نسخه چاپی

مجتبی امانی:

داعش همان نسخه عربی سازمان منافقین است

عکس خبري -داعش همان نسخه عربي سازمان منافقين است

كارشناس مسایل سیاسی گفت: داعش امروز همان تفكری است كه در سال‌های شصت در سازمان منافقین وجود داشت و محور آن تلاش یك گروه اندك و تشنه حكومت است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "مجتبی امانی" در گردهمایی اصناف و بازاریان که در مسجد امام خمینی برگزار شد، با اشاره به به روند تحولات سیاسی در منطقه و جهان اظهار داشت: سقوط پیاپی حکومت‌های عربی وابسته به آمریکا، روندی است که برآیند این تحولات تائیدیه نظریه جمهوری اسلامی ایران برای جهان و وعده الهی برای تحقق حکومت عدل در جهان است.

وی اضافه کرد:چنین تحولاتی در یکصد سال اخیر بی سابقه بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان این حرکت که حامی مظلومان عالم بود با تحریک اختلافات شیعه و سنی از یکسو و پرورش حرکت‌های افراطی مدعی اسلام ،تلاش کردند این ظرفیت عظیم که در جهان اسلام پدید آمده بود را از داخل درگیر نمایند.

امانی اظهار داشت: برخی رهبران اهل سنت نیز به علت عدم درک صحیح،فرآیند انقلاب اسلامی ایران را رقیبی برای خود می‌دیدند و به همین علت به جای آنکه نگاه وحدت بخش ایران را دنبال کنند، به تلاش برای ایجاد حرکتی مستقل از ایران شیعه پرداختند.

وی گفت: این حرکت در دام جریان‌های غربی صهیونیستی افتاده و پایه گروه‌هایی مانند داعش نیز با چنین تفکری شکل گرفته و نماد آن در چنین گروهی نمایان گردید و داعش همان نسخه عربی سازمان منافقین است.

این کارشناس سیاسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طریق هدایت‌های هوشمندانه امام راحل(ره) و "مقام معظم رهبری" با حمایت از تمامی حرکت‌های ضداستکباری و ضدصهیونیستی همچون حماس سنی و حزب‌الله شیعی نشان داده است که با شناسایی همه حیله‌های پیچیده دشمن می‌تواند رهبری جهان اسلام را در این شرایط سخت بر عهده داشته باشد.

امانی تاکید کرد: این موضوع از آنجا دارای اهمیت است که بشریت با مشاهده نتیجه نظریه‌های مختلف کمونیسم، قومیت‌گرایی، لیبرالیسم، طالبانیسم و پیامدهای زیانبار جنگ شیعه و سنی، زمینه‌های لازم را برای توجه به این الگوی قابل عمل و اجرا داشته باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران منشا بسیاری از تحولات در جهان از زمان پیروزی انقلاب بوده و هست.قطعا یکی از دلایل اصلی فروپاشی کمونیست، وجود جمهوری اسلامی ایران بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل بیان داشت: امروز جهان اسلام اعم از شیعه و سنی الگوی وحدت بخش جمهوری اسلامی را پیش روی خود قرار داده‌اند که همه مشخصه‌های اسلامی و ضدصهیونیستی را در خود دارا بوده و در مسیر کرامات انسانی و وحدت گام بر می‌دارد و پیام حیات بخش در جهان گسترده است.

امانی با اشاره به اینکه برخی کشورهای غربی و عربی با خلق و حمایت از گروه‌هایی مثل داعش در صدد صادر کردن این تشنگان قتل و غارت به خارج از کشورهای خود بودند، گفت: آن‌ها را به کشورهای سوریه و عراق اعزام نمودند تا هم از تهدید آن‌ها خلاص شوند و هم از این نیروی ویرانگر علیه حکومت‌های ضدصهیونیستی در خاورمیانه استفاده کنند .

وی افزود: داعش امروز همان تفکری است که در سال‌های شصت در سازمان منافقین وجود داشت و محور آن تلاش یک گروه اندک و تشنه حکومت از طریق ایجاد رعب و آدم‌کشی برای تسلط بر اکثریت است. شهید لاجوردی با یک دید عمیق با آن‌ها مقابله نمود و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا ضمن تمجید از افرادی مانند مرحوم عسگراولادی و شهید لاجوردی فرمودند آن‌موقع آنها در زندان مشهد بهترین تحلیل را از منافقین داشتند و آن‌هم انحراف منافقین بود.

امانی ادامه داد: «شهید لاجوردی با برخورد با این گروهک غیر انسانی، توانست با بصیرت و از طریق مبارزه فکری در زندان قبل از انقلاب و مبارزه اطلاعاتی و امنیتی بعد از انقلاب و در زمانی که این گروهک به جان مردم افتاده بودند آن‌ها را شکست دهد.»

وی خاطرنشان کرد:جهان اسلام اکنون به مصیبت داعش گرفتار شده که همانند منافقین وابسته به استکبار و صهیونیسم و هم‌پیمانان آنان در چند حکومت عربی هستند که امیدواریم به لطف خداوند شر اینگونه بلایا از جهان اسلام پاک شود.

۱۳۹۳/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...