نسخه چاپی

فرجی دانا بالاخره عزل شد/نمایندگان وظیفه خود را انجام دادند

عکس خبري -فرجي دانا بالاخره عزل شد/نمايندگان  وظيفه خود را انجام دادند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر علوم با 110 رای مخالف ، 145 رای موافق و 15 رای ممتنع از مجموع 270 رای به فرجی دانا اعتماد نكردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات امرزو صبح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که از ساعت 8 صبح آغاز شد نمایندگان موافق و مخالف استیضاح در مدت زمان مشخص خود سخنان خود را مطرح کرده و سپس وزیر علوم نیز به مدت 3 ساعت از خود دفاع کرد.

در پایان جلسه نیز علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت رای اعتماد فرجی دانا را به رای گذاشت که نمایندگان ملت در بهارستان با رای موافق، رای مخالف، رای ممتنه به فرجی دانا اعتماد کرده و وی را مجددا به عنوان وزیر علوم برگزیدند.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، گودرزی وزیر ورزش و جوانان و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی فرجی دانا را همراهی کردند.

طرح استیضاح با امضا 62 نماینده در صحن علنی مجلس بررسی شد.
این استیضاح از تیرماه کلید خورد، اما علیرغم رایزنی های نمایندگان برای رفع دغدغه هایشان در خصوص دانشجویان ستاره دار، بورسیه ها ، مدیران جنجالی سیاسی بودن دانشگاهها، کاهش رتبه علمی ایران، با پا فشاری مواضع خود هفته گذشته اعلام وصول شد.

این استیضاح با وساطت لاریجانی رئیس مجلس شواری اسلامی یک ماه به تعویق افتاده بود.

۱۳۹۳/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۳/۵/۲۹
اي کاش ليست افراد موافق استيضاح در جرائد منتشر شود
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...