نسخه چاپی

ضرغامی: مشكلات كشور حل شود ما نیاز به بودجه نداریم

سید عزت الله ضرغامی كه مدتی است رسانه اش با مشكلات مالی مواجه است،‌ می گوید: امروز اگر بودجه كم شد، گلایه ندارم، مشكلات كشور است و باید با مشكلات بسازیم.

به گزارش نما؛ در نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با رییس سازمان صداوسیما مشکلات بودجه و توانمندی‌های صداوسیما بررسی شد.



در ابتدای این نشست ضرغامی با بیان گوشه‌های از اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر و مشکلات و برنامه‌های پیش‌رو گفت: امروز اگر بودجه کم شد، گلایه ندارم؛ مشکلات کشور است و باید با مشکلات بسازیم و باید نوآوری کنیم که با همان محدودیت‌ها بتوانیم جذابیت و تنوع را بالا ببریم؛ این کار انجام شده اما اگر بخواهیم در همه کشور افزایش یابد، پول می‌خواهد.



صحبت‌های ضرغامی که تمام شد غلامرضا تاجگردون، به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات چند نکته را بازگو کرد و گفت: اولا تبریک بگویم به شما و همکارانتان در عرصه‌ای که فرمودید، خیلی‌ها هستند که با توسعه فعالیت شبکه های مختلف رسانه ملی مسیر نگاهشان به تلویزیون و شبکه های تلویزیونی تغییر می کند.



الیاس نادران نماینده مردم تهران،‌ شمیرانات، ری و اسلامشهر هم دو تشکر و یک نکته داشت و گفت: حداقل دو عملکرد خوب صدا و سیما در سال‌های اخیر در ذهن من است؛ اولی اطلاع رسانی به موقع، درست و منصفانه در جریان فتنه ۸۸ و دیگری شور انتخاباتی که از طریق مناظره ها در نهایت بی طرفی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ایجاد شد.



وی افزود: اما وقتی این کار به حوزه دولت مربوط می شود نمی دانم به دلیل فشارهای حوزه اجرایی است یا به دلیل ملاحضاتی که مدیریت صدا و سیما دارد، بحث های کارشناسی زاویه دار حوزه اجرایی از دریچه صدا و سیما به مردم نمی‌رسد.



در نشست کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با مسئولان صدا و سیما، دیگر نمایندگان عضو هم فعال بودند.



قادری نماینده شیراز از اختصاص شبکه‌ای ویژه به مجلس برای کمک به بحث قانونگذاری صحبت کرد.



تابش نماینده یزد و اردکان هم در این جلسه از ضرورت توجه نسبت به همه سلایق حرف زد. امیرآبادی فراهانی نماینده قم، قوامی نماینده اسفراین و هاشمی نماینده میناب هم از لزوم تقویت شبکه های استانی گفتند.



امامی نماینده گرگان و آق قلا تمرکز رسانه‌ای بر اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد کرد.



احمدی نماینده دهلران و کاتب نماینده گرمسار از ضرورت ایستادگی رسانه ای در مقابل هژمونی غرب سخن گفتند.



جلیلی نماینده مسجد سلیمان از مدیریت رسانه ملی برای جلوگیری از اختلاف قومی تقدیر کردند.



پرداختن عملیاتی به شعارهای سال برای مردم و مسئولان نقطه نظر عثمانی نماینده بوکان بود.



حاجی دلیکانی نماینده شاهین شهر نیز گفت اینکه صدا و سیمای استان گوش و چشمش فقط به نماینده عالی دولت باشد دارای اشکال است.



عزیزی نماینده شازند هم از مساعدت کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به رسانه ملی برای راه اندازی دفاتر خبری جدید در شهرستان ها سخن گفت.



پایان نشست با سخنان حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر با دو نکته اقتصادی و رسانه‌ای همراه بود.



وی گفت: چون خودتان(مهندس ضرغامی) عضو شورای عالی اصل ۴۴ هستید این را می گویم که یکی دو سالی است که این موضوع کاملا کمرنگ شده (هم در دولت گذشته و هم در این دولت)، اگر بتوانید برنامه ای بگذارید که مسئولان پاسخگو باشد خیلی خوب خواهد شد.



حسن پور افزود: از طرفی با توجه به نظارت ۷۰ میلیونی مردم بر رسانه ملی، انصافا عملکرد همکاران شما بسیار خوب بوده است.



اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه از بخش‌های مختلف صدا و سیما بازدید کردند.

۱۳۹۳/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...