نسخه چاپی

نشست شورای امنیت درباره یمن به تعویق افتاد

دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام كرد، شورای امنیت نشست خود را برای بررسی اوضاع یمن به ۲۹ ماه آگوست (۷ شهریور) موكول كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، دفتر «جمال بن‌عمر» فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد، شورای امنیت نشست خود برای بررسی اوضاع یمن را به 29 ماه آگوست موکول کرد. این نشست قرار بود امروز (25 آگوست) برگزار شود.

دستیار ویژه دبیر کل سازمان و مشاور وی در یمن، در حال حاضر به رایزنی‌های خود در «صنعا» با طرف‌های مختلف و سران سیاسی یمن ادامه می‌دهد تا براساس نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی، راهکاری توافقی و مسالمت‌آمیز برای بحران این کشور پیدا کند.

اما شکست مذاکرات بین کمیته ریاست‌جمهوری یمن و هیات الحوثی‌ها موجب گسترش تظاهرات در پایتخت این کشور می‌شود و نگرانی از این موضوع باعث شد «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن نشستی اضطراری با کمیته امنیتی و نظامی تشکیل دهد.

سخنگوی اعزامی هیات ریاست جمهوری به استان «صعده» در شمال یمن، روز یکشنبه، اعلام کرد، «ماموریت این هیات شکست خورد» و جریان الحوثی‌ها که هزاران تن از هواداران آن در دروازده‌های صنعا تحصن کرده‌اند، «همه پیشنهادهای ارائه شده را رد کرد.»

دولت یمن، روز شنبه به منظور فرو نشاندن موج اعتراضات برای استعفا ظرف یک ماه آینده و تجدید نظر در تصمیمی جنجالی به منظور کاهش یارانه‌های سوخت، اعلام آمادگی کرد. اما طبق گفته مقامات یمنی، جنبش الحوثی‌ها لغو فوری کاهش یارانه‌ها را خواستار شدند.

به دنبال شکست مذاکرات، منصور هادی با کمیته عالی امنیتی و نظامی نشست اضطراری برگزار کرد تا موضع امنیتی در صنعا و عمران را در پرتو تحولات کنونی و مقابله با اعتراضات مردمی را بررسی کند.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور یمن در بیانیه‌ای «هوشیاری بالا، احتیاط و آمادگی‌ها برای مقابله با هرگونه احتمالات» را خواستار شده است.

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...