نسخه چاپی

اول شهریور بیماران به صورت رایگان ویزیت می‌شوند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر از اجرای طرح ویزیت رایگان مردم در ۳۸۰ خانه داوطلب تحت پوشش این سازمان در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو» فرحناز رافع در مصاحبه با خبرنگاران زمان اجرای این طرح را اول شهریور روز بزرگداشت بوعلی سینا روز پزشک دانست و گفت : برای اجرای این طرح تاکنون بیش از 1100 پزشک عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی پزشکان این طرح را در مطب شخصی خود نیز اجرا می کنند مدت اجرای آن را سه روز اعلام کرد.

رافع تجلیل از 300 پزشک داوطلب را یکی دیگر از برنامه های این سازمان در روز پزشک اعلام کرد و افزود : غربالگری بیماریهای زنان، سنجش بینایی، سوءتغذیه، دندانپزشکی، چشم پزشکی و...، از جمله خدماتی است که پزشکان داوطلب در قالب کاروانهای سلامت به مردم مناطق محروم کشور ارائه می دهند.

وی تعداد پزشکان عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر را 17 هزار و 136 پزشک برشمرد و گفت : این تعداد پزشک 3.9 درصد از کل پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه سازمان داوطلبان در طول فعالیت دولت یازدهم اقدام به اعزام دو هزار و 646 کاروان سلامت به مناطق محروم کرده است، گفت: در این دوره یک میلیون و 293 هزار فرد نیازمند تحت پوشش درمانی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه در این مدت 5 هزار و 182 چادر سلامت برپا شده است از راه‌اندازی بانک تجهیزات امانی خبر داد و افزود : افرادی که ویلچر، تشک طبی، واکر و دیگر تجهیزات شخصی خود را نیاز ندارند می توانند این اقلام را به صورت امانت در اختیار خانه‌های داوطلب قرار دهند تا از این طریق به خانواده‌های نیازمند واگذار شود .

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به اهمیت اجرای طرح غربالگری سرطان سینه اشاره کرد و گفت: این طرح بزودی با همکاری مرکز پژوهش سرطان سینه به صورت آزمایشی در شهرستان زوهان خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

۱۳۹۳/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...