نسخه چاپی

منتجب‌نیا: امام (ره) متعلق به هیچ دولتی نیست

عکس خبري -منتجب‌نيا: امام (ره) متعلق به هيچ دولتي نيست

وی با بیان این‌كه امام (ره) متعلق به اسلام، ‌مردم و امت اسلامی است، افزود: امام (ره) متعلق به هیچ فرد، گروه، حزب و حتی هیچ دولت خاصی نیست و چه در ایران و چه در دیگر كشورهای اسلامی امروز هر جا صدای اسلام و صدای مظلومان مقابل مستكبران بلند می‌شود، نام و یاد و خاطره امام (ره) مطرح خواهد شد.


سخنگوي حزب اعتماد ملي با بيان اين‌كه هر كس آزاد است و مي‌تواند برداشت و قرائتي از خط و انديشه امام داشته باشد، گفت:‌ هيچ كس مجاز نيست خود را مفسر منحصر به فرد خط امام و سخنگوي امام معرفي كند.

حجت‌الاسلام و المسلمين رسول منتجب‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان‌ اين‌كه بايد شخصيت امام (ره) را جامع‌الاطرف دانست، اظهار كرد: امام (ره) رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي هستند.

وي با بيان اين‌كه امام (ره) متعلق به اسلام، ‌مردم و امت اسلامي است، افزود: امام (ره) متعلق به هيچ فرد، گروه، حزب و حتي هيچ دولت خاصي نيست و چه در ايران و چه در ديگر كشورهاي اسلامي امروز هر جا صداي اسلام و صداي مظلومان مقابل مستكبران بلند مي‌شود، نام و ياد و خاطره امام (ره) مطرح خواهد شد.

سخنگوي حزب اعتماد ملي تصريح كرد:‌بايد تلاش كنيم هيچ شخص و گروهي امام(رهخ) را به نام خود مصادره نكند و در انحصار خود و جناح متبوع خود در نياورد، چرا كه اين سرمايه بزرگ متعلق به همه نسل‌ها و عصرهاست و بايد باقي بماند تا نسل‌هاي آتي نيز بتوانند از اين سرچشمه زلال بهره ببرند.

منتجب‌نيا با اشاره به اين‌كه ما درباره معصومين، اسلام و قرآن عقيده داريم كه اينها در انحصار هيچ شخص و گروهي نيستند و كسي نمي‌تواند خود را صاحب، مالك و متولي منحصر به فرد اسلام و اولياي اسلام بداند، تصريح كرد: امام(ره) نيز چنين جايگاهي دارند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه سالگرد رحلت امام (ره)، پس از گذشت سال‌ها به صورت امري نمادين در آمده است و روز ملي براي ما به حساب مي‌آيد، گفت: مردم همه ساله به مرقد امام(ره) آمده و با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كرده و وفاداري خود را به آرمان‌ها و انديشه‌هاي ايشان نشان مي‌دهند و هميشه جماعت زيادي پا برهنه و با تحمل سختي فراوان در اين مراسم حضور مي‌يابند، بنابراين انصاف و عدالت ايجاب مي‌كند كه مسئولان برگزاري اين مراسم اين روز را به صورت انحصاري در نياورند و اجازه ندهند كه هيچ شخص و گروهي اين مراسم را به نام خود تمام كند و از آن استفاده سياسي و اجتماعي كند.

سخنگوي حزب اعتماد ملي با تاكيد بر اين‌كه تمام هدف در مراسم بزرگداشت امام (ره)، بايد احيا ، ابقا و امانتداري آرمان‌هاي ايشان براي واگذاري اين سرمايه بزرگ به آينده باشد، خاطر نشان كرد: ‌اگر با اين هدف مراسم ارتحال امام(ره) را برگزار كنيم، تمام گروه‌ها و احزاب، اشخاص، مذاهب و اقليت‌هاي ديني و مذهبي خود را صاحب اين روز و مراسم مي‌دانند وتلاش مي‌كنند حضور فعال و گسترده داشته باشند، اما اگر خداي نكرده شائبه حزبي و جناحي بودن از اين مراسم به گوش رسد و عده‌اي بخواهند تسويه حساب كرده و يا عليه و يا به نفع كسي سوء استفاده كنند رفته رفته مردم بي‌تفاوت مي‌شوند و كناره مي‌گيرند و در نهايت اين سرمايه عظيم از دست مي‌رود.

منتجب‌نيا تصريح كرد: به عنوان يكي از عاشقان امام (ره)و به عنوان يك شهروند كه عشق و علاقه به ايشان تا آخر عمر در دل من موج مي‌زند، از برگزاركنندگان مراسم ارتحان امام (ره)، احزاب، گروه‌ها و نيروهاي انتظامي و نظامي و مسئولان دولتي تقاضا دارم كه جلوي تعرض‌ها، سوء استفاده‌ها و انحصارطلبي‌ها را بگيرند و تمام هدف اين باشد كه انديشه و نام امام (ره) در يادها و خاطره‌ها زنده بماند و بتوانيم اين ميراث گران‌سنگ را به نسل‌هاي آتي منتقل كنيم. وي با بيان اين‌كه هر كس آزاد است و مي‌تواند برداشت و قرائتي از خط و انديشه امام داشته باشد، گفت:‌ هيچ كس مجاز نيست خود را مفسر منحصر به فرد خط امام و سخنگوي امام معرفي كند.

منتجب‌نيا با اشاره به اين‌كه گفتار، رفتار و نوشتار امام (ره) ماندگار است،‌خاطر نشان كرد: كسي نمي‌تواند بگويد تنها فردي است كه مي‌تواند امام را براي جامعه تبيين و ترسيم كند و همه بايد تلاش داشته باشيم اين چشمه زلال در طول تاريخ با حضور حضرت وليعصر (عج) باقي بماند كه اين بزرگ‌ترين خدمت است و وظيفه‌اي است كه بر عهده همه مسئولان و مردم خواهد بود.

۱۳۹۱/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...