نسخه چاپی

وزیر كشور

تنها 30 درصد معتادان موفق به ترك اعتیاد می شوند

وزیر كشور گفت: در بهترین شرایط درمانی تنها 30 درصد معتادان موفق به ترك اعتیاد می شوند برای همین بهترین روش این است كه از ظرفیت مردم بهره گرفته شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به آسیب هایی که مواد مخدر وارد می کند بر ضرورت تلاش جهادی مسوولان در این زمینه تاکید کرد و افزود: در مبارزه با مواد مخدر نباید به ماموریت اداری بسنده شود و باید به این موضوع از منظر انسانی و اجتماعی نگاه کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، دزدی و بزهکاری اعتیاد است، گفت: اگر در مقابله با معضل اعتیاد با موفقیت عمل کنیم، قوام و پایداری زندگی شهروندان تضمین خواهد شد.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه به رغم تلاش های نهادهای ترک اعتیاد، در بهترین شرایط درمانی تنها 30 درصد معتادان موفق به ترک اعتیاد می شوند بر ضروری پیشگیری از این پدیده شوم تاکید کرد و افزود: بهترین روش این است که از ظرفیت مردم بهره گرفته شود.

وی تاثیر نهادهای دینی در مقابله با مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید ضمن تبیین ابعاد اعتیاد به مواد مخدر برای حوزویان از ظرفیت ایشان در مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت مبارزه جدی با دانه درشت های قاچاق مواد مخدر گفت: در سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر که در سال 1385 توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، بر مبارزه با بنیان های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر تاکید شده است.

۱۳۹۳/۶/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...