نسخه چاپی

روزنامه "المصريون" خبر داد:

تكاپوی شورای عالی نظامی مصر برای برقراری رابطه با ایران

عکس خبري -تکاپوي شوراي عالي نظامي مصر براي برقراري رابطه با ايران

یك روزنامه مصری نوشت: گروهی در شورای عالی نظامی مصر برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران و عادی سازی روابط تهران‌ -‌ قاهره پس از سه دهه قطع روابط تاكید دارند.

المصریون به نقل از منابع آگاه نوشت: هم اکنون بحث‌ها و گفت‌و‌گوهایی جدی در شورای عالی نظامی مصر در جریان است تا این شورا در برقراری رابطه مجدد با جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کرده و این روابط را هرچه سریع‌تر از سرگیرد.

این منابع در ادامه افزودند: شورای عالی نظامی مصر که هم اکنون توسط واشنگتن به دلیل بحران پیش آمده در ارتباط با فعالیت موسسات و سازمان‌های مدنی آمریکایی در مصر تحت فشار و تهدید به قطع کمک‌های نظامی و اقتصادی قرار دارد، قصد دارد از ایران به عنوان یک برگه برنده در برابر آمریکا استفاده کند.

منابع مذکور گفتند: وعده‌های دورغین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که به مصر قول اعطای کمک‌های چندین میلیارد دلاری داده بودند، اما هیچ یک از این وعده‌ها عملی نشدند از دیگر عوامل روی آوردن شورای عالی نظامی مصر به عادی سازی روابط با تهران است.

این منابع تاکید می‌کنند که این اقدام شورای عالی نظامی مصر رساندن این پیام به آمریکا و اسرائیل و اعراب است که مصر هیچ‌گاه از موضع این کشورها و رژیم صهیونیستی در برابر پرونده هسته‌ای ایران حمایت نخواهد کرد.

"محمد سعید ادریس"، کارشناس مرکز تحقیقات استراتژیک الاهرام تاکید می‌کند: اگرچه در این مرحله روابط تهران – قاهره به سطح مبادله سفیر نمی‌رسد، اما اقدامی مثبت در راه توسعه و گسترش روابط بین دو کشور است.

وی گفت: مصر در طول سه‌ دهه‌ای که از قطعی رابطه با جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد متحمل زیان‌های بسیاری شده است.

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...