نسخه چاپی

برقراری آتش بس در غزه تا ساعاتی دیگر

یك منبع حماس دوشنبه اعلام كرد پیشرفت مهمی در مذاكرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها در زمینه برقراری آتش بس پایدار در غزه حاصل شده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، این منبع که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با شینهوا اعلام کرد این پیشرفت جدید ممکن است به اعلام توافقنامه آتش بس در چند ساعت آینده منجر شود.

این منبع گفت: توافقنامه جدید مبتنی بر اصول و شرایط توافقنامه آتش بس سال 2012 خواهد بود که مصر میانجی آن بود. به گفته این منبع، طرف فلسطینی این توافقنامه را پذیرفته است، اما منتظر پاسخ اسرائیل است. البته توافق اولیه توسط طرف اسرائیلی نیز صورت گرفته است.

المیادین از برخی مفاد مورد توافق گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای اجرای آتش بس در غزه خبر داد

مفاد توافقات اولیه میان فلسطینیها و رژیم صهیونیستی شامل آتش بس متقابل و بازگشائی معابر و آغاز بازسازی و آزادی صیادی دریائی در فاصله شش مایل دریائی در مرحله نخست و افزایش این محدوده به 12 مایل دریائی است.بقیه مفاد مورد مذاکره یک ماه پس از آغاز آتش بس مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه فلسطینی

خبرنگار المیادین درغزه بااعلام ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد شمار شهدای این حملات از صبح امروز تاکنون به 8 نفر افزایش یافته است.الاقصی نیز به نقل از کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد از صبح امروز تاکنون 77 راکت از غزه به شهرک های اطراف نوار غزه شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عسکرالقدیم در شرق نابلس نیز یورش برد. شمار شهدا از ابتدای تجاوز صهیونیستها به غزه به 2131 نفر و مجروحان به 10890 نفر رسیده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی مسجد علی بن ابیطالب در منطقه الزیتون و منطقه تونلها را در نوار مرزی میان غزه و مصر ویران کردند.مسجد عمربن عبد العزیز در بیت حانون هم در حمله هوایی بامداد امروز جنگندههای صهیونیستی ویران شد و دست‌کم 7 فلسطینی زخمی شدند. قایقهای توپدار ارتش رژیم صهیونیستی هم ساحل السودانیه در غرب غزه را گلوله باران کردند.

مادری به همراه 4 فرزندش قربانی حمله موشکی اسرائیل به جبالیا شد

خبرنگار الجزیره، درباره حملات ارتش اسرائیل گفت: هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل موشکی را به اینجا شلیک کرد که باعث شهادت یک مادر فلسطینی و چهار فرزندش شد. این مادر فلسطینی و چهار کودکش در جبالیا تشییع و دفن شدند.

وضع بیمارستان های غزه بحرانی است

پرس تی وی وضع بیمارستان های غزه را به علت کمبود شدید اقلام دارویی و تجهیزات درمانی ، بحرانی توصیف کرد.

مراکز درمانی و بیمارستانی غزه بویژه بیمارستان شفاء با کمبود شدید اقلام دارویی و تجهیزات درمانی مواجه هستند. بیمارستان شفا در حال حاضر با موتوربرق کار می کند که به سوخت نیاز دارند. کمبود سوخت مشکلی جدی برای غزه و مراکز درمانی این منطقه است.

تهدید رژیم صهیونیستی به ترور رهبران حماس

یائیر لبید وزیر دارایی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: طرح های مسئولان امنیتی اسرائیل برای ترور رهبران سیاسی و نظامی جنبش حماس در داخل و خارج نوار غزه با جدیت پیگیری خواهد شد. وی از پاسخ دادن به تلاش نافرجام هفته گذشته این رژیم برای ترور محمد ضیف فرمانده گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس طفره رفت.در حمله نافرجام هفته گذشته جنگنده های اسرائیلی به خانه ای درغزه همسر و فرزند محمد ضیف به شهادت رسیدند اما به خود او آسیبی نرسید.

چندین شهرک صهیونیست نشین هدف موشک های مقاومت

گردان قسام شهرک عسقلان را با چهار موشک قسام هدف قرار داد. گردان های ناصر صلاح الدین نیز مناطق زیکیم، اشکول ، پایگاه ملکه ، نیریم و العین الثالثه را با موشک و خمپاره هدف قرار داد.

گردانهای عزالدین قسام با راکت گذرگاه اریز و کفرعزه در مرز غزه را هدف قراردادند. آنها همچنین کاروانی از خودروهای نظامی جیپ ارتش اسرائیل را نیز در منطقه بیت حانون واقع درشمال غزه هدف قرار دادند. یک هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز در شرق منطقه الشجاعیه با موشک این گردانها سرنگون شد.

سکوی گازی رژیم صهیونیستی در معرض موشکهای مقاومت

مهمترین سکوی گازی رژیم صهیونیستی که در حال سرقت منابع گازی فلسطین از سواحل غزه است در معرض تهدیدات موشکی مقاومت قرار دارد.

تجهیزات به کار رفته برای حفاری و تولید در این سکوی گازی از نوع ذخیره سازی و فروش است و قادر است در آن واحد به پنج سکوی تولید گاز نیز سرویس دهی کند. 26 کیلومتر خط لوله و هزاران شیر و حسگرهای کنترلی و دهها مخزن موجود در این سکو موجب شده است این سکوی گازی از اهمیت زیادی برخوردار باشد. این سکوی گازی بزرگترین سکوی گازی اسرائیل به شمار می آید.

گردانهای قدس همچنین با شلیک ده موشک، ایستگاه برق شهرک صهیونیستی عسقلان را هدف قرار دادند.

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...