نسخه چاپی

تعداد كاربران اینترنت در ایران

مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت گفت: ‌روزانه ۵ تا ۸ میلیون حمله اینترنتی به سمت ایران وارد می‌شود كه همه این حمله‌ها موفق نیستند و برخی در حد حركت مشكوك هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود خسروی در مراسم افتتاح 513 پروژه زیرساختی شبکه مادر مخابراتی کشور اظهار داشت:‌ طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، ایران با جمعیتی بالغ بر 78 میلیون نفر و 42 میلیون کاربر اینترنت دارای تولید ناخالص 4 هزار و 777 دلاری در حوزه ICT است این در حالی است که در کشورهای پیشرفت این عدد تا 10 برابر و در کشورهای منطقه بین 4 تا 10 برابر محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: بر اساس اعلام مراجع معتبر بین‌المللی 3.7 درصد از کاربران اینترنت در حوزه خاورمیانه قرار دارند و از این رو ایران اسلامی نیازمند اهدافی بلند در خور نام و جایگاه خود است.

وی ادامه داد:‌امروز شاهد افتتاح بسیاری از مسیرهای شبکه‌ فیبر در کشور و در عمده استان‌ها خواهیم بود که مجموعا بالغ بر 4900 کیلومتر فیبر نوری و با 2200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.در حوزه شبکه دیتا نیز همزمان در دو راستای توسعه ظرفیت شبکه و توسعه امنیت شبکه شاهد افتتاح پروژه‌هایی هستیم.

وی ادامه داد:‌در بخش توسعه شبکه علاوه بر توسعه ظرفیت‌های IP استانی برای ارائه زیرساخت‌های ارائه سرویس‌های دیتا و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات تا حدود 1200 گیگابیت بر ثانیه در همه استان‌‌های کشور آماده بهره‌برداری شده است. همچنین امروز دروازه بین‌المللی اینترنت شیراز با ظرفیت 10 گیگابیت بر ثانیه افتتاح می‌شود.

سرمایه‌گذاری انجام شده در این دو بخش بیش از 160 میلیارد ریال بوده است.

خسروی افزود: امروز تهدیدات سایبری جزء 5 تهدید پر ریسک جهانی در کنار تهدیداتی از جمله تهدید هسته‌ای و کم آبی قرار دارد.

وی ادامه داد: به این ترتیب مرکز عملیات امنیت در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور پس از 4 سال و با سرمایه‌گذاری بیش از 170 میلیارد ریال امروز افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: در روز 5 تا 8 میلیون حمله به سمت ایران وارد می‌شود که این حمله‌ها شامل حمله، اقدام به حمله و موارد مشکوک به حمله است و نشان دهنده ضرورت ایجاد مرکز امینت عملیات در شبکه دیتا است.

۱۳۹۳/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...