نسخه چاپی

یكدستی مجلس در استیضاح وزیر علوم

عضو فراكسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: امضاكنندگان استیضاح وزیر علوم از دو فراكسیون اصولگرایان و رهروان ولایت هستند و مجلس روی موضوعات كلان كشور فراكسیونی و جناحی عمل نمی‌كند بلكه یكدست و یكپارچه است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم و عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه مجلس در راستای تعامل با دولت طرح استیضاح فرجی دانا را آماده کرده است، اظهار داشت: استنباط ما این است که دولت به دلیل رودربایستی نمی‌تواند وزیر علوم را عزل کند و استیضاح وی، کمکی به دولت است لذا مجلس در این زمینه به دولت کمک می‌کند و دولت هم باید از مجلس تشکر کند که کار دولت را آسان کرده است.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم به معنای تقابل مجلس با دولت نیست،‌گفت: متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها روش زشتی در برابر این موضوع در پیش گرفتند و به مجلس می‌گویند که شما چیزی از تخلفات ما نگویید تا ما هم تخلفات دیگران را نگوییم. این چه منطق غلطی است که در پیش گرفتند که تا می‌گوییم در وزارت علوم تخلف شده آنها هم می‌گویند، فلانی هم تخلف کرده است. تخلف از سوی هرکسی که صورت گرفته، باید گفته شود و آن فرد هم باید طبق قانون پاسخگو باشد.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادامه داد: اگر در بحث بورسیه‌ها در گذشته تخلفاتی صورت گرفته، دلیل نمی‌شود که اینها تخلفات خود را اینگونه توجیه کنند. آن هم در حالی که اصل این موضوع محل تردید است و بسیاری از دوستان ما در وزرات علوم حضور داشتند و اطلاع دارند که در بورسیه‌ها تخلفی بوجود نیامده است.

* سیاسی‌کاری روی فضای دانشگاه‌ها سایه انداخته است

حجت‌الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر سیاسی نشدن فضای دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه شاهدیم که سیاسی‌کاری روی فضای دانشگاه‌ها سایه انداخته است و با وجود نیروهای جوان و با استعداد اما افراد بازنشسته که در فتنه ۸۸ هم به طور مسلم نقش داشتند، در دانشگاه‌ها و وزارت علوم مسئولیت گرفتند و یکی از دلایل بنده هم برای امضای طرح استیضاح وزیر علوم استفاده از فتنه‌گران در وزارت علوم است.

" مقام معظم رهبری بارها و بارها پیرامون فتنه ۸۸ صحبت کردند اما می‌بینیم که افراد فتنه‌گر در وزارت علوم و دانشگاه‌ها گنجانده شده‌اند و جای سوال است که آیا اینها نمی‌فهمند فتنه چیست و یا می‌دانند و می‌فهمند اما عمدا به این افراد در وزارت علوم مسئولیت داده‌اند لذا اشتباهات وزیر بسیار روشن است و فرصت‌های زیادی هم به وی داده شد اما فرجی‌دانا از این فرصت‌ها استفاده نکرد."

* دامنه اشتباهات وزیر علوم روز به روز گسترش می‌یابد

وی افزود: علی‌رغم مهلت‌های داده شده به وزیر، وی دامنه اشتباهات خود را روز به روز گسترش داده و گرچه بنده اگر شاهد کاهش خطاهای وی بودم امضای خود را پس می‌گرفتم اما این رفتارهای غلط روز به روز رو به افزایش است و از زمانی هم که بحث استیضاح فرجی‌دانا مطرح شده، جسارت آنها هم بیشتر شده است. البته خود دولت متوجه است اما نمی‌تواند وی را عزل کند لذا بهتر است این کار را به مجلس واگذار کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌ها علیه استیضاح وزیر علوم و سیاسی خواندن آن تصریح کرد: اگر این رسانه‌ها دست به جوسازی زدند و بی‌انصافی می‌کنند، ما مستند صحبت می‌کنیم که سطح علمی دانشگاه‌ها افت کرده و افراد فتنه‌گر در وزارت علوم و دانشگاه‌ها لانه کرده‌اند لذا سیاسی‌خواندن اقدام مجلس بی‌انصافی است. از طرفی گفته‌ می‌شود که مجلس به وظایف خود عمل کند و وقتی مجلس می‌خواهد به وظیفه قانونی خود عمل کند می‌گویند مجلس سیاسی‌کاری می‌کند.

* استیضاح وزیر علوم کمک به دولت است

غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه هدف ما تعامل با دولت است،‌ تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به دولت کمک کنید و ما تابع فرمایشات ایشان هستیم و از نظر ما هم استیضاح وزیر علوم کمک به دولت است.

وی با رد فراکسیونی بودن استیضاح وزیر علوم گفت: امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم از دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت هستند و مجلس روی موضوعات کلان کشور فراکسیونی و جناحی عمل نمی‌کند بلکه یک‌دست و یکپارچه است. ما براساس وظیفه خود عمل کردیم و مطمئنا اگر وزیر روند خود را اصلاح می‌کرد بنده امضای خود را پس می‌گرفتم.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پایان تاکید کرد: مجلس از روی حب و بغض کاری نمی‌کند و منطقی تصمیم می‌گیرد و در این زمینه هم به وظیفه قانونی و شرعی خود در قبال مردم،‌ تاریخ و خون شهدا عمل خواهد کرد.

۱۳۹۳/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...