نسخه چاپی

واكنش رضا كیانیان به یك سوال سیاسی

رضا كیانیان بازیگر سینما و تلویزیون كه به تازگی بازی در سریال «عامل سوم» را شروع كرده است, می گوید بهتر است از او درباره سیاست سوال نشود بلكه از هنر بپرسند همانطور كه انتظار نمی رود سیاستمداران درباره هنر اظهارنظر كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، رضا کیانیان بازیگر مجموعه تلویزیونی «عامل سوم» که روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با حضور مدیر شبکه یک و عوامل این سریال کلید خورد درباره نقش خود در این اثر گفت: از آنجایی که ما بدون هماهنگی با تهیه کننده نباید حرفی را بزنیم و در قرارداد قید می شود که درباره نقش سخنی نگوییم ترجیح می دهم که نقشم را تماشاگر ببیند چون من آدمی هستم که قانون را رعایت می کنم.

وی درباره همکاری خود با تهیه کننده و کارگردان این سریال عنوان کرد: من پیش از این با محمد هادی پیرهادی و ابراهیم شیبانی کار کرده ام و کار با شیبانی را به عنوان کارگردانی که آینده بسیار خوبی در ایران خواهد داشت دوست دارم.

بازیگر «مختارنامه» در پاسخ به پرسشی درباره موضوع سیاسی این مجموعه تلویزیونی که ممکن است برای مخاطب کاری سفارشی به نظر برسد، گفت: من همیشه سعی می کنم در آثار سفارشی بازی نکنم زیرا چنین کارهایی از سطح بالایی برخوردار نیستند و فیلمساز به نوعی می خواهد کار را جمع کنند مثل آثار سفارشی که در شوروی سوسیالیستی سابق هم ساخته می شد. این فیلمسازان برای ساخت چنین آثاری دستورالعمل هایی دارند و در نهایت به نوعی این آثار مثل سینمای دولتی خواهند شد.

وی اضافه کرد: در دولت احمدی نژاد سعی شد کل سینما دولتی شود آنها می گفتند ما هزینه کار شما را می دهیم و شما هم آنچه را که ما می خواهیم بگویید. من هم چنین پولی را نخواهم گرفت و در چنین آثاری بازی نمی کنم. هنرمند شخصیت آزادی دارد و در هر کاری حاضر نمی شوم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به سریال عامل سوم که داستان آن درباره انرژی هسته ای است گفت: موضوع این کار انرژی اتمی است و لزومی ندارد که آن را کاری دولتی عنوان کرد. هم اکنون هم ما مذاکرات ۱+۵ را داریم و همه ما برای پیروزی در این مذاکرات هیجان داریم اما عده ای در کشور هستند که دوست ندارد ما پیروز شویم در صورتی که اگر پیروز شویم شرایط همه ما بهتر می شود و خود من هم دوست دارم که پیروز شویم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «کیف انگلیسی» در ادامه سخنان خود درباره ویژگی های نقش و فیلمنامه عنوان کرد: من کل فیلمنامه را خواندم چون برای بازی باید کل فیلمنامه را می دانستم اما نظرات خودم را هم به نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ارائه کردم آنها هم نظرات من را قبول کردند و من به این ترتیب بازی کردم.

این بازیگر در پاسخ به خبرنگار مهر درباره حضور کمرنگش در تلویزیون افزود: شما در ۸ سال گذشته مرا در تلویزیون نمی دیدید و تنها سریال مختارنامه را در تلویزیون داشتم این هم به همان دلیلی بود که پیش از این گفتم یعنی من در کاری که بگویند «ما هزینه اش را می دهیم و شما حرف ما را بگویید» بازی نمی کنم اما بسیاری رک و راست در دولت قبلی چنین حرفی را می زدند.

بازیگر فیلم «خانه ای روی آب» در پاسخ به این که هم اکنون این فضا چقدر تغییر کرده است؟ عنوان کرد: این فضا خیلی بهتر شده، فیلمنامه هایی که آن زمان اجازه داده نمی شد که ساخته شوند الان در حال تولید هستند و اصلا همین که شما این سئوالات را از من می پرسید نشان دهنده تفاوت فضای کنونی با آن دوران است.

کیانیان در پایان در جواب به سئوال دیگری درباره جریان مذاکره از دیدگاه خودش به عنوان یک هنرمند اظهار کرد: با من باید در مورد مسائل هنری صحبت کنید همچنان که با سیاستمدار باید درباره مسائل سیاسی سخن گفت همانقدر که وقتی سیاستمداران در مورد مسائل هنری حرف می زنند، هنر نابود می شود اگر من هم در مورد مسائل سیاسی اظهارنظر کنم سیاست زیر سئوال می رود.

۱۳۹۳/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...