نسخه چاپی

تجمع كودكان شین آباد مقابل ساختمان ریاست جمهوری

كودكان شین آبادی به همراه خانواده هایشان امروز با حضور در مقابل ساختمان ریاست جمهوری خواسته هایشان را مطرح كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، کودکان شین آباد به همراه والدینشان امروز (سه شنبه) در مقابل ساختمان ریاست جمهور حضور یافتند که خواسته هایشان از ریاست جمهوری را مطرح کرده و نسبت به نصف بودن دیه اعتراض کنند.

والدین این کودکان براین باورند که کودکانشان در مدرسه آتش گرفته اند و آموزش و پرورش باید جبران خسارت کند.

این کودکان همچنین می گویند به دلیل مونث بودن، 50درصد دیه از آنان کسر می شود که نسبت به این تصمیم دیه معترض هستند.

وکیل دانش آموزان شین آباد در گفت وگو با خبرنگارحقوقی قضایی ایرنا در این خصوص گفت: خرج و مخارج، هزینه زندگی و آینده این دخترکانی که صورتشان را کامل از دست داده اند و حتی شاید نتوانند ازدواج کنند برایشان سنگین است.

ˈحسین احمدی نیازˈ افزود: دولت باید برای آنها مستمری تعریف کند و براین اساس مستمری شان را پرداخت کند.

وکیل دانش آموزان شین آبادی اظهار کرد: براساس اصل 113 و اصل 121 قانون اساسی و سوگندی که ریاست جمهوری خورد، از ایشان انتظار داریم تا مصوبه ای گذرانده و کاری برای این کودکان انجام دهند.

وی ادامه داد: خواسته های این کودکان از رییس جمهور مشروع و قانونی است و امیدواریم اقدام مناسبی برای این کودکان انجام شود.

به گزارش ایرنا محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در شصت و ششمین نشست خبری در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر پرداخت نصف بیمه به دختران شین آبادی ، گفت: دیه زن و مرد برابر نیست ولی ترتیبی داده شده که برابر باشد و بنده موضوع دیه بچه های شین آباد را بررسی می کنم.

دانش آموزان شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در آذر سال 1391دچار آتش سوزی شدند.

حادثه زمانی روی داد که بخاری نفتی این کلاس آتش گرفت و تلاش سرایدار مدرسه برای خاموش کردن آن با استفاده از کپسول آتش نشانی موثر واقع نشد. سرایدار مدرسه وقتی نتوانست آتش را خاموش کند، اقدام به انتقال بخاری به بیرون از کلاس کرد که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد.

۱۳۹۳/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...