نسخه چاپی

فرمانده سپاه عاشورا:

مسجد با چراغ و لوستر آباد نمی شود

عکس خبري -مسجد با چراغ و لوستر آباد نمي شود

فرمانده سپاه عاشورا گفت: مسجد با در و دیوار و چراغ و لوستر آباد نمی شود، بلكه با حضور جوانان، امام جماعت و نمازگزاران رونق می گیرد.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، سردار غلام عسگر کریمیان، عصر چهارشنبه در همایش ائمه جماعات، هیات امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت نواحی سه گانه تبریز با تاکید بر نقش روحانیت در مساجد اظهار داشت: نقش ویژه مساجد و ائمه جماعات و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی تعیین کننده بود که با تاسی به فرهنگ اسلام و عاشورا و اسلام ناب محمدی توانستند نظام 2هزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کنند.
وی ادامه داد: مسجد با در و دیوار و چراغ و لوستر آباد نمی شود، بلکه با حضور جوانان، امام جماعت و نمازگزاران رونق می گیرد.
فرمانده سپاه عاشورا ائمه جماعات را محور مساجد دانست و تصریح کرد: باید دور روحانیون و علما حلقه بزنیم و از علم و معرفت و تقوای آن ها استفاده کنیم، اگر محوریت یکی باشد بسیاری از مشکلات مساجد حل می شود.
کریمیان افزود: هر کسی هر دردی دارد باید با روحانی محله در میان بگذارد، نه به این اداره و آن اداره مراجعه کند، بهترین و امن ترین مکان ها در تابستان و زمستان باید مساجد باشند.
وی همچنین ا اشاره به جایگاه مساجد در اسلام اظهار داشت: مساجد از آغازین روزهای تشکیل حکومت اسلامی به عنوان یک سنگر و پایگاه عظیم و موثر برای اسلام بوده است.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی با جریان قومیت ها مواجه بودیم، اظهار داشت: در همین منطقه آذربایجان، جمعیت خلق مسلمان، منبر و محراب عالمی همچون آیت الله شهید مدنی را به آتش کشیدند، اما با رهبری حضرت امام همه این فتنه ها نقش بر آب شد.
کریمیان گفت: یکی از اصلی ترین عوامل زمین گیر شدن رژیم بعثی در عراق، ظهور و بروز یک مقاومت مردمی بود که استکبار آن را پیش بینی نکرده بود.
وی با اشاره به شدت تهاجم فرهنگی دشمن بعد از دفاع مقدس اظهار داشت: دشمن به دنبال انحراف و التقاط ایدئولوژی اسلامی و انقلاب اسلامی بود که حمله همه جانبه خود را در قالب شبیخون فرهنگی آغاز کرد و جنگ نرمی در جلوی روی ایرانیان باز کرد، اما مساجد بهترین سنگر مقابل تهاجم فرهنگی دشمن هستند.
فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: تربیت دینی نسل جوان و حفظ انسجام یکی از وظایف ذاتی مساجد است، اما به واسطه غفلت های احتمالی از وحدت و یکپارچگی دور می شویم.
کریمیان عنوان کرد: اگر بتوانیم مساجد را با وحدت و برنامه ریزی دقیق، فعال نگهداریم، می توانیم فرهنگ غنی اسلامی را نشر دهیم و قدرت بازدارندگی در مقابل دشمن و ایمنی برای جوانان ایجاد می کنیم.

۱۳۹۳/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...