نسخه چاپی

قانون به ارث بردن حسابهای الكترونیكی !

ایالت دلاور آمریكا با تصویب قانونی، به خانوادۀ شخص متوفی اجازه می دهد كه به حساب های الكترونیك، ایمیل ها، اكانت ها، و روابط شخصی و خصوصی افراد، و حساب های اجتماعی آن ها دسترسی پیدا كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، پیش از این، شماری از شرکت ها نظیر گوگل، چنین قوانینی ایجاد کرده بودند و به کاربران اختیار می دادند که در صورت مرگ، حساب کاربری خود را برای یک نفر دیگر به ارث بگذارند. بر این اساس، کاربر می توانست مدت مشخصی تعیین کند که اگر در این مدت مشخص به حساب خود مراجعه نکرد، گوگل، با شخصی که به عنوان ارث برنده تعیین شده، تماس می گیرد و اطلاعات ورود به حساب متوفی را در اختیار او می گذارد، متوفی نیز می تواند حساب را آن گونه که صلاح می داند، مورد استفاده قرار دهد یا آن را مسدود کند.

اما بدون این خدمتی که گوگل برای کاربران فراهم کرده است، هیچ کس نمی تواند وارد حساب کاربری دیگران شود، مگر این که گواهی فوت داشته باشد و اطلاعاتی درباره متوفی ارائه کند، اما با این حال، کمتر اتفاق می افتاد که شخصی بتواند با فراهم کردن همه مدارک هم به حساب کاربری کسی دسترسی پیدا کند.
تویتر نیز از شبکه های اجتماعی است که پس از ارسال گواهی فوت و دیگر اطلاعات مربوط به فوت شخص، به خانواده متوفی اجازه می دهد حساب کاربری او را ببندند.

"ژاک مارکل" فرماندار ایالت دلاور گفت: باید قوانین را همگام با پیشرفت زندگی بشر و هم پای سبک زندگی در قرن 21 به روز کنیم. امروزه بشر، همه کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهد. البته برخی افراد مانند جیم هالبرت رایزن عمومی واحد تضمین اطلاعات شخصی از این ایده استقبال نکردند. هالبرت می گوید: امکان ورود به حساب شخصی متوفی، به معنی دخالت در امور او و زندگی شخصی او و همچنین روابط خصوصی او با دیگران است. از سوی دیگر، این مساله، به مثابه تعرض به زندگی خصوصی دوستان و همکاران اوست.

۱۳۹۳/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...