به ما بگویند شما را در تلویزیون نمی‌بینیم به شدت دردمان می‌گیرد اما از طرفی هم من آدم سالمی هستم و مثل بعضی پشتم به جایی گرم نیست و چون اهل رابطه نیستم همیشه سعی کرده‌ام کار خود را به خوبی و به شکل منظم انجام دهم.
سریال «خاتون» در 26 قسمت توسط مرتضی آتش‌زمزم در شهر اصفهان تولید و کارگردانی شد و در آن بازیگرانی چون شهرام قائدی، هوشنگ حریرچیان، مجید یاسر، حسن اکلیلی، مهران غفوریان، مهدی باقربیگی، مارال فرجاد، مونا فرجاد، مریم امیرجلالی و ... به ایفای نقش پرداختند. این مجموعه قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان به پخش برسد.

۱۳۹۳/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...