نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰

استیضاح وزیر رای می‌آورد

سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با توجه به فضای مجلس و تلاشی كه فراكسیون‌های اصولگرایان و رهروان ولایت دارند به احتمال زیاد استیضاح وزیر علوم رای بیاورد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مصطفی افضلی‌فرد در خصوص استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: البته نظر نهایی بستگی به خروجی جلسات امروز ۲ فراکسیون دارد که قرائن نشان می‌دهد با توجه به اراده مجلس در طرح موضوعات مختلف از رویکردها و عملکردهای وزیر علوم، فرجی دانا در جلسه استیضاح با رای مخالف روبه‌رو شود و از کابینه خارج شود.

وی با بیان این‌که تندروی‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ماه‌های گذشته و بی‌توجهی به برخی توصیه‌ها و تذکرات عامل اصلی استیضاح وی بوده است، گفت: استیضاح وزرا جزو قوانین مصوب است و هیچ‌کس نمی‌تواند این حق مسلم را از نمایندگان سلب کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر بنده ماهیت دولت تدبیر و امید که همان اعتدال و مشی میانه‌روی است ایجاب می‌کرد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عملکردی بهتر از این داشته باشد ولی وزیر علوم با برخی انتصاب‌ها و حرکت‌های ناصحیح سعی کرد تا زمینه را برای حضور یکسری افراد نامطلوب در دانشگاه‌ها فراهم کند که به یقین حضور آن‌ها هیچ ثمر و سودی را به همراه نداشته است.

افضلی‌فرد ادامه داد: اگر فرجی دانا در فرصتی که مجلس برای اصلاح برخی رویه‌ها داده بود به وظیفه خطیر خود عمل می‌کرد و وعده‌هایش را محقق می‌کرد قطعاً با جریان استیضاح روبه‌رو نمی‌شد اما به نظر می‌رسد که فرجی دانا بیشتر به رویکرد انتصاب‌های با علامت سئوال اقدام کرده و افرادی را برای بخش‌های مختلف برگزید که اغلب با عوامل و گروه‌های فتنه در ارتباط بودند.

وی در پایان تصریح کرد: ما با هیچ‌کس نه عقد اخوت بسته‌ایم و نه قصد معامله روی حق و حقوق واقعی مردم را داریم بلکه بیشتر به دنبال حفظ ارزش‌ها، حرکت‌ها و رویکردهای مطلوب هستیم که قطعاً به دور از تنش سعی داریم تا از حق و حقوق واقعی مردم و عهد و پیمانی که در صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی بسته‌ایم عمل کرده و به تعهدات‌مان پایبند باشیم.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...