نسخه چاپی

اشتراكات ایران، داعش و حماس در برابر غرب

- پایگاه اینترنتی الگمینر 25 آگوست 2014 (3 شهریور) در مقاله‌ای به دیدگاه‌های سیاسی حماس، گروه تروریستی داعش و ایران در مورد جهان غرب پرداخت

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی الگمینر 25 آگوست 2014 (3 شهریور) در مقاله‌ای به دیدگاه‌های سیاسی حماس، گروه تروریستی داعش و ایران در مورد جهان غرب پرداخت و نوشت: بریده شدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، سبب تشدید نگرانی‌ها در غرب از تهدید اسلام‌گرایی شده است؛ اما اسرائیل [رژیم صهیونیستی] چندین دهه با این تهدید روبه‌رو بوده و در مجاورت تهدید اسلام‌‌گرایی زیسته است.

اگرچه گزارشی سر بریدن روزنامه‌نگاران به دست حماس وجود نداشته؛ اما تشابه حماس و داعش بسیار زیاد است. هر دو گروه، خواهان استقرار خلافت اسلامی هستند. وزیر کشور حماس در سخنرانی 2013 خود به این موضوع پرداخت. هر دوی آن‌ها قدرت را از طریق خشونت و وحشت‌آفرینی به دست آورده‌اند. حماس به لطف این خشونت‌ها و طی کودتای 2007 در غزه به قدرت رسید و به‌تازگی به دنبال طرح‌ریزی شورشی دیگر در کرانه باختری است.

در ادامه مقاله آمده است: حماس مخالفان سیاسی خود را از پشت‌بام‌ها به پایین پرتاب می‌کند. داعش مانند حماس از کلینیک‌های پزشکی، مساجد و مراکز خیریه به‌منظور کسب مشروعیت استفاده می‌‌کند و در عین‌حال، ارزش‌های تروریسم جهادی را به کودکان آموزش می‌دهد. طی یک مستند فاش شد که چگونه داعش کودکان را شست‌وشوی مغزی می‌دهد و از آن‌ها برای جنگ استفاده می‌کند؛ اما حماس این اقدام را سال‌ها انجام داده و کودکان را برای مرگ آموزش داده و از کودک‌سربازان برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده است. استفاده حماس از سپرهای انسانی به‌طور گسترده‌ای مستند شده و این اقدام به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه در منفی کردن دیدگاه عمومی علیه اسرائیل بسیار مؤثر بوده است. داعش از 500 اسیر ایزدی در عراق استفاده کرد و 39 هندی ربوده شده را سپرهای انسانی خود قرار داد.

در پایان مقاله آمده است: داعش سبب فرار مسیحی‌ها از موصل شد و مسیحی‌ها و ایزدی‌هایی را که از گرویدن به اسلام سر باز زدند، کشتار کرد. حماس بی‌تردید با اقلیت‌های مذهبی که در تیررسش قرار دارند، این‌گونه رفتار می‌کرد. اگر یهودیان اسرائیل از حفاظت نظامی برخوردار نبودند و اگر حماس از کمک‌های بین‌المللی به غزه بهره‌مند نبود، چنین رفتاری از سوی حماس صورت می‌گرفت. راهبردهای دولت آمریکا در قبال ایران نیز از این لحاظ مؤثر نیست که نتوانسته ایرانی را که حامی مهم گروه‌های تروریستی اسلام‌گراست، مهار کند. ایران نیز مانند بسیاری از سازمان‌های تروریستی اسلام‌گرا، همجنس‌گرایان را اعدام می‌کند، با زنان بدرفتاری می‌کند، اقلیت‌های مذهبی را زیر آزار و اذیت قرار می‌دهد و از مجازات‌های وحشیانه مبتنی بر شریعت اسلام استفاده می‌کند؛‌ اما برخلاف سازمان‌های تروریستی، ایران می‌تواند به‌لحاظ نظری طی مدت دو ماه به تسلیحات هسته‌ای دست یابد. کشوری اسلامی را تصور کنید که علناً از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند و تسلیحات هسته‌ای نیز در اختیار دارد. گروه‌های اسلامی مانند داعش، القاعده، بوکوحرام و حماس و حزب‌الله همگی به دنبال نابودی ارزش‌ها و تمدن غرب هستند.

 تحلیل‌:
نویسنده با سوءاستفاده از رفتار ضداسلامی و ضد انسانی و مشمئزکننده گروهک تکفیری - صهیونیستی داعش تلاش می‌کند با ارائه مشابهت‌های ساختگی بین این گروهک تروریستی و حماس، نفرت افکار عمومی علیه حماس را برانگیزاند. نویسنده درباره ایران پا را فراتر گذاشته و با دادن نسبت‌های ناروا به ایران، با توسل به پیشگویی در یک تصویرسازی ساختگی، از ایران دارای سلاح هسته‌ای و حامی گروه‌های تروریستی سخن گفته است. چرا کسی ادعاهای سخیف و مضحک این نویسنده را قبول نمی‌کند؟ چون تا پیش از اینکه داعش سر خبرنگار آمریکایی را ببرد، از نظر آن‌ها داعش گروه مبارزی(!) بود که باید به آن کمک می‌کردند. مرکز ثقل تغییر داستان، بریده شدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی است و نه هیچ چیز دیگر.

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...