نسخه چاپی

برخورد با باندهای سازمان یافته بدحجابی

عکس خبري -برخورد با باندهاي سازمان يافته بدحجابي

قائم مقام وزیر كشور در امور اجتماعی و دبیر ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی گفت: علاوه بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف كه فعالیت اصلی همه دستگاه‌هاست، اقدامات سلبی نیز در قالب برخورد با عواملی كه مخل برنامه‌های حجاب و عفاف هستند از جمله باندها و جریانهای سازمان یافته كه لاابالی‌گری را ترویج می‌كنند انجام می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، عليرضا افشار در حاشيه جلسه ستاد صيانت از حريم عمومي و حقوق شهروند كه با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي و عموي در وزارت كشور برگزار شد با تشريح برنامه‌هاي اين جلسه گفت: در اين جلسه دو موضوع مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه يكي از اين بحث‌ها اقداماتي بود كه بايد دستگاه‌هاي اجرايي جهت ارتقاي فرهنگ عفاف و حجاب در ميان كاركنان خود انجام مي‌دادند.

وي افزود: اين اقدامات شامل محورهاي از جمله برگزاري اردو، كلاسهاي توجيهي و تبليغي و آثار هنري، تشويق كاركنان فعال در امر حجاب و عفاف، ارزيابي از واحدهاي تحت پوشش است.

افشار ادامه داد: گزارش اين بخش نشان مي‌دهد كه فعاليت‌ دستگاه‌ها در زمينه ترويج حجاب و عفاف در بين كاركنان نسبت به دوره‌هاي قبل از رشد خوبي برخوردار بوده اما هنوز درصد رشد به صورت آمار نهايي استخراج نشده است.

دبير ستاد صيانت از حريم عمومي و حقوق شهروندي وزارت كشور تصريح كرد: تاكنون 70 درصد از دستگاه‌ها مورد ارزيابي قرار گرفتند و تنها سي درصد آنها باقي مانده كه در آينده نزديك ارزيابي آنها نيز انجام خواهد شد.

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي گفت: حساسيتي كه وزارت كشور در بخش ترويج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در بين كاركنان دارد، به اين دليل است كه مي‌خواهيم كارمندان دولت به عنوان الگويي در اين زمينه براي شهروندان معرفي شوند.

افشار در ادامه خاطرنشان كرد: مصوبه 427 شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز از موارد مورد بحث جلسه امروز بود كه در اين مصوبه وظايف همه دستگاه‌ها در حوزه ترويج فرهنگ حجاب و عفاف مشخص شده است از جمله نقش صدا و سيما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، بهداشت و ساير دستگاه‌هاي مرتبط تبيين شده است.

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي تصريح كرد: اين مصوبه سال 84 به دستگاه‌ها ابلاغ شده و بر اساس وظيفه‌اي كه به وزارت كشور محول شده كل مصوبات 26 دستگاه اجرايي عمومي را مورد ارزيابي قرار داديم و مشخص شد كدام يك از دستگاه‌ها بيشتر در اجراي قانون موفق عمل كرده‌اند.

افشار با بيان اينكه وزارت آموزش و پرورش در بين دستگاه‌ها برتر معرفي شد چراكه بيشترين بندهاي قانوني ترويج حجاب و عفاف را اجرايي كرده است اما همين دستگاه برتر عليرغم تلاشهايي كه در اين زمينه انجام داده تنها به 50 درصد از وظايف قانوني خود عمل كرده است و ساير دستگاه‌ها در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

وي خاطرنشان كرد: قانون حجاب و عفاف كه براي دستگاه‌ها مشخص شده جامع ترين قانون حجاب و عفاف است و اقدامات گسترده‌اي توسط وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه‌ها در رابطه با ترويج فرهنگ حجاب و عفاف صورت گرفته اما اطلاع رساني مناسبي در اين خصوص انجام نشده است.

قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي با بيان اينكه اقدامات دستگاه‌ها در حد انتظار نيست، گفت: به نظر مي‌رسد در اجراي وظايف خود بيشتر تلاش كنيم ضمن آنكه بايد در خصوص اقدامات صورت گرفته براي توسعه و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب بايد اطلاع رساني مناسبي صورت گيرد چرا كه اين اقدام زمينه را براي تشويق و ترغيب مردم براي پذيرش اين فرهنگ فراهم مي‌كند.

افشار گفت همچنين مباحثي نيز در خصوص حوزه اقدامات سلبي وجود دارد و بر اين اساس علاوه بر ترويج فرهنگ حجاب و عفاف كه فعاليت اصلي دستگاه‌هاست، اقدامات سلبي نيز در قالب برخورد با عواملي كه مخل برنامه‌هاي حجاب و عفاف هستند و لاابالي گري را ترويج مي‌كنند انجام مي‌شود.

با باندهاي فساد و فحشا و جريان‌هايي كه به فرهنگ عمومي جامعه لطمه مي‌زنند برخورد مي‌شود

به گفته وي همچنين برخورد با باندهاي فساد و فحشا و جريان‌هايي كه به فرهنگ عمومي جامعه لطمه مي‌زنند در زمره اقدامات سلبي دستگاه‌ها قرار دارد.

افشار تصريح كرد: قضاوت جمعي ما بر اين است كه اقدامات صورت گرفته در حد مطلوب نبوده و بايد بيشتر به دنبال باندها و جريان‌هاي سازمان يافته باشيم كه فعاليت‌هاي مخل فرهنگي را انجام مي‌دهند.

شرايط عمومي جامعه به لحاظ عفاف و حجاب در وضعيت متوسط قرار دارد

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي گفت: مردم كشور نشان دادند كه در فضاها و شرايط مختلف پايبند به آموزه‌هاي ديني بوده و نظر سنجي‌ها نيز اين موضوع را تاييدمي‌كند ضمن آنكه افراد بد حجاب و بدپوشش نيز علاقه قلبي نسبت به موازين ديني و اعتقادي دارند و اين نشان مي‌دهد كه بستر عمومي جامعه سالم است و شرايط براي ارتقاي فرهنگ عمومي فراهم است.

افشار گفت اگر نيروي انتظامي و دستگاه قضايي بتوانند با باندها و جريان‌هاي سازمان يافته مقابله كنند در كنار اعتقادات عمومي مردم به موازين ديني مي‌تواند بستر مناسب براي مقابله با باندهاي فساد باشد.

وي گفت: شرايط عمومي جامعه به لحاظ عفاف و حجاب در وضعيت متوسط قرار دارد و تلاش مي‌كنيم تا اين وضعيت را به حد مطلوب ارتقا دهيم.

۱۳۹۱/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...