نسخه چاپی

وال استریت ژورنال: ایران تا دوشنبه آینده اطلاعات جدیدی به آژانس می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به سفر اخیر مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران مدعی شد این كشور قرار است اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های هسته‌یی‌ گذشته‌اش ارائه دهد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال در گزارش خود مدعی شد: ایران قرار است دوشنبه هفته آینده اطلاعات مربوط به دو جنبه کلیدی از فعالیت‌های گذشته هسته‌یی‌اش را به آژانس ارائه دهد.

غرب ادعا می‌کند این جنبه‌های فعالیت هسته‌یی ایران به منظور دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌یی دنبال می‌شده است. این درحالی است که ایران همواره این ادعاها را رد و تاکید می‌کند برنامه هسته‌یی‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه آورده است: دیدار و گفت‌وگوهای اخیر میان ایران و آژانس بین‌المللی انژری اتمی کاملا از مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 متفاوت است اما شواهد نشان می‌دهد که نتیجه همکاری‌های ایران و آژانس بر موفقیت مذاکرات هسته‌یی تاثیرگذار است.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یک‌شنبه به منظور دیدار با مقامات بلندپایه ایران وارد تهران شد.

وی در این سفر با حسن روحانی رییس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدارهایی را برگزار کرد.

او پس از سفرش این دیدارها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آژانس بر ادامه شفاف‌سازی ایران درخصوص فعالیت‌های هسته‌یی‌ گذشته‌اش تاکید دارد.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...