نسخه چاپی

دختر آلمانی با دین اسلام به شكهایش پایان داد

عکس خبري -دختر آلماني با دين اسلام به شکهايش پايان داد

ماری اشتاینسیك 20 ساله به طور داوطلبانه یك تغییر اساسی در زندگی خود ایجاد كرده و از مذهب پروتستان به دین اسلام گروید.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی بیلد؛ آکادمی "آکسل اشپرینگر" پروژه‌ای طراحی کرد که در آن به 18 خبرنگار مأموریت داده شد تا گزارش‌هایی از افرادی تهیه کنند که در زندگی‌شان مرزهای مهمی را درنوردیده‌اند. یکی از این افراد دختر آلمانی به نام "ماری اشتاینسیک" است.

ماری به طور داوطلبانه یک تغییر اساسی در زندگی خود ایجاد کرده و از مذهب پروتستان به دین اسلام گروید. این تغییر نه فقط خود ماری بلکه خانواده او را نیز دچار تحول کرده است.


نوجوانی ماری در سن 13 سالگی

به گزارش بیلد، ماری در ابتدا یک دختر نوجوان خیلی عادی بود که فقط رغبتی برای رفتن به کلیسا نداشت تا اینکه 18 ساله شد. سپس وی به گفته خودش به واسطه دوستی با چند دختر مسلمان، شروع به آشنایی با دین اسلام کرد:
«من دائماً اسلام و مسیحیت را باهم مقایسه می‌کردم. در مذهب پروتستان مسائلی وجود داشت که من همیشه به آن‌ها شک داشتم ولی اسلام جواب شک‌های مرا می‌داد. بالاخره تصمیم قطعی خودم را گرفتم.»


ماری: زندگی پس از مرگ برای من نقش بسیار مهمی دارد

خبرنگار بیلد از تغییرات وی شگفت زده شده و می‌نویسد:

پنج بار نماز خواندن، جزو برنامه روزانه ماری شده و حتی در گرمای 35 درجه هم حجاب مشکی می‌پوشد. به اعتقاد او، نوشیدن الکل عقل را از بین می‌برد.

ماری از قضاوت‌های نامناسب بعضی دوستانش هم به بیلد گفت: پیش‌داوری‌های زیادی درباره مسلمانان وجود دارد و بعضی دوستان قدیمی‌ام یا با من قطع رابطه کرده‌اند و یا رفتار بدی دارند. در حالی که آمارها حاکیست سالانه 4000 آلمانی مسلمان می‌شوند.



بیلد در ادامه از برخورد پدر و مادر ماری با مسلمان شدن دخترشان اینطور می‌نویسد:

وقتی آنان از این اتفاق مطلع شدند، وحشت و حیرت خانواده آن‌ها را فراگرفت و فکر می‌کردند ماری را برای همیشه از دست داده‌اند. بیشترین ترس آنان در لحظه‌ای بود که اولین بار ماری را باحجاب دیدند.

ماری 20 ساله سپس با همسر فعلی‌اش "خالد شلتوت" مهندس کامپیوتر آشنا شد و آن‌ها بارها یکدیگر را ملاقات کردند. این آشنایی هم چیزی نبود که خانواده ماری بتوانند آن را به راحتی بپذیرند. بالاخره این دو با قوانین و احکام اسلامی با یکدیگر پیوند ازدواج بستند.





ماری اکنون در حال تحصیل در رشته اسلام‌شناسی است و از مسلمان شدنش احساس خوشبختی می‌کند. خانواده‌اش هم در تلاشند که همینطور باشند.

2533109_905.jpg

2533112_185.jpg

۱۳۹۳/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...