نسخه چاپی

استاد دانشگاه هلند:

چاقی یكی از مشكلات بهداشتی كشورهای آمریكایی و اروپایی است

رییس بخش جراحی گوارش بیمارستان ˈماستریكتˈ هلند گفت: چاقی یكی از مشكلات مهم بهداشتی در آمریكا و كشورهای اروپایی به شمار می رود.

به گزارش نما، دکتر ˈپیتر سوترˈ روز شنبه در حاشیه نخستین کنگره تغذیه بالینی ایران و دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: این در حالی است که شیوع چاقی در کشور هلند به دلیل ترویج دوچرخه سواری از سایر کشورهای اروپایی کمتر است.

وی اظهار کرد: در کشور هلند که از تراکم جمعیتی زیاد برخوردار است، عمده مردم از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می کنند و این موضوع نقش مهمی در کاهش وزن و پیشگیری از چاقی دارد.

وی افزود: مدت 35 سال است که هر روز با دوچرخه سر کار می روم و به یاد ندارم که برای رفتن به دانشگاه به غیر از دوچرخه از ماشین شخصی و یا وسیله دیگر استفاده کرده باشم.

این پزشک جراح ادامه داد: خوشحالم از اینکه در ایران شیوع چاقی نسبت به غرب و آمریکا کمتر است و امیدوارم که وضعیت چاقی در ایران در همین حد باقی بماند.

وی گفت: اما بروز چاقی در بین کودکان ایرانی هشدار آمیز است که باید با برنامه ریزی این موضوع کنترل شود.

استاد تغذیه دانشگاه کینگز کالج لندن نیز در این جلسه گفت: برخلاف شیوع چاقی در بین مردم ، هم اکنون بین 30 تا 50 درصد بیماران بستری در بخش های مختلف بیمارستان ها در کشورهای غربی دچار سوء تغذیه هستند که برنامه هایی در این زمینه در حال اجراست.

پروفسور ˈپیتر امریˈ افزود: این بیماران به دلیل عدم توانایی در غذا خوردن و تغییرات در بدنشان که نمی توانند غذاها را هضم و جذب کنند، دچار سوء تغذیه می باشند.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته داروهای تغذیه ای زیر پوشش بیمه است که تحقق این امر در ایران و کشورهای آسیایی نیازمند برنامه ریزی های لازم است.

۱۳۹۳/۵/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...