نسخه چاپی

ارسال كمك‌های فنی پستی به ایران

وزیر ارتباطات با اشاره نقش پست در دنیای جدید گفت: هرچه پیشرفت‌های آی.تی بیشتر شود نقش پست در جامعه افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود واعظی که در مراسم رونمایی از سرویس‌های نوین پستی با حضور دبیرکل اتحادیه جهانی پست سخن می‌گفت، همچنین با اشاره به هدف‌گذارِ‌های دولت در این زمینه اظهار کرد: دولت در سالی که گذشت برخی هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت را برای خود در نظر گرفت که ایجاد آرامش در جامعه یکی از آنها بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل مسائل سیاسی و جریان‌سازی‌های موجود قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم بعضی اختلاف سلیقه‌ها باعث دورشدن مردم از یکدیگر شده بود، افزود: با این حال با سرکار آمدن دولت جدید که به گفته رییس جمهور دولت تمامی مردم بود، آرامش در جامعه حکم‌فرما و رابطه سه قوه نزدیک‌تر از گذشته شد.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به اینکه هدف کوتاه‌مدت دیگر دولت از بین بردن مشکلات اقتصادی و حل مسائل خارجی بوده است خاطرنشان کرد: با سیاستهای دولت و همکاری مردم و بخش خصوصی در این زمینه در کشور توسعه زیادی ایجاد شد و با بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز کشور توانست در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش سازنده مردم در زمینه پیشرفت‌های اقتصادی تصریح کرد: لازم است دولت در این راستا تنها نقش راهنمایی و بسترسازی را ایفا کند و زمام امور در دست مردم باشد.

واعظی همچنین با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ و اخلاق در جمهوری اسلامی تصریح کرد: در دنیای امروز قدرت نرم جایگزین قدرت سخت شده و فعالیت‌های فرهنگی بهتر می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند و از این طریق می‌توان کشورها را تصاحب کرد.

وی افزود: ایران با توجه به پیشینه قوی در زمینه‌های فرهنگی می‌تواند به خوبی از قدرت نرم بهره‌مند شود.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به وجود تورم بالا در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف دولت کنترل تورم بود که توانست توفیقاتی را در این زمینه به دست آورد. هدف دولت در سال جاری هم ایجاد رونق در حوزه‌های اقتصادی است. همچنین امیدوارم با تغییر شرایط اقتصادی وضعیت اشتغال نیز بهبود یابد.

واعظی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه تعامل سازنده و موثر با جهان در جهت تغییر چهره نشان‌داده شده از مردم و کشور در عرصه بین‌المللی از دیگر اهداف کوتاه‌مدت دولت یازدهم محسوب می‌شود افزود: در این زمینه نیز دولت تلاش کرد با ایجاد رابطه مناسب با کشورهای همسایه، منطقه و سایر کشورهای دنیا به این هدف دست پیدا کند.

وزیر ارتباطات در ادامه این مراسم با بیان اینکه با گذشت زمان خدمات پستی در دنیا زنده‌تر می‌شوند تصریح کرد: لازم است فعالان در زمینه‌های پستی در ایران نیز این هنر را داشته باشند که زمانی که با ابزارهای نوین تکنولوژی مواجه می‌شوند از آنها در جهت اهداف خود بهره ببرند.

وزیر ارتباطات در همین راستا با اشاره به اینکه زمانی بعد از به وجود آمدن سیستم‌هایی مانند ایمیل و پیامک این شائبه به وجود آمده بود که پست از بین می‌رود گفت: اما امروز با وجود تغییرات دنیای تکنولوژی در کشورهای قوی‌تر در حوزه آی تی استفاده مردم از محصولات پستی نیز به مراتب بیشتر شده؛ زیرا پست توانسته از نوآوری و تکنولوژی در راستای اهداف خود استفاده کند.

واعظی در ادامه با ابراز خرسندی از رونمایی از سرویس‌های جدید پستی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال در جهت نوآوری و ارتقای کیفیت قدم برمی‌داریم لازم است پست تلاش کند در عرصه‌های بین‌المللی نیز فعالتر شود.

وزیر ارتباطات در همین زمینه با اشاره به اینکه دعوت از دبیرکل اتحادیه جهانی پست یک حرکت تبلیغاتی و تشریفاتی نبوده است تصریح کرد: هدف از این دعوت این بوده است که خدماتی که اداره پست ایران به مشتریان ارائه می‌دهد به اتحادیه پست جهانی معرفی و همچنین از تجربیات اتحادیه پست و به واسطه آن از تجربیات کشورهای دیگر بهره برده شود.

واعظی با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات تجارت با کشورهای دیگر ایجاد تعامل و ارتباط موثر با آن‌هاست خاطرنشان کرد: پست در این زمینه وارد شده و بدون بهره‌مندی از آن نمی‌توان رابطه تنگاتنگ با شرکت‌های مختلف در اقصی‌نقاط جهان ایجاد کرد.

وی یکی دیگر از اهداف دعوت از دبیرکل اتحادیه جهانی پست را آگاهی از استانداردهای بین‌المللی در زمینه‌های پستی برشمرد و افزود: لازم است در این زمینه از استانداردهای بین‌المللی که با توجه به تحولات جهانی ایجاد شده پیروی کرد.

وزیر ارتباطات درباره لزوم پیشرفت سرویس‌های پستی هم تصریح کرد: به دو دلیل لازم است سرویسهای پستی در عرصه‌های نوین تکنولوژی ورود داشته باشند. اول آنکه عرصه فناوری به طور مداوم در حال تغییر ، پیشرفت و توسعه است و دوم اینکه گرفتاریهای مردم هر روز افزایش پیدا می‌کند و در کنار آن باید سرویس‌های جدید پستی با محیط زیست و استفاده بهینه از انرژی نیز همخوانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در سالهای آینده در هر منزل یک شبکه پستی ایجاد شود گفت: این به آن معناست که لازم است رابطه مردم با پست افزایش پیدا کند و در این زمینه باید بازاریابی انجام و به نیازهای مردم توجه شود. همچنین مناطق محروم و دوردست نیز نادیده گرفته نشوند.

شناسایی بازار، رقابت سالم در بازار، آموزش مداوم همراه با کار،‌ توجه به سرمایه نیروی انسانی، چابک سازی، بازسازی تسهیلات ،‌افزایش سرعت و اعتمادسازی از دیگر نکاتی بود که وزیر بر آنها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این مراسم مهندس حسین مهری مدیرعامل اداره پست با اشاره به اینکه پست مردمی‌ترین سازمان در کشور است خاطرنشان کرد: در این مراسم از چهار سرویس و 70 خدمت مختلف رونمایی می‌شود. همچنین امیدوارم به زودی در روز جهانی پست از خدمات دیگر این بخش نیز رونمایی شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است چارچوب‌های پستی بر مشتری‌محوری تاکید داشته باشند گفت: پست اصلی‌ترین و جامع‌ترین اپراتور است که از بالاترین تا خردترین لایه‌های ارتباطی را دربر می‌گیرد.

مهری با اشاره به جریان عمیق تاریخی و فرهنگی پست خاطرنشان کرد: پست ثمره خاص جامعه است و این یک سرمایه گران‌قدر است که در هیچ‌یک از سازمانهای دیگر پیدا نمی‌شود که نشان‌دهنده بار فرهنگی بالای پست است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه پست همگام با توسعه کشورها خاطرنشان کرد: همچنین لازم است پست در راستای هماهنگی با محیط زیست،‌ ارزش بخشیدن به زمان افراد و افزایش بهره‌وری ملی نیز حرکت کند.

مدیرعامل اداره پست با بیان اینکه پست به عنوان یک شرکت دولتی نیازمند طرح‌ریزی برای برنامه‌هاست گفت: از سوی دیگر بهترین روز برای اداره پست روزیست که بتواند استقلال مالی داشته باشد و در این مسیر باید دولت و مجلس از پست حمایت و فرصت توسعه را برای آن ایجاد کنند.

وی همچنین با اشاره به لزوم محور قراردادن مسائل مالی و الکترونیکی و نیازمندیهای بومی در تدوین برنامه‌های پستی اظهار کرد: توجه به این مسائل در راستای توسعه پست در دنیاست.

به گزارش ایسنا بشار عبدالرحمان حسین دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز با اشاره به قدمت فعالیت ایران در این اتحادیه تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران از جمله اولین کشورهایی بوده که به عضویت اتحادیه جهانی درآمده می‌توان گفت یکی از کشورهای موسس این اتحادیه بوده و نقش رهبری را بر عهده دارد.

وی با اشاره به کمکهای مالی ایران به اتحادیه جهانی خاطرنشان کرد: ایران در بیشتر برنامه‌های این اتحادیه نقش مهمی ایفا می‌کند و یک شریک قوی برای اتحادیه به حساب می‌آید.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست همچنین با اشاره به تغییرات تکنولوژیک سریع خاطرنشان کرد: نقش ایران در این زمینه بسیار مهم است؛ زیرا ایران در ایجاد و توسعه شبکه پستی در تمام کشورها فعالیت موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه به محض برگشتن به اتحادیه پست برای ارسال کمک‌های فنی به ایران درخواست می‌کند افزود: در ارزیابی که از خدمات پستی ایران انجام دادم تنها چند مشکل از نظر تیم فنی به چشم می‌خورد که امیدوارم حمایت‌های اتحادیه پستی جهانی در زمینه‌های فنی به ایران فرستاده شود.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست با بیان اینکه ایران می‌تواند در کنگره‌ها و کنفرانس‌های اتحادیه جهانی پست شرکت کند، تصریح کرد: ایران می‌تواند از ظرفیت اپراتورهای پستی خود به صورت ملی و بین‌المللی بهره‌مند شود که نقش دولت در این زمینه در جهت حمایت از پست مهم است.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...