نسخه چاپی

پیام تسلیت معاون فرهنگی وزیر ارشاد؛ التیام غم منافقین

فردی كه مرگش، منافقین، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا، لیلا فروهر، شیرین عبادی و حامیان فتنه88 را عزادار و غمیگن كرده است، از سوی معاون فرهنگی وزیر ارشاد «سرمایه شعر ایران» دانسته می شود!

 سیمین بهبهانی شاعر ضدانقلاب، حامی فتنه و عضو کانون منحله نویسندگان که از پیش از انقلاب فعالیت های گسترده ای را بر علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داده بود و در اتفاقات سال 88 نیز به یک چهره فعال در عرصه هنر تبدیل گشته و برخی از اشعارش را به حامیان میرحسین موسوی تقدیم کرده بود، دو روز قبل و پس از حدود دو هفته بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه فرهنگی سراج24، مرگ این بانوی شاعر واکنش های زیادی را در محافل سیاسی و هنری در پی داشته که در ذیل به بخشی از آنها اشاره می شود.

پیام تسلیت «آلن ایر» به مناسبت درگذشت سیمین بهبهانی

آلن ایر، سخن‌گوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در صفحه اجتماعی خود با توجه به درگذشت سیمین بهبهانی نوشت: بانوی غزل،‌ سیمین بهبهانی درگذشت. این شیرزن از مفاخر سرزمین ایران و ادبیات جهانی بود. روحش شاد و یادش گرامی باد!

وی در ادامه شعر «دوباره می‌سازمت وطن!» این شاعر کشورمان را آورده است. بهبهانی این شعر را در اسفند سال 60 سرود.

گفتنی است آلن ایر چندی پیش نیز بر اساس تنها یک شایعه از درگذشت سیمین بهبهانی، در صفحه اجتماعی خود پیام تسلیتی منتشر کرد. مشخص نیست چه میزان از تصمیمات و عملکردهای دستگاه خارجی آمریکا بر اساس شایعات و حدس و گمان ها برنامه ریزی می شود.

پیام تسلیت شیرین عبادی، لیلا فروهر و مریم رجوی برای سیمین بهبهانی

شیرین عبادی از فعالین زن فمنیست و ضدانقلابی که اتفاقا رابطه بسیار نزدیکی با بهبهانی داشت پس از مرگ او در یادداشتی در صفحه شخصی اش نوشت: سیمین بهبهانی بانوی غزل ایران، سر انجام راهی‌ را رفت که گریزی از آن نیست.

لیلا فروهر خواننده لس آنجلسی نیز در اظهار نظری در رابطه با مرگ بهبهانی می نویسد: درگذشت بانو سیمین بهبهانی غم بزرگی است.

همچنین مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین رسما درگذشت سیمین بهبهانی شاعر نامدار ایران را تسلیت گفته و او را از سرمایه های ارزنده شعر معاصر ایران توصیف کرده است!

روبان سیاه بر سر درب شبکه های اجتماعی معاند با نظام جمهوری اسلامی

امروز و در حالی که حدود 48 ساعت از مرگ بهبهانی می گذرد، بسیاری از شبکه های اجتماعی معاند با نظام جمهوری اسلامی و رسانه های ضدانقلاب به سوگ این بانوی شاعر نشسته اند!

سایت بالاترین طی 48 ساعت گذشته به بهانه مرگ بهبهانی اقدام به بازنشر اشعار وی در حمایت از جنبش سبز نموده است.

بسیاری از کاربران فیس بوک، توئیتر و یوتیوب با انتشار ویدیو و اشعار سیمین بهبهانی به برپایی مراسم عزا برای این شاعر ضدانقلاب پرداخته اند.

بهبهانی تیتر یک روزنامه های اصلاح طلب

البته عزای عمومی برای مرگ سیمین بهبهانی به رسانه های معاند ختم نمی شود و برخی رسانه های داخلی نیز گویا در غم از دست دادن یک شاعر ضدانقلاب نشسته اند!

روزنامه آرمان با تیتر"غزل به سوگ نشست"؛ روزنامه آفتاب یزد به تیتر "چرا رفتی؟ چرا من بی قرارم"؛ روزنامه روزنامه ابتکار با تیتر "غزل آخربانو"؛ روزنامه اعتماد با تیتر "سیمین شعر غزل مرگ را سرود"؛ روزنامه ایران با تیتر "درگذشت سیمین بهبهانی غزل سرای معاصر ایرانی"؛ روزنامه بانی فیلم با تیتر خداحافظی با بانوی غزل ایران"؛ روزنامه شرق با تیتر "غزل در سوگ سیمین"؛ روزنامه شهروند با تیتر "برگور خود خواهم ایستاد"؛ روزنامه مردم سالاری با تیتر "غزل فارسی سیاهپوش شد" یاد این شاعر را گرامی داشتند.

پیام تسلیت معاون فرهنگی وزارت ارشاد التیام درد همه عاشقان یک شاعر ضدانقلاب!

اما در کنار تمامی این پیام های تسلیت و عرض ارادت ها به جایگاه این شاعر ضدانقلاب، پیام تسلیت سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد آن روی سکه را نشان می دهد.

عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی تماسی با خانواده بهبهانی، درگذشت این غزل سرای معاصر را تسلیت گفت و سیمین بهبهانی را سرمایه شعر ایران دانست.

نکته قابل توجه در این بین آنجاست؛ فردی که مرگش، منافقین، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، لیلا فروهر، شیرین عبادی و حامیان فتنه88 را عزادار و غمیگن کرده است، از سوی معاون فرهنگی وزیر ارشاد «سرمایه شعر ایران» دانسته می شود! سرمایه ای که مورد حمایت همه طیف های ضدانقلاب و معاند با نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است!

۱۳۹۳/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...