نسخه چاپی

دبيركل حزب موتلفه اسلامي:

حزب موتلفه اسلامی پایبند جبهه متحد اصولگرایان است

عکس خبري -در امر انتخابات استفاده از صحبت هاي روحانيت ضرورت دارد

حزب موتلفه اسلامی از اوایل سال 1389 وحدت میان اصولگرایان برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را ضرورتی قطعی می دانست

به گزارش نمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامي در نشست خبري خود با خبرنگاران، با بيان اين مطلب كه حزب موتلفه اسلامي از اوايل سال 1389 وحدت ميان اصولگرايان براي انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي را ضرورتي قطعي مي دانست اظهار داشت: اصولگرايان براي مقابله با هر رقيبي نيازمند يك وحدت كار ساز ميان خودشان بوده اند و طبعا با ايجاد وحدت توان رقابت كامل را مي توانستند كسب كنند.
وي با اشاره به اينكه برخلاف تحليل هايي كه اصلاح طلبان از فضاي سياسي كشور مبني بر حذفشان داشتند گفت: ما در خصوص حضور اصلاح طلبان چنين تحليلي نداشته و الان هم نداريم چرا كه آمدن بين 800 تا 1200 نامزد اصلاح طلب در رقابت هاي انتخاباتي مجلس نهم درستي اين تحليل را نشان مي دهد.
حبيبي با تاكيد بر اينكه رقابت ميان اصولگرايان منجر به ايجاد هيچ گونه مشكلي نخواهد شد افزود: وجود اختلاف سليقه در ميان اصولگرايان امري طبيعي است و اگر قرار باشد اصولگرايان به رقابت با رقباي اصلي برسند بايستي اختلاف سليقه ها را كم كرده و سلايق را به يكديگر نزديك كنند.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي براي نزديك شدن سلايق به يكديگر به دو راه حل مد نظر گرفته شده ا شاره و تصريح كرد: يكي از اين راه حل ها مبتني بر مذاكره اصولگرايان براي نزديك ساختن سلايق به يكديگر بود كه ما اين روش را كار ساز نمي دانستيم و در حال حاضر نيز به اين مهم پايبنديم كه محوريت متقني ضرورت دارد كه با تكيه بر اين محوريت امكان نزديك شدن سليقه هاي اصولگرايي فراهم شود.
وي به پيشنهاد حزب موتلفه اسلامي مبني بر محوريت جامعه روحانيت و مدرسين براي عامل اين وحدت اشاره كرد و افزود: ما مدعي نيستيم كه عامل اصلي مشترك شدن فعاليت هاي جامعتين در امر انتخابات منحصرا مربوط به پيشنهاد حزب موتلفه اسلامي است اما در همين رابطه تاثير حزب موتلفه اسلامي را تا حدي مهم مي دانيم.
حبيبي به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص تاثير سازمان روحانيت در جريانات روز اشاره و تصريح كرد: تحليل هايي كه در دو جامعه روحانيت و جامعه مدرسين وجود داشت منجر به اين شد كه در نيمه دوم سال 1389 به دعوت مشترك آيت الله يزدي و آي الله مهدي كني كه به ترتيب روساي جامعه مدرسين و روحانيت بودند سران اصولگرايان دور هم جمع شده و منشور اصولگرايي را تبيين و منتشر نمايند.
وي با تاكيد بر اينكه حضور سازمان روحانيت تاثير گذار مستمر در تداوم انقلاب اسلامي است اظهار داشت: در امر انتخابات استفاده از صحبت هاي روحانيت ضرورت دارد كه ما اين را فقط در امر انتخابات نمي دانيم بلكه در همه عرصه هاي نظام امري مسلم مي دانيم .


بديلي براي شاكله جامعتين وجود ندارد


دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه براي جامعتين بديلي وجود ندارد اظهار داشت: اصولگرايي منهاي روحانيت اصولگرايي منهاي اصولگرايي است لذا كساني كه اصولگرايي را منهاي روحانيت تجويز مي كنند همان شعار اسلام منهاي روحانيت را مد نظر قرار دارند كه در هر صورت ما آن را توطئه مي دانيم.


حزب موتلفه اسلامي پايبند جبهه متحد اصولگرايان است



عضو ليست انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان با تاكيد بر اينكه حزب موتلفه اسلامي پايبند به جبهه متحد اصولگرايان است خاطر نشان كرد: ضمن احترام به ساير افراد و ليست هاي اصولگرايي براي ساير اضلاع نظير و بديلي همچون جامعتين قائل نيستيم.
وي با اشاره به اينكه فهرست منتشر شده از سوي جبه متحد اصولگرايان مورد تاييد است گفت: شايد قسمتي از خواست هاي ائتلاف و سليقه ها برآورده شده باشد و ممكن برخي از سلايق هم برآورده نشده باشد اما وقتي پاي به ميدان سلايق مي گذريم بايد از برخي سليقه ها دست كشيد و ساير سليقه ها را معتبر بدانيم.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه آيت الله مهدوي كني توصيه به همه افراد و راي دهندگان داشتند كه ليست جبهه متحد اصولگرايان مورد تاييد قرار گيرد گفت:با تاييد آيت الله مهدوي كني در مورد ليست جبهه متحد اصولگرايان ترديدي نيست كه اين ليست مورد تاييد است لذا بر همين اساس اين ليست مورد تاييد حزب موتلفه اسلامي نيز خواهد بود.


برنامه هاي حزب موتلفه براي مجلس نهم


حيبي به برنامه هاي حزب موتلفه اسلامي براي مجلس نهم اشاره و تصريح كرد: تعميق و گسترش تحذب در كشور از جمله بحث هاي مد نظر گرفته شده در برنامه هاي حزب موتلفه اسلامي است چرا كه ما معتقد به وجود سه توانايي مشخص در احزاب هستيم تا بتوانيم نام حزب را بر آن قرار دهيم.
وي با اشاره به سه مورد مد نظر قرار گرفته شده گفت: 1- توانمندي براي داشتن برنامه مشخص براي تمامي شاخصه ها در كشور، 2- توانمندي كادر سازي براي اجراي همان برنامه ها با مديران توانمند اجرايي، 3- وجود احزاب ايدئولوژيك چرا كه حزب فاقد ايدئولوژيك دائما در معرض خطر متلاشي شدن قرار دارد.
وي با تاكيد بر اينكه حزب موتلفه اسلامي به صورت شخصيي اداره نمي شود و وابسته به يك ايدئولوژيك خاص است اظهار داشت:‌اگر احزاب در كشور سه خصوصيت ذكر شده را داشته باشند حالت بد بيني به دليل عملكرد بد احزاب صورت نخواهد گرفت.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي افزود: ما معتقديم اگر تحزب تقويت شود علاوه بر نتايج ذكر شده نتيجه اي ديگر مبني بر مصون ماندن اصل نظام را به دنبال دارد.


مردم سازي اقتصاد از جمله برنامه هاي حزب موتلفه اسلامي براي مجلس نهم


حبيبي در ادامه اظهارات خود با اشاره به اينكه اگر موتلفه اي ها وارد مجلس شوند روي مردمي سازي ا قتصاد متمركز خواهند شد گفت: اقتصاد فعلي را اقتصادي دولتي مي دانيم لذا اگر اقتصاد دولتي جواب مي داد حكومت مارسيكست در شرق نبود و يكي از دلايل آن اين بود كه رونق اقتصادي در سايه اقتصاد دولتي عملياتي نخواهد شد.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: پيام رهبري در سال 90 مبتني بر جهاد اقتصادي بود چرا كه ايشان اقتصاد را جز باكار جهادي قابل اصلاح شدن نمي دانستند لذا تلاش مجلس آينده بايد در جهت مردمي سازي ا قتصاد باشد.
حبيبي بحث اشتغال و پرداختن به اين موضوع را از جمله ديگر اهداف حزب موتلفه اسلامي دانست واظهار داشت: موضوع اشتغال جز در سايه اقتصادي پر رونق ممكن نخواهد بود.
وي با بيان اين مطلب كه حضور در انتخابات آتي از سال هاي قبل بيشتر خواهد بود افزود: حضور در 22 بهمن سپري شده مشاركت در انخابات آتي را رقم زد لذا وحدت حداكثري مردم مهم است تا با اين حضور ضمانت قوي براي تداوم انقلاب داشته باشيم.


انتخاب رئيس جمهور از طريق پارلمان به تركيب مجلس بستگي دارد


دبير كل حزب موتلفه اسلامي درادامه اين نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


وي در خصوص پرسشي مبني بر اينكه آيا موضوع انتخاب رئيس جمهور از طريق پارلمان در مجلس آتي تحقق خواهد يافت اين گونه پاسخ دادكه موضوع انتخاب رئيس جمهور از طريق پارلمان نيازمند بحث هاي كارشناسي است و در حال حاضر موضوع مطرح شده فقط در خصوص يك طرح است لذا در حزب موتلفه نيز قرار بر بحث پيرامون اين موضوع است كه بعد از انجام كار كارشناسي انتخاب رئيس جمهور از طريق پارلمان به تركيب مجلس نهم بستگي دارد.


انتخاب دو سرليست در جبهه متحد اصولگرايي تكميل كننده يكديگر بود


حبيبي در خصوص پرسشي مبني بر اينكه چرا دو سرليست در جبهه متحد اصولگرايان وجود د ارد گفت: اعضاي جبهه متحد وجود دو سرليست يعني حداد عادل و ابوترابي فرد را تكميل كننده يكديگر دانسته اند.


عباسپورو مطهري در راي گيري شوراي جبهه متحد راي نياوردند


وي در خصوص عدم حمايت قاطع حزب موتلفه اسلامي از حضور عباسپور در ليست جبهه متحد اصولگرايان گفت: حضور افراد در ليست جبهه متحد اصولگرايان براساس راي اكثريت جبهه متحد اصولگرايان بود لذا عباس پور در راي گيري شوراي جبهه متحد راي نياورد.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در مورد حذف علي مطهري در ليست جبهه متحد اصولگرايان گفت: اعضاي جبهه متحد به اين نتيجه رسيدند كه راي به عضويت ايشان ندهند لذا وجود عدم حضور مطهري در جبهه متحد به اين دليل بود كه حد نصاب راي را نياورد.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه آيا حزب موتلفه اسلامي براي حضور جوانان در مجلس اقدامي انجام داده است گفت: در معرفي افراد جوان براي قرار گرفتن در ليست جبهه متحد افرادي معرفي شدند كه برخي مورد قبول و برخي قبول نشدند لذا ما وجود افراد جوان را در مجلس ضروري مي دانيم.
وي با تاكيد بر اينكه وجود جوان گرايي حزب را متعالي خواهد ساخت اظهار داشت: براي تداوم و وجود يك حزب لزوم استفاده از افراد جوان ضروري است و اگر جوان گرايي انجام نشود حزب به سوي سقوط پيش مي رود.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص پرسشي مبني بر اينكه آيا تعدد ليست هاي گوناگون از سوي اصولگرايان مشاركت مردم را به سمت اصلاح طلبان پيش خواهد برد پاسخ داد: وحدت اصولگرايان براي رقابت جدي تر ايجاد كرد كه تمامي تمهيدات براي مشاركت بالا مد نظر قرار گرفته شد كه عده اي از اصولگرايان اين تمهيدات را بر نتافتند و مبادرت به تشكيل جبهه اي جداگانه كردند.
وي با تاكيد بر اينكه رقابت با اصلاح طلبان به ضرر جريان اصولگرايي است گفت: قرار نيست در جريان اصولگرايي ديكاتوري حاصل شود و افراد ملزم به رعايت آن بشوند.


وجود ليست هاي متعدد ناشي از اختلاف سليقه بود نه كسب قدرت


دبير كل حزب موتلفه اسلامي در مورد اين مطلب كه آيا تعدد ليست ها به دليل كسب قدرت از سوي اصولگرايان بوده است افزود: هماهنگ نشدن اصولگرايان در كنار يكديگر را ناشي از قدرت طلبي نمي دانيم چرا كه اختلافي در مباني وجود ندارد لذا بهترين تعبير براي ايجاد جبهه هاي مختلف وجود سليقه هاي مختلف بود كه امكان فراهم شدن در كنار يكديگر را نداشتند.


ليست جبهه متحد، فهرست موتلفه ايثارگران و يا لاريجاني نيست


حبيبي همچنين در خصوص اين مطلب كه در تهيه نهايي ليست جبهه متحد وجود كانديداهاي جمعيت رهپويان و ايثارگران بيشتر بوده است گفت: فهرست جبهه متحد، فهرست ايثارگران، حزب موتلفه، جبهه پيروان و يا لاريجاني نيست بلكه مجموعه نظراتي بوده كه منجر به تشكيل اين جبهه شده است.


آيا محوريتي متقن تر از جامعيتين وجود دارد؟


دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص عدم پيوند جبهه پايداري به جبهه متحد اصولگرايان گفت: ما به دنبال ايجاد وحدت در بدنه جريان اصولگرايي بوديم لذا راه هاي انتخاب شده راه درستي بود چرا كه در روش و انتخاب بهترين روش را در پيش گرفتيم و در اين جا اين سوال مطرح است كه آيا محوريتي متقن تر از جامعتين پيدا شده است؟
حبيبي با طرح اين سوال خطاب خود را به كساني قرار داد كه پس از تشكيل اين محوريت پيوند با اين جريان را انجام ندادند و ضمن احترام به اين افراد اظهار داشت: ما موضع تخريبي عليه كسي انجام ندايدم اما برخي افرا موضع تخريبي عليه جبهه متحد اعمال كردند .


گسترش تحزب در كشور مستلزم وجود پايگاه مردمي است


حبيبي در خصوص پرسشي ديگر مبني بر اينكه چگونه مي توان وجود اجزاب را در كشور گسترش داد اظهار داشت: دولت در دوره نهم و دهم علاقه مند به توسعه و گسترش تحزب نداشت گرچه رفتار دولت براي تحزب بي تاثير نيست اما اگر تحزب محدود به حمايت دولت باشد اين تحزب در خطر است لذا براي گسترش احزاب در كشور بايد گرايش و تكيه گاه مردمي وجود داشته باشد.
وي باتاكيد بر اينكه ايجاد پايگاه مردمي مي تواند پشتيبان قوي براي احزاب باشد اظهار داشت: پايگاه مردمي مي تواند ارزيابي دقيقي از عملكرد دولت صورت دهد لذا بهترين راه براي گسترش حزب كه در تقابل با دولت نباشد ايجاد پايگاه مردمي ا ست.
حبيبي افزود: دولت فعلي كارنامه خوبي براي توسعه و تحقق تحزب نداشت لذا اميدواريم در مدت باقي مانده در رفتار خود تجديد نظر كنند.
حبيبي در خصوص اين پرسش كه تاييد و يا رد صلاحيت شده ها مذاكراتي انجام داده اند اظهار داشت: تاييد صلاحيت ها پنج مرحله متفاوت را طي مي كنذ لذا برخي از افراد به دليل عدم تكميل مداركشان بعد از مدتي تاييد صلاحيت شده اند چرا كه در طول تاييد صلاحيت ها پرونده آنان در حال تكميل بوده است بنابراين موضوعي از نگاه مذاكره ديده نشد.


مقام معظم رهبري از موضع تاييد و يا رد صلاحيت يك فرد مطلبي را به شوراي نگهبان نگفتند
وي همچنين تصريح كرد: فرمايشات مقام معظم رهبري در تمامي مراحل تاثير گذار است اما مقام معظم رهبري از موضع تاييد يا رد يك فرد مطلبي به شوراي نگهبان نگفته اند لذا تنها كليتي را در خصوص سخت گيري و يا آسان گيري در تايد و يا رد صلاحيت ها اظهار داشتند.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در مورد اين پرسش كه تخلفات انتخاباتي از سوي برخي از افراد از جمله رئيس جمهور در امر انتخابات ديده شده است اظهار داشت: من معتقدم كه براي رفع اين شائبه دولت به تشكيل برخي از اجلاس ها نبايد بپردازد و اگر در اين رابطه تخلفي انجام شده مرجع رسيدگي به آن شوراي نگهبان و قوه قضاييه است لذا بهترين روش اين است كه حتي عمل شائبه داري در مورد انتخابات انجام ندهد.
وي با تاكيد بر اينكه ساز و كاري كه براي برگزاري انتخابات ر نظر گرفته شده امكان تقلب را مي دهد اظهار داشت: اگر حزب مشاركت در انتخابات ششم برنده شد عامل آن را دخالت دوم خردادي نمي دانيم چرا كه از دل مجلس سوم دولت قبل از آن و مجلس چهارم شكل گرفت.
عضو ليست انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان در خصوص تبليغات جبهه متحد صولگرايي اظهار داشت: آنچه كه از جبهه متحد به صورت چاپي در بزرگداشت 22 بهمن منتنشر شده بود چيزي به اسم اشخاص نبود چرا كه اصلا تا آن زمان قطعي شدن كانديداها مشخص نشده بود اما پيوست هايي به نام موتلفه و ساير تشكل ها به چشم ديده شد كه اين امر در طول ساليان گذشته نيز امري طبيعي بوده ا ست.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص تبليغات صحيح و درست نيز گفت: جريان هاي فكري بايد به گونه اي باشند تا حرف خود را به مردم برسانند و تبليغ در هر صورت موثر است بنابراين ضرورت دارد كه همه مردم اطلاعات مربوط به جريانات سياسي را بدانند.
تبليغ نبايد ايجاد شائبه و دروغ كند
دبير كل حزب موتلفه اسلامي تبليغ را در صورتي مضر دانست كه منجر به دروغ و ايجاد شائبه كند و اظهار داشت: اگر نامزدي رقيب خود را با دروغ و تهمت زني از ميدان خارج كند نظام بايد در خصوص اين امر فعاليت كند.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در خصوص اين مطلب كه بهتر است در شرايط كنوني احزاب در تريبون ها به برنامه ها و فعاليت هاي خود ا شاره كنند تصرحي كرد: من نيز معتقدم در تريبون ها تنها انجام برنامه ها و فعاليت ها گفته شود بهتر است چرا كه ذهن مردم را به حاشيه نكشانده و برنامه هاي درست را براي مردم تبيين خواهد ساخت.
حبيبي در خصوص پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه آيا غفوري فرد براي تشكيل ائتلاف خود از حزب موتلفه اسلامي كسب اجازه كرد گفت: ايشان اعلام نكرد بلكه تنها عمل كرد .
حبيبي همچنين در خصوص پرسشي ديگر مبني بر اينكه آيا توليد ليست هاي گونگون در مقابل ليست جبهه متحد اصولرايان امري صحيح است گفت: براي محوريت جامعتين و شكل گيري اين ليست در طول چند ماه زحمات فراواني كشيده شد لذا تعدد فهرست ها در صورتي كه ايجاد اصطكاك در جبه متحد كند را تايدي نمي كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه عده اي مخالف اسامي مشتر و عده اي موافق هم پوشاني هستند اظهار داشت: ما به عنوان مصوبه جبهه متحد اصولگرايان اطلاعي از هم پوشاني اسامي نداريم .
رد صلاحيت صدر مشخص نيست
حبيبي در پايان درخصوص تاييد صلاحيت شهاب الدين صدر گفت: صلاحيت شهاب الدين صدر تا ديروز مشخص نبود لذا اظهار نظر نهايي رد قطعي يا قبول قطعي اين فرد انجام نشده است.

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...