نسخه چاپی

با آبروی بیش از 3700 دانشجوی نخبه مملكت بازی شده

اگر واقعا از تخلف در بورسیه ها اطلاع دارید و چندین ماه است كه ما و خانواده ما را در فشار و نگرانی قرارداده اید، از شما نمایندگان محترم می خواهیم مدارك و مستندات خود را به مراجع قضایی ارائه دهید.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو» متن کامل نامه 635 نفر از دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرح ذیل است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقایان پیرموذن، درویش پور، دکتر هروی و دکتر پزشکیان

ما دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه وزارت علوم قبلا در نامه ای ضمن اطلاع رسانی از واقعیت های موجود، خواستار حقوق تضییع شده خود از مراجع ذیربط بوده اند حال چنانچه جنابعالیان تمایل دارید چشم خود را بر حقایق ببندید و به این موضوع صرفا سیاسی نگاه کنید هیچگونه روشنگری مفید فایده واقع نخواهد شد. چنانکه قبلا در آن نامه ذکر شده است مجددا بر چند نکته تاکید داریم. این نکات نظرات مختلف دانشجویان نسبت به سخنان غیر کارشناسی شما نمایندگان محترم می باشد.

1- اگر واقعا از تخلف در بورسیه ها اطلاع دارید و چندین ماه است که ما و خانواده ما را در فشار و نگرانی قرارداده اید، از شما نمایندگان محترم می خواهیم مدارک و مستندات خود را به مراجع قضایی ارائه دهید و بدانید در صورت اثبات ما نیز خواستاریم با تخلفات بشدت برخورد شود ولی مسلما این حق وجود ندارد که به سایر دانشجویان توهین و تهمت زده شود.

2- تا همین جا با آبروی بیش از 3700 نفر از دانشجویان نخبه مملکت بازی شده است چنانکه کسی که تا دیروز کلیه مراحل بورسش مطابق آیین نامه تایید و در حال پیشرفت بوده است امروز بدون هیچ دلیلی، ازسوی دانشگاه با هماهنگی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم رد شده و بورس وی عملا لغو شده است. چه کسی مسئول این ظلم آشکار به این دانشجویان است.

3- شما به عنوان نمایندگان ملت بهتر از هر کسی می دانید باید بوضوح در بیان کلامتان شفافیت وجود داشته باشد و از به کار بردن کلمات دو پهلو که سبب می شود 3700 دانشجوی بورسیه تحت تاثیر آن کلمات متهم شوند به شدت پرهیز کنید، هنوز نه جنابعالیان و نه وزارت علوم پاسخ نداده است چرا اسامی تعدادی از ما دانشجویان در مذان عمومی به عنوان بورسیه متخلف معرفی شده است بر اساس کدام حکم ما محکوم شدیم و شما از نامبردگان حمایت می کنید؟

4- جناب آقای پیرموذن، حال که قرار است با برگزاری کمپین از حقوق تضییع شده خودمان دفاع کنیم چگونه و به استناد چه مدارکی به خود اجازه می دهید این دانشجویان را جزء افرادی بشمارید که منافعمان به خطر افتاده است! کدام منافع؟! مقرری که وزارت علوم متعهد به پرداخت آن است منظور شماست؟! قویا و موکدا به جنابعالی تذکر می دهیم کلیه افراد نویسنده آن نامه و آن کمپین همگی دانشجویان بورسیه وزارت علوم هستند که از تهمت های دوستان جنابعالی خسته شده اند.


5- جناب آقای دکتر پزشکیان در صورتی که شما نماینده مجلس شورای اسلامی نبودید آیا امکان داشت هر دو فرزند شما بورسیه یک دانشکده در یک دانشگاه شوند؟ همان گونه که خود می دانید شهر تبریز برای اینکه فرزندان شما بورسیه یکی از دانشگاه های آنجا شوند بهای گزافی پرداخته است و دعوای حقوقی آن هنوز بعد از 5 سال در محاکم قضایی در حال پیگیری است. دلیل به وجود آمدن این دعوای حقوق امتیازی است که شما به دانشگاه مربوط دادید تا هر دو فرزند شما بورس شود. آیا اگر مردم تبریز بدانند که برای اعطای جایابی به فرزندان شما چند طرح عمرانی مربوط به شهر جدید سهند مسکوت مانده است دوره بعدی مجلس به شما رای خواهند داد؟


6- آقایان، آیا این جوانمردانه است که فردی بعد از سه سال تحصیل در یک کشور اروپایی به علت عدم توانایی دستگاه دیپلماسی کشور برای دفاع از او، از آن کشور اخراج شود و زمانی که خواسته سال آخر بورس خود را در داخل بگذراند و مدرک دکتری خود را از یکی از دانشگاه های داخل کشور بگیرید شما و برخی همفکرانتان وی را بورسیه غیر قانونی بخوانید در حالی که وی هیچ تقصیری ندارد!!!!


7- در صورتی که طبق نص صریح قانون بیان شده که افرادی که از سهمیه شاهد و ایثار گران استفاده می کنند نیازی نیست محدودیت سنی را دارا باشند چرا در مورد این عزیزان جفا کردید و اجازه دادید اسامی ایشان را به عنوان بورسیه غیر قانونی منتشر کنند؟ مگر یادتان رفته که اینان صاحبان اصلی این کشورند و شما و ما همه باید به این عزیزان خدمت کنیم؟ این خدمت است یا خیانت؟


8- مگر نه این است که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در جلسه رمضانی خود به صراحت به دولت هشدار دادند که جریان حزب اللهی را به بهانه اعتدال از خود نرانید. چرا به حرف ایشان عمل نمی کنید و جریان حزب اللهی را به گوشه می رانید، مگر نه اینکه هرگاه در مشکل کشور در مشکل بوده همین جریان حزب اللهی به کمک شتافته و از جان خود نیز مایه گذاشته است.


9- حدود یک ماه پیش دیداری بین جمعی از دانشجویان خارج از کشور و برخی از مسئولین وزارت علوم (از جمله جناب آقای دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین الملل) دکتر برخورداری (ریاست دانشگاه علم و صنعت) در فرانکفورت برگزار شد. پس از طرح موضوع شایعات مربوط به 3000 دانشجوی بورسیه غیرقانونی، ایشان ضمن تاکید بر اینکه این مسئله چیزی جز شیطنتهای رسانه ای نبوده، این قضیه را از اساس تکذیب کردند و تعداد تخلفات را بسیار معدود دانستند. همچنین ایشان از دانشجویان حاضر درخواست کردند که پس از این عبارت 3000 دانشجوی بورسیه غیرقانونی را (که از اساس کذب است) تکرار نکنند. ایشان از حضار درخواست کردند که این پیام از قول ایشان به سایرین (از جمله سایر دانشجویان بورسیه) منتقل شود.


10- جنابان چگونه است ما مدت 6 سال تحصیل خود را همواره جزو نفرات برتر بین هم گروهی های خود بودیم و اکنون به واسطه همین رتبه علمی بورس شدیم از رانت بهره برده ایم؟


11- آقایان نماینده برخی از دانشجویان که نام آنها منتشر شده در حال فعالیت های علمی روی موضوعات خاص می باشند، اگر یکی از این دانشمندان جوان توسط دشمن ترور شود چه کسی پاسخگوی خون وی خواهد بود؟ چرا خوراک دستگاه های اطلاعاتی بیگانه را شما فراهم می کنید. آیا می دانید با دانشجویان بورسیه در خارج از کشور چگونه بر خورد می شود؟ به دیدی یک جاسوس!!! حال شما اجازه داده اید که به راحتی اسم و مشخصات این افراد را به سرویس های بیگانه داده شود.


12- جناب آقای هروی آیا اطلاع دارید که سابقه پژوهشی برخی از دانشجویان بورسیه با همین سن کم از شما و بسیاری از مسئولین فعلی وزارت علوم به مراتب بهتر است؟ آیا می دانید دانشجوی کارشناسی ارشدی که قریب به 20 مقاله علمی پژوهشی و 20 مقاله کنفرانس چاپ می کند با اظهار نظر های غیر اصولی و غیر اخلاقی شما حتی دیگر یک خط هم نمی نویسد؟ آیا شما پاسخ این خسارت را می دهید؟ مگر نه اینکه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای فرمودند که اجازه ندهید شتاب علمی کشور کند شود، اما شما با اظهار نظر های خود و رفتار خود در خصوص این افراد شتاب را منفی کردید.


13-چرا کسی که به عنوان بورسیه انتخاب شده و بعد از گذشت 2 سال کشور پذیرنده ایشان به دلیل اینکه موضوع رساله وی با صنایع نظامی در ارتباط است به وی ویزا نداده و ایشان اجبارا بورس خود را تبدیل به داخل کرده باید " غیر قانونی " خوانده شود؟ آیا می دانید دو سال از جوانی یک نخبه که روی این موضوع گذاشته را به خاطر اینکه صرفا بورس دولت قبل است، ملغی کنید؟ آیا نمی پندارید که در درگاه خدا نیز باید پاسخ دهید؟


14- آقایانی که اکنون علم قانون را بلند کردید کجا بودید وقتی 1500 نفر از بورسیه های دولت آقای هاشمی رفسنجانی به کشور باز نگشتند و این در حالی بود که در آن زمان کشور از نظر دارو و ما یحتاج اولیه در تنگنا قرار داشت، چگونه آن زمان هیچ نگفتید؟ آیا این موضوع مشکوک نیست؟ در حالی که از سال 88 تقریبا همه دانش آموختگان خارج از کشور با دست پر و بعضا کمتر از مدت بورس که برای آنها در نظر گرفته شده بود برغم فعالیتهای مختلف فرهنگی و اجتماعی در راستای تببین نظام جمهوری اسلامی به کشور باز گشتند ه اند.


15- نمایندگان محترم آیا می دانید که این وضعیتی که شما به بار آوردید باعث فرار بیشتر نخبگان از کشور می شود؟ و یا باعث ماندگاری دانش آموختگان در کشورهای خارجی می شود؟ آیا فکر می کنید کسی که دو سال زحمت کشید و بورس شده و پس از 4 سال تلاش شبانروزی در غربت در خارج از کشور فارغ التحصیل شده و با سخنان شما آزار دیده آیا به کشور باز می گردد؟


خداوند همه مسلمین را به راه راست هدایت فرماید
635 نفر از دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۱۳۹۳/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...