نسخه چاپی

كابینه فرانسه استعفا كرد

ˈبنوآ آمونˈ وزیر آموزش ملی فرانسه دیروز (یكشنبه) از سیاست های اقتصادی و بودجه ای رییس جمهوری و نخست وزیر به شدت انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، ˈالیزهˈ کاخ ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: اولاند از والس خواسته است تا کابینه جدید تشکیل دهد. اعضای این کابینه فردا ( سه شنبه) معرفی می شوند.

در این بیانیه آمده است: دولت آینده باید در راستای جهت گیری هایی که برای کشور تعریف شده است، تشکیل شود.

این مسائل پس از آن به وجود آمد که وزرای کابینه والس در روزهای گذشته سیاست های اقتصادی رییس جمهوری را به باد انتقاد گرفتند.

ˈبنوآ آمونˈ وزیر آموزش ملی فرانسه دیروز (یکشنبه) از سیاست های اقتصادی و بودجه ای رییس جمهوری و نخست وزیر به شدت انتقاد کرد.

وی در گفت وگو با روزنامه فرانسوی ˈلو پاریزینˈ اعلام کرد: وجود تقاضا شرط لازم برای موفقیت سیاست عرضه است که فرانسه از دو سال پیش در حال اجرای آن است.

وی افزود: اگر مردم درآمد کافی نداشته باشند، نمی توان چیزی به آنان فروخت.

این در حالی بود که روز شنبه گذشته ˈ آرنو مونتبورگˈ وزیر اقتصاد فرانسه نیز در اظهاراتی با انتقاد از سیاست اعمالی آلمان و پذیرش آن از سوی فرانسه، اعلام کرد: باید دیدگاه خودمان را اعلام کنیم. آلمان در تنگنای سیاست ریاضت اقتصادی که به همه کشورهای اروپا تحمیل شده، گرفتار شده است.

وی همچنین تغییر در سیاست های اقتصادی دولت را خواستار شد.

این در حالی است که دولت فرانسه با ناکامی در تحقق اهداف اقتصادی، پیش بینی خود از رشد اقتصادی در سال 2014 میلادی را از یک درصد به 5 دهم درصد کاهش داده است.

همچنین تازه ترین نظرسنجی ها از کاهش شدید میزان محبوبیت رییس جمهوری و نخست وزیر در میان فرانسویان حکایت دارد.

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...