نسخه چاپی

اختلاف‌ فدراسیون با كی‌روش

رئیس فدراسیون فوتبال كشورمان گفت: بیشتر توافقات را با كی‌روش انجام داده‌ایم و اكنون اختلاف‌مان بر سر خسارتی است كه در صورت فسخ قرارداد باید بپردازیم.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، علی کفاشیان پیش از جلسه نهایی‌اش با کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگارانی که امروز (دوشنبه) به فدراسیون فوتبال آمده بودند، اظهار داشت: تا به امروز سه جلسه چهار پنج ساعته با کی‌روش در مورد تمدید قراردادش برگزار کرده‌ایم. دیروز هم هر دو طرف آخرین پیشنهاد خود را ارائه کردند. کی‌روش برای خود وکلای حقوقی دارد تا با مشکلی مواجه نشود. ما هم برای خود وکلایی داریم. اگر هر دو طرف قرارداد را تأیید کردند و مشکلی نبود، آن را امضا خواهیم کرد.

وی در خصوص بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال عنوان کرد: باید پاسخگوی تمام مسائل قرارداد کی‌روش باشیم و این موضوع کمی زمان‌بر است. موضوع تمدید قرارداد کی‌روش به نکات حقوقی و مسائل مثبت و منفی این قرارداد باز می‌گردد که همه این نکات باید بررسی شود. برخی می‌گویند که اگر کی‌روش در جام ملت‌ها نتیجه نگرفت برکنار شود اما او می‌گوید که باید بماند و در این بین باید به توافق برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: برنامه ما چهار ساله است و اگر قرار باشد کی‌روش در میانه راه برکنار شود، مطمئناً باید خسارتی به او بپردازیم. همچنین ما یکسری خواسته‌ها داریم که باید آنها را در قرارداد بیاوریم و این موضوعات را در جلساتی که داشتیم، عنوان کرده‌ایم.

کفاشیان خاطر نشان کرد: اگر قرار است به کی‌روش دستمزدی بدهیم در قبال آن خدماتی نیز از او می‌خواهیم و باید بابت پرداخت پول به سرمربی تیم ملی پاسخگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و حتی رسانه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تیم ملی تا چهار سال آینده تا حدودی مشخص شده است، اظهار داشت: اولین برنامه ما حضور در جام ملت‌هاست و بعد از این مسابقات باید برای رفتن به جام جهانی و جام ملت‌های بعدی در مسابقات مقدماتی شرکت کنیم. سومین برنامه ما نیز حضور پرقدرت در جام جهانی روسیه است و در صورت صعود به این مسابقات باید تلاش کنیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال به بحث برکناری و پرداخت خسارت به کی‌روش اشاره کرد و گفت: شاید بعد از من مدیری به فدراسیون بیاید که اخلاق خشنی داشته باشد و بخواهد در بدو ورودش کی‌روش را برکنار کند که در این صورت باید به او خسارت پرداخت کنیم.

کفاشیان ادامه داد: کی‌روش یکسری امکانات می‌خواهد و ما نیز در قبال این مسائل خواسته‌هایی از کی‌روش داریم. او می‌گوید در صورتی که بخواهد برکنار شود شاید موقعیت‌های کاریش را از دست بدهد و دیگر نتواند دستمزد سابقش را دریافت کند که در این مسئله حق هم دارد و اگر این اتفاق رخ دهد باید به او خسارت پرداخت کنیم.

«اختلاف‌مان با کی‌روش بر سر بحث برکناری و پرداخت خسارت است که باید در صحبت‌هایی که داریم در این مورد به تفاهم برسیم»، کفاشیان با بیان این جمله در واکنش به اظهارات روز گذشته وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:‌ درباره قرارداد کی‌روش دو بحث وجود دارد یکی اینکه ما بخواهیم بودجه بالایی را صرف تیم ملی کنیم که در این صورت از سایر فعالیت‌های‌مان باید کم کنیم اما باید بگویم تیم ملی ارزش این سرمایه‌گذاری را دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما به جام جهانی صعود کنیم هزینه‌ای که کرده‌ایم به ما باز می‌گردد که این اتفاق امسال نیز افتاد و هزینه‌هایی که داشتیم به فدراسیون بازگشت. در این مورد مشکل چندانی نداریم اما باید این مسئله را با وزارت ورزش نیز درمیان بگذاریم و به عنوان مرجع بالاترمان نقطه نظرات آنها را به نیز به کار بگیریم.

وی همچنین درباره برنامه تیم ملی برای جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا عنوان کرد: برنامه تیم ملی تا جام ملت‌ها بسته شده و در این خصوص نگرانی نداریم. حتی اگر تیم ملی مربی‌اش هم مشخص نشود ما برنامه‌های‌مان را بسته‌ایم. دو بازی دوستانه در ایران خواهیم داشت و در حال مذاکره با چند تیم دیگر هستیم که بازی‌های تدارکاتی را برای تیم ملی فراهم کنیم. اکنون بسیاری از تیم‌ها درگیر مسابقات اروپایی هستند و شاید کمی کار سخت باشد اما تمام سعی و تلاش‌مان را می‌کنیم تا برای جام ملت‌ها تیم ملی کاملاً آماده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا قرارداد کی‌روش امروز امضا خواهد شد یا نه، گفت: بعید می‌دانم امروز این اتفاق دهد. شاید در یکی دو روز آینده و شاید هم در هفته آینده قرارداد کی‌روش تمدید شود اما امروز قطعاً این اتفاق رخ نخواهد داد.

کفاشیان در واکنش به صحبت‌های محمود گودرزی مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان برای تمدید قرارداد کی‌روش هیچ پولی پرداخت نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و جوانان قراردادی امضا کرده که براساس آن وزارت ورزش باید هر ساله برای حمایت از فوتبال کشورمان به فدراسیون کمک کند که ما این کمک را در تیم‌های پایه هزینه می‌کنیم. اگر چنین اتفاق رخ دهد آن وقت می‌توانیم از پول فدراسیون مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: من هیچ زمانی از محل درآمد فدراسیون فوتبال برای تیم ملی و حتی تیم امید هزینه نمی‌کنم. ما حدود ۱۵ میلیون دلار از فیفا و AFC بابت حضور در جام جهانی پول گرفتیم. همچنین در بحث تبلیغات و ... نیز می‌توانیم برای تیم ملی و تیم امید درآمدزایی کنیم اما باید بدانیم که تیم‌های زیر ۱۲،۱۴،۱۵،۱۷،۱۹ سال همچنین تیم فوتبال بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی را داریم که باید برای آنها هزینه کنیم. به خاطر این می‌گویم هیچ گاه از محل درآمد فدراسیون برای تیم ملی هزینه نمی‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا به تمدید قرارداد با کی‌روش خوشبین است، عنوان کرد: من خوشبین هستم اما کی‌روش هم باید خوشبین باشد. ما شرایط خودمان را به او اعلام کرده‌ایم که اگر نپذیرد به مشکل می‌خوریم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد کی‌روش امروز برای همیشه کشورمان را ترک کند، گفت: بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد، چون کی‌روش پیشنهاد خاصی ندارد و قطعاً مذاکرات را با ما ادامه می‌دهد. واقعاً نمی‌دانم باید شما رسانه‌ها را راضی کنم یا هیئت رئیسه و دیگران را.

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...