نسخه چاپی

انصارالله: دولت ‌یمن ‌شكست‌ خورد

سخنگوی جنبش انصار الله یمن، دولت این كشور را دولتی گرفتار فساد و شكست امنیتی و اقتصادی دانست كه تكفیری‌ها بر آن چیره شده اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "محمد عبدالسلام" از تعیین کمیته مذاکره کننده رئیس جمهور این کشور با جنبش انصار الله استقبال کرد و گفت: دولت یمن، در شرایط استثنایی به منظور نمایندگی چند جریان محدود سیاسی بر سر کار آمد، اما به محض روی کار آمدن، سیاست تک روی و به حاشیه راندن دیگر جریان های سیاسی را در دستور کار قرار داد و حتی سعی کرد دستاوردهای کنگره گفت وگوی ملی را پایمال و در جهت خواسته های تنگ نظرانه و غیرقانونی خود، خرج کند.

سخنگوی جنبش انصار الله طرح دولت را به تعویق انداختن افزایش قیمت ها به مدت 6 ماه، آغاز تشکیل کابینه و جستجوی راه های برون رفت از بحران اقتصادی برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد کشور دانست و تأکید کرد: اگر مردم مشکلی نداشته باشند، ما هیچ مانعی نمی بینیم که این طرح اجرا شود.

وی افزود: به باور ما، شکل گیری شراکت ملی، به نفع رییس جمهور و کشور است و این مساله در متن کنگره گفت وگوی ملی نیز مندرج است.

عبدالسلام با تاکید بر شکست دولت در زمینه های امنیتی خاطر نشان کرد: دولت حتی نتوانست امنیت ساختمان های نهادها و موسسه های رسمی دولتی را تامین کند. در زمینه اقتصاد نیز شکست خورد و به جای این که در کشور شراکت ملی حاکم کند، افرادی از اخوان المسلمین و تکفیری ها را به کار گرفت و امتیازات ویژه ای برای افراد خود در نظر گرفت و تحت فشار برخی طرف ها برای حمله به جریان های دیگر و جنگ با آنان قرار گرفت.

وی افزود: گروه حوثی از تلاش رئیس جمهور برای نجات کشور قدردانی می کند، اما مساله این است که هیچ کس و هیچ نهادی از رئیس جمهور حرف شنوی ندارد، تا جایی که حتی افراد ما در کنگره که به دستور رئیس جمهور باید مورد حمایت قرار می گرفتند، امنیت نداشتند؛ بنابراین اگر منصفانه بنگریم به این نتیجه می رسیم که این دولت، شکستی مفتضحانه خورده است.

محمد عبدالسلام در پایان تصریح کرد: گزینه هایی که در دستور کار قرار خواهیم داد، مسالمت آمیز خواهند بود، ما طرح هایی مسالمت جویانه و متمدنانه و قابل قبول ارائه خواهیم کرد و از رئیس جمهور درخواست خواهیم کرد شجاعت به خرج دهد و جانب مردم را بگیرد و به مطالبات تحصن کنندگان در میدان ها و تظاهر کنندگان گوش فرا دهد، زیرا این افراد تضمین پشتگرمی واقعی درپشتیبانی از تشکیل دولت خواهند بود.

این هفته در پی فراخوان رهبر جنبش انصارالله یمن، مردم این کشور تظاهرات گسترده ای در صنعا و دیگر استان ها در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت برگزار کردند.

۱۳۹۳/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...