نسخه چاپی

جهانگیری: سود بانكی باید كاهش یابد

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به كاهش نرخ تورم در نرخ سود سپرده گذاری و هم در نرخ بهره بانكی باید تغییراتی ایجاد شود.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه فرش دستبافت ایران افزود: با اقداماتی که در حوزه کاهش نرخ تورم و یکسان سازی نرخ ارز انجام شد ، تورم 43 درصدی در مرداد 92 به 14،6 درصد در خرداد 93 رسید و تورم پیش بینی شده 25 درصدی برای آخر سال جاری هم در تیر ماه محقق شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه بر اساس اعلام رئیس جمهور نرخ تورم تا پایان امسال کمتر از 20 درصد خواهد بود گفت به همین علت انتظار داریم نرخ سود سپرده گذاری و بهره بانکی کاهش یابد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر گسترش بازار کالاهای ایرانی افزود: اقتصاد ما صرفا با تکیه بر بازارهای داخلی نمی تواند بر چالش های جاری غلبه کند که در این باره افزایش صادرات غیرنفتی یکی از این راهکارهاست ، از این رو باید موانع این صادرات برطرف، مشوق ها برقرار و خطوط اعتباری به کشورهای هدف داده شود.

جهانگیری افزود در چهار ماه نخست امسال بیش از 16 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد رشد نشان می دهد.

جهانگیری با اشاره به اینکه فرش همواره یکی از کالاهای صادراتی ایران بوده است، گفت صنعت فرش فقط یک کالای صنعتی ارزآور نیست بلکه هنر- صنعتی است که با خود فرهنگ و تاریخ ایرانی را دارد و معرف ایران در ورود به هر نقطه ای است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه فرش اشتغال بسیاری از هموطنان را در نقاط دوردست به خود اختصاص داده است، گفت: باید مسایل مربوط به تولیدکنندگان و بیمه بافندگان فرش را به طور جدی درنظر داشته باشیم و اگر نیازی باشد دولت کمک خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره تحریم های ظالمانه و ضد انسانی غرب در بخش های مختلف کشور به ویژه حوزه دارویی و تعامل دولت برای مذاکره با 5+1 برای شکستن این تحریمها گفت البته ملت ایران نشان داده که بر اصول خود پابرجا و ایستاده است و انتظار دارد دولتمردان نیز ضمن دفاع از حقوق اصولی در تعاملی سازنده با دنیا از فرصت های سازنده ای که برای توسعه و پیشرفت کشور وجود دارد ، استفاده کند.

جهانگیری تک نرخی کردن قیمت ارز و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را از مهمترین اقدامات دولت در ابتدای شروع فعالیت آن اعلام کرد و گفت این دواتفاق نه تنها سبب افزایش نرخ تورم نشد بلکه با اقدامات صورت گرفته سبب ایجاد آرامش در بازار و کاهش نرخ تورم هم شد

۱۳۹۳/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...