نسخه چاپی

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما :

نباید موضوعات ارزشی ما ملعبه دست سیاسیون شود/وزیر فرهنگ به هر بحثی ورود نكند

عکس خبري -نبايد موضوعات ارزشي ما ملعبه دست سياسيون شود/وزير فرهنگ به هر بحثي ورود نکند

محمد اسماعیل سعیدی گفت:بهره برداری سیاسی نباید حداقل از موضوعات فرهنگی كه جز ارزشهای ما هستند، كنیم.به طور كلی نباید موضوعات ارزشی ما ملعبه دست سیاسیون شود.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با چالشهای مربوط به مسایل فرهنگی گفت: درحوزه فرهنگی در پاره ای از موارد تصميمات جزيره ای اتخاذ مي شود. در حقیقت مرجع نهاد متولي فرهنگی به درستی معلوم نيست. مثلا نهادهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، كمييسيون فرهنگي مجلس و سازمان تبليغات اسلامي از جمله این متولیان هستند و این درحالی است که به درستی مشخص نیست كدام يك از اين ارگانها در زمينه فعاليتهاي فرهنگي در امر برنامه ريزي کلان دخيل هستند.
نماینده مردم تبریز در ادامه با بیان راهکارهای برای خروج از چالش های فرهنگی افزود: بخشي از این دستگاه ها نه تنها در سياست گذاري ها بلکه در مقوله اجرا مسووليت دارند لذا در گام اول بايد يك انسجام فرهنگي در کشورايجاد شود .
وی تصریح کرد: در گام دوم مسوول نظارت و پيگيري مسايل فرهنگي بايد مشخص شود. همچنین گام سوم آن هماهنگی بين بخشي است يعني تمامي بخشها در موضوعات فرهنگي بايستي يك حرف را با یک هدف واحد را بزنند . نه هر نهادی با تك صدايي و بدون جهت گيري و هدف مشخص فعالیت کند.
سعیدی تاکید کرد : باید سمت و سوي فعالان فرهنگی ما در جهت تحقق هدف معینی باشد لذا باید ابتدا هدف در مسایل فرهنگی تعریف شده باشد. از طرفی بسياري از فعاليتهاي فرهنگي در كشور انجام مي گيرد، بدون اينكه هم افزايي وجود داشته باشد و بعضا برخی فعالیت ها یکدیگر را خنثي مي كنند.
وی ادامه داد : مثلا برخي آمارهايی که ما در بحث فرهنگی داریم صرفا برای گزارش دهی است به طوری که صرفا برای یک فعالیت فرهنگی چند گزارش از نهادهای مختلف داده می شود که همین امر موجب آمارهای گزارشی می شود . لذا این آمار را نمی توان مرجع و مبنا کار قرار داد زیرا در حقیقت عدد و ارقام این آمار از چندین مرجع ارائه شده است .
سعیدی نماینده شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت یازدهم اظهار داشت: وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي باید بداند که نهاد نظام جمهوري اسلامي است. بنابراین عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نماد نظام جمهوری اسلامی است. لذا شخص وزير بايد به موضوعاتی که ورود می کنند دقت و توجه داشته باشند. زیرا هر حرفي كه مي زند به حساب جمهوری اسلامي نوشته مي شود.
وی تاکید کرد: ایشان نبايستي به حوزه و بحثهایی ورود پيدا كند که اين مباحث و موضوعات هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی ما داشته باشد، زیرا این امرباعث می شود كه احساس شود بين مردم و خواسته هاي آنان و مسوولين نظام اختلاف نظر است و تداوم اين صحبتها باعث شكاف عميق ترمی شود.
سعیدی با اشاره به عدم تداخل دید سیاسی در مسایل فرهنگی گفت: برای آنکه از مسایل فرهنگی برای اهداف سیاسی سو استفاده نشود، باید یک انسجام و وحدت رویه ای را برای این حوزه تعریف نماییم. هنگامی که این اهداف مشخص باشند برای تمامی افراد اعم از مسوولین و مردم قابل اجرا است و عبور از آن عبور از خط قرمزها است. و این خطوط قرمزها در همه جا دنیا مطرح است . ما حداقل برای عبور از خطوط قرمز به دشمنان خود نگاه کنیم.
وی ادامه داد : در هر فعالیتی آن کار یا نتیجه بخش است یا نتیجه بخش نیست .به هر حال به دست نظام و همین دستگاهها اجرا می شود، لذا انتقاد باید داشته باشیم ولی تخریب نباید بکنیم . دوم آنکه بهره برداری سیاسی نباید حداقل از موضوعات فرهنگی که جز ارزشهای ما هستند، کنیم.به طور کلی نباید موضوعات ارزشی ما ملعبه دست سیاسیون شود. برای رسیدن به قدرت و جایگاه سیاسی از این ارزشها در نفی و اثبات آن استفاده کنیم.

۱۳۹۳/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...