نسخه چاپی

انتقاد نمایندگان از عدم برگزاری انتخابات

عکس خبري -انتقاد نمايندگان از عدم برگزاري انتخابات

نمایندگان كرج و اسدآباد در مجلس نهم نسبت به عدم برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس نهم با توجه به تائید و تصویب اعتبارنامه‌های بیش از دو سوم منتخبین، انتقاد كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، عزیز اکبریان منتخب مردم کرج در مجلس نهم در جلسه علنی (چهارشنبه) طی تذکری با استناد به ماده 23 آئین‌نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: دوستانی که به اعتبارنامه‌های منتخبین مجلس نهم اعتراض دارند، باید شأن نمایندگان را حفظ کنند.

وی در بیان تذکر دیگر خود، خواستار برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس با توجه به تائید اعتبارنامه بیش از دو‌سوم منتخبین ملت شد.

در ادامه این جلسه بهروز نعمتی منتخب مردم اسد‌آباد در مجلس نهم نیز در تذکری با استناد به ماده 13 آئین‌نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: هیئت رئیسه موقت مجلس موظف است پس از تائید اعتبارنامه‌های حداقل دو‌سوم منتخبین ملت، اقدام به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس کند.

محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس در پاسخ به این تذکر نماینده اسدآباد گفت: طبق آئین‌نامه از زمانی که حداقل دوسوم اعتبارنامه منتخبین مجلس تصویب شود، هیئت رئیسه موقت باید انتخابات هیئت رئیسه دائم را برگزار کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از پنج ششم اعتبارنامه نمایندگان مطرح و تصویب شده ولی تعداد اندکی از اعتبارنامه‌های منتخبین هنوز به تصویب نرسیده است.

اعتبارنامه منتخبان تهران که محمدرضا باهنر هم یکی از آنهاست، هنوز در دست بررسی بوده و به تصویب مجلس نرسیده است.

نائب رئیس اول مجلس همچنین گفت: ‌نمایندگانی که اعتبارنامه‌های آنها تصویب نشود، حق رای ندارند از این رو می‌توانیم منتظر بمانیم تا اعتبارنامه سایر منتخبین نیز تصویب شود و سپس انتخابات هیئت رئیسه دائم را برگزار کنیم.

۱۳۹۱/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...