نسخه چاپی

نخست وزیر انگلیس: به جنگ "هیولای داعش" نمی‌رویم

نخست وزیر انگلیس گفت: ما قصد اعزام نیروی زمینی به عراق نداریم و همچنین بدنبال فرستادن ارتش انگلیس به این كشور نیستیم.

به گزارش نما به نقل از ابنا، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تاکید کرد که موضع دولت این کشور در قبال بحران عراق روشن است و قصد اعزام نیروی نظامی به عراق و ورود به یک جنگ زمینی دیگر در این کشور را ندارد.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما قصد اعزام نیروی زمینی به عراق نداریم و همچنین بدنبال فرستادن ارتش انگلیس به این کشور نیستیم.

کامرون افزود که لندن ضمن همکاری با کرد‌ها و دولت عراق، از عملیات آمریکا در عراق حمایت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: انگلیس از تمامی امکاناتش ازجمله قدرت نظامی و اعطای کمک، برای شکست گروه دهشتناک و "هیولای داعش" استفاده خواهد کرد.

کامرون که متعاقب سخنان روز گذشته «فیلیپ فالون» وزیر دفاع انگلیس و انتشار گزارش‌هایی درخصوص حضور نیروهای زمینی انگلیس در شهر اربیل در شمال عراق، سخن می‌گفت، تصریح کرد که اولین اولویت دولت وی حفاظت از مردم کشورش در برابر تروریست‌ها است.

به گزارش منابع خبری انگلیس و نیز به گفته اعضای حزب کارگر؛ مواضع دولت کامرون در قبال بحران عراق بویژه مواضعش دربرابر گروه تروریستی داعش غیرشفاف و حتی گیج کننده است.

روزنامه‌های انگلیسی در شماره روز دوشنبه خود، با اشاره به تغییر تاکتیک و گسترش عملیات نیروهای انگلیسی در عراق، به نقل از وزیر دفاع این کشور نوشتند: انگلیس در عراق درصدد متوقف کردن پیشروی داعش و کمک به دولت جدید بغداد برای مقابله با این گروه تروریستی است.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: مایکل فالون در سخنان در جمع پرسنل نظامی این کشور در پایگاه هوایی اکروتیری در قبرس، به این مساله اشاره کرده که ماموریت انگلیس در عراق از پایان دادن به بحران انسانی در این کشور، به پیوستن به نبرد علیه تروریسم و حمایت از دولت جدید بغداد، تغییر یافته است.

وی همچنین هشدار داد ماموریت نظامی انگلیس در عراق می‌تواند برای هفته‌ها و ماه‌ها به طول بیانجامد.

صحبت‌های فالون، همزمان با انتشار مقاله دیوید کامرون نخست انگلیس در خصوص بحران عراق و تهدیدات گروه تروریستی داعش برای انگلیس و غرب، در ساندی تلگراف صورت گرفت.

کامرون در این مطلب که روز یکشنبه منتشر شد، هشدار داد غرب درگیر یک مبارزه علیه اندیشه‌های افراط‌گری تکفیری (داعش) است و در صورتی که اقدامی سریعی برای شکست دادن آن صورت نگیرد، خیابان‌های انگلیس شاهد اقدامات تروریستی این گروه‌های افراطی خواهد بود.

وی در این مقاله تصریح کرد: بریتانیا و غرب لازم است یک پاسخ قوی امنیتی به بحران کنونی درعراق بدهند چون جنگنجویان داعش درعراق و منطقه خاورمیانه به سادگی و با حمله صرف هوایی از بین نخواهند رفت.

کامرون با اشاره به ابعاد این پاسخ امنیتی گفت: دولت انگلیس بایستی اقدام قاطع علیه افراطیون در داخل این کشور که در تلاش برای جذب نیروهای جنگنده برای جهان در خارج هستند، صورت دهد.

کامرون همچنین عنوان کرد که انگلیس بدنبال گفت‌و‌گو با ایران برای کنترل تهدیدات بی‌ثبات کننده داعش در منطقه است.

به نوشته کامرون، انگلیس باید با کشورهایی مثل عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، مصر و ترکیه و شاید حتی ایران همکاری کند.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...