نسخه چاپی

علت اختلال اخیر سایت‌های خبری

دبیر كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، علت از دسترس خارج شدن اخیر چند سایت خبری را قطع اینترنت شركت ارائه دهنده خدمات میزبانی آنها عنوان كرد.

به گزارش نما، عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با فارس در خصوص علت از دسترس خارج شدن چند سایت خبری در چند روز گذشته اظهار داشت: براساس بررسی کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و پاسخ‌های ارائه شده از سوی مسئولان ذی‌ربط، ظاهراً شرکتی که اینترنت شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی به تعدادی از این سایت‌های خبری را تامین می‌کند و پهنای باند در اختیار آنها می‌گذارد، برای مدت زمان کمی نتوانسته پهنای باند شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی را تامین کند.

دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: در نتیجه به علت قطع اینترنت شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی،‌ برای مدتی خدمات چند سایت خبری که از آن شرکت سرویس می‌گرفتند، قطع شده است.

خرم‌آبادی تاکید کرد: شرکت‌هایی که پهنای باند تامین می‌کنند، باید به نحوی عمل کنند که از قطع شدن خدمات به تارنماها، جلوگیری شود و اگر قطعی عمدی باشد جرم و طبق ماده 10 قانون جرایم رایانه‌ای قابل مجازات است و افراد ذی‌نفع می‌توانند در این خصوص به مراجع قضایی شکایت کنند.

۱۳۹۱/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...