نسخه چاپی

بررسی اوضاع غزه توسط كنگره آمریكا در قاهره

یك هیأت از كنگره آمریكا به منظور بررسی اوضاع نوار غزه وارد قاهره شد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، فرودگاه قاهره شب گذشته شاهد ورود هیأتی از کنگره آمریکا از جمله «داریل عیسی» نماینده جمهوری خواه بود.

قرار است این هیأت با تعدادی از مسئولان ارشد مصری از جمله «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و راهکارهای دستیابی به توافق آتش بس بین حماس و ارتش رژیم صهیونیستی گفت وگو نماید.

سفر این هیأت آمریکایی به قاهره در حالی است که بنا به توافق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آتش بس موقت به مدت ۵ روز از روز پنج شنبه در نوار غزه برقرار شده است و هیأت های دو طرف نیز برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده اند و قرار است اوایل این هفته برای تکمیل گفت وگو ها به قاهره بازگردند.

در همین رابطه «خلیل الحیه» از رهبران حماس و عضو هیأت فلسطینی در مذاکرات قاهره که به غزه بازگشته است در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که هیأت فلسطینی چهار خواسته خود را به هیأت اسرائیلی ارائه کرد که عبارت است از:

- پایان دادن به همه تجاوزات اعم از یورش ها، ترورها، هدف قرار دادن اراضی، زیر ساخت ها، مساجد، مدارس و بیمارستان ها
- پایان دادن دائمی به محاصره غزه
- رژیم صهیونیستی دست از حقوق ملت فلسطین در آبها و اراضی خود و هر چیزی که مایملک فلسطینیان است، بردارد و حق ندارد فلسطینیان را از دریا و بندر خود منع کند و اینکه فرودگاه غزه باید بازسازی شود
- بازسازی غزه و تمامی ویرانه های بر جای مانده از تجاوزات رژیم صهیونیستی .

۱۳۹۳/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...